A WTCC 2015-ös szezonjának utolsó versenyhétvégéjén bemutatkozik a versenynaptár ötödik, utolsó új pályája, a MotoGP-ből már ismert katari versenypálya, a Losail International Circuit.
Mintha tegnap kezdődött volna el, de máris a végéhez ért a 2015-ös WTCC-szezon. A szezonzárásra a katari éjszakában fog sor kerülni, miután hosszú idők után először nem Makaóban fog sor kerülni arra.
A pálya és a tudnivalók
A súlytáblázatot illetően Buriramhoz képest alig változott valami, a Citroen ugyanúgy 60 kilóval, a Honda kilóval lesz nehezebb a gyári minimumnál, ellentétben a Chevrolet-vel, amely a minimális fejlesztések miatt lassan sereghajtóvá lép hátra, Dohában az 1,1 tonnás minimumon fognak menni a Cruze-ok, ezúttal még a Lada Vesta is nehezebb lesz 10 kilogrammal.
Tehát így fest a súlytáblázat: Citroen C-Elyseé - +60 kg (1160 kg); Honda Civic - +40 kg (1140 kg); Lada Vesta - +10 kg (1110 kg); Chevrolet Cruze - +0 kg (1100 kg).
Esélylatolgató
Túl sokat nem kockáztatunk azzal, ha azt mondjuk, hogy ismét a Citroen lesz fölényben, majd második erőnek minden bizonnyal be fog állni a Honda, mögötte pedig a Ladák és a Chevrolet-k harcolhatnak.

Michelisz Norbert céljaival viszont már annál többet érdemes foglalkozni. A magyar pilóta számára nagyon rosszul alakult az előző két versenyhétvége, három alkalommal nullázott, és csak egyszer tudott 8 pontot szerezni, így alaposan megcsappantak esélyei az összetettben a 4. helyre, sőt a Yokohama Trophy állása is szorosabbá vált. Michelisz már számtalanszor hangoztatta, hogy neki a Yokohama Kupa megnyerése nem elsődleges cél, viszont az annál inkább, hogy a legjobb hondás szeretne lenni. Jelenlegi helyzetben ehhez az 5. hely szükséges a pontversenyben, ebben a pozícióban Gabriele Tarquini áll 19 pontos előnnyel, míg a 4. helyen álló Ma már majdnem, hogy bebetonozta a pozícióját, miután a magyar pilóta 41 egységre van leszakadva. Azonban a Zengő Motorsport pilótájának Tiago Monteiróra is figyelnie kell, aki eddig mindössze csak 1 ponttal gyűjtött kevesebb nála. A magyar pilóta blogján ecsetelte esélyeit, és megítélése szerint a bajnoki negyedik helyre mindössze 1% van, az ötödikre 19%, a zengős szerint a hatodik hely a legesélyesebb, ezen pozíció megtartására 45%-os valószínűséggel kalkulál, ugyanakkor azt sem tartja kizártnak, hogy visszaesik a hetedik helyre, erre szerint 35% az esély. Egyértelműen ez a mezőny legszorosabb csatája, noha még Loeb-nek és Mullernek futnia kell egy kört a bajnoki ezüstért, melyet jelen állás szerint az év végén visszavonuló, kilencszeres ralibajnoké, ugyanakkor a négyszeres világbajnok honfitárs csak 5 pont hátrányban van.
Program
2015.11.26., csütörtök:
17:00 – Első szabadedzés [30 perc] (Eurosport Player, élő)
19:30 – Második szabadedzés [30 perc] (Eurosport Player, élő)
2015.11.27., péntek:
13:00 – Időmérő edzés [20 perc + 10 perc + Q3] (Eurosport 2 és M4 Sport, élő)
19:45 – Első futam [12 kör] (Eurosport 1 és M4 Sport, élő)
20:55 – Második futam [12 kör] (Eurosport 1 és M4 Sport, élő)
Fotó: wikiwand.com, motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal