WTCC - A CITROEN-MENEDZSMENT MENESZTETTE LOEB-ÖT

wtcc-shanghai-2015-sebastien-loeb-citroen-c-elysee-wtcc-citroen-world-touring-car-team.jpg

A hírről a WTCC Blog számolt be a francia AutoHebdo lapra hivatkozva, miszerint a Citroen felsőbb vezetősége döntött úgy, hogy jövőre már nem tart igényt Sebastien Loeb szolgálataira.

A múlt héten derült ki, hogy Sebastien Loeb 15 év után márkát, és 2 év után újra szériát vált, miután a Citroen elbocsájtotta a kilencszeres ralivilágbajnokot. Sokak szerint nincs abban semmi rendkívüli, hogy Loeb jövőre már a Peugeot színeiben fog versenyezni a Tereprali Világkupán, hiszen mindkét márka a PSA-konszernhez tartozik.

Azonban a tegnapi nap folyamán kiderült, hogy az igazság azért ennél tartalmasabb és kacifántosabb, ugyanis a kirúgás hátterében anyagi okok is állnak, valamint a Citroen ügyvezetője, Linda Jackson nem nézte jó szemmel, hogy Loeb néha-néha részt vett egy-két WTCC-n kívüli kalandban a Peugeot-val.

Az interjúból kiderül, hogy Loeb nem sokkal a thai versenyhétvége előtt tudta meg, hogy a Citroen gyári csapata jövőre nem kíván vele szerződést hosszabbítani. Ez meglepődést és csalódottságot keltett a franciában, noha azt már tudta korábban is, hogy jövőre csak két gyári C-Elyseé lesz, ám azt hitte, hogy Lopez mellett ő fog versenyezni az elmúlt két évben domináns francia márkának.

Azért is csalódott Loeb, mivel még szívesen folytatta volna a WTCC-ben, főleg úgy, hogy egy hároméves programban állapodott meg a csapattal korábban, melyet tulajdonképpen a francia hozott be a WTCC-be. A kilencszeres WRC-bajnok jövőre már a WTCC bajnoki trófeáját is szívesen begyűjtötte volna. Azonban mindennek ellenére pozitívan áll a dolgokhoz, főleg úgy, hogy nem a Túraautó VB volt pályafutása során a legizgalmasabb bajnokság.

A francia azt is elmondta, hogy Yves Matton elmondása szerint a menedzsment határozta el magát erre a döntésre, noha a franciának ebben a kérdéskörben sosem volt kapcsolata az ügyvezető Linda Jacksonnal. Minden bizonnyal amiatt tették lapátra, mivel volt két peugeotos kiruccanás, 2013-ban Pikes Peak-ben és a 2015-ös Marokkó Ralin. Azonban ez előtt a magyarázat előtt azért áll értetlenül Loeb, mivel mind a két alkalommal megkapta a jóváhagyást, és a francia azt gondolja (joggal), hogyha netalántán mégsem tetszett a vezetőségnek azaz 1-2 kitérő, akkor előbb talán figyelmeztetni kellett volna őt, mielőtt az ajtót mutatják meg neki. Azonban nincs Loeb-ben keserűség, tiszteletben tartja a Citroen döntését.

Azonban azt egyértelműen tisztázta, hogy a WTCC-ben nem fog rajthoz állni az SLR csapat színeiben, mondván, hogy nem fog fizetni azért, hogy egy C-Elyseé-vel versenyezzen.

Fotó: motorsport.com

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr658113604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása