A Nemzetközi Automobil Szövetség megerősítette, 2017-től alternatív motorokkal csökkentené a nagy gyártók szerepét a Forma-1-ben.
Az FIA nemrég kiadott egy nyilatkozatot, miszerint alternatív, független motorgyártó(k) behozatalával csökkentené a sport alakulásában lévő szerepét a nagy gyártóknak. Eleinte azonban, mint kiderült, nem ez volt a cél, hanem a jelenlegi V6-os turbók árainak lecsökkentése. A költségcsökkentésbe a legtöbb gyártó és istálló belement, azonban az FIA nyíltan vállalta, hogy a Ferrari élt ezzel kapcsolatos vétójogával, és nemet mondott a régóta bevezetésre váró ötletre. A szövetség ennek hatására eldöntötte, "háborút" indít a motorgyártók ellen.
Az FIA szóvivőjének elmondása szerint hamarosan tendert írhatnak majd ki egy kliensmotorra, amely sokkal olcsóbb lesz a jelenlegi V6-os erőforrásoknál. Persze még egyáltalán nem biztos, hogy ez valóban így történik, de ha valóban pályázatot ír ki a szövetség, akkor feltehetőleg 2.2 literes V6-os ikerturbók érkezhetnek a királykategóriába, melyeket a kisebb csapatok úgy is használhatnának, hogy közben a nagyobb istállók továbbra is a kifinomultabb 1.6 literes turbókat használnák. Ebben az esetben viszont az FIA-nak rettentően nehéz lesz egy szinten tartani a két motorformulát.
Ettől fél Eric Boullier is, a McLaren versenyigazgatója, Toto Wolff pedig azt hangoztatja, a jelenlegi hibrid formula megőrzése nagyon fontos, hiszen az utcai autók esetében is ez a népszerű.
Fotó: motorsport.com
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal