A tegnapi hallott hírek, miszerint a Red Bull Brazíliában megkapja az új Renault-motort, máris cáfolásra került, tehát a két fél viharosra alakuló kapcsolata úgy ér véget, hogy a bikák a régebbi egységekkel fognak versenyezni.
Tegnap kapott szárnyra a hír a médiában, hogy a Red Bull Brazíliában megkapja a Renault legfrissebb erőforrását, melyhez a franciák felhasználták mind a 11 módosító pontjukat. Sajtóértesülések arról számoltak be, hogy a motor akár 2-3 tizedmásodperces javulást eredményezhet.
Azonban ez a hír amilyen gyorsan berobbant a köztudatba, a cáfolás is nagy port kavart, ami órákkal az állítás után érkezett. A legfrissebb információk szerint a motor az Ilmortól származik, a dolgok hátterében pedig Mario Illien áll.
Az energiaitalos istálló pedig azért nem használhatta ezt az egységet, mivel zajlottak a jogi viták a Renault-val, hogy az erőforrás kinek a szellemi tulajdona.
Az Auto Motor und Sport kérdésére elárulta, hogy semmit sem tud a Renault legújabb frissítéseiről, valamint nagyon meglepőnek és furcsának tartaná, ha a francia szakemberek a háta mögött ügyködtek volna. Illien azt is tagadta, hogy a Red Bull főhadiszállásán, Milton Keynes-ben egy külön részleg alakult volna ki, ahol a saját motor fejlesztése zajlik.
Azonban ennek már csak amiatt sincs realitása, mivel a csapattulajdonos Dietrich Mateschitz már számtalan alkalommal leszögezte, hogy neki versenyképes, Mercedes- vagy Ferrari-kaliberű erőforrásra van szüksége, továbbá egy saját motor kifejlesztése jóval több időt igényelne.
A fent említett német lap beszámolója azt állítja, hogy a Red Bull nem fog Hondára váltani, hanem minden bizonnyal továbbra is Renault-motorral fogják folytatni, csak nem a francia gyár nevével fémjelezve. Az erőforrás adott részeinek fejlesztése majd a Red Bull reszortja lesz.
Az akkumulátorok, valamint a szoftverek terén a szakemberek már van egy kétéves tapasztalata, ami jól jöhet. Sőt, az AMuS egyértelműen leírja, hogy ez az egyetlen esélye a Red Bull-nak a Forma-1-ben maradás érdekében. A német lap állításai szerint pedig a félig Renault-, félig Red Bull-motor izmosabb lehet, mint a franciák teljesen gyári erőforrása.
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.