Az FIA három különböző megoldást tesztel a közeljövőben a zárt pilótafülkékkel kapcsolatban.
Justin Wilson és Jules Bianchi tragédiái után az FIA komoly fontolásba vette a zárt pilótafülkék bevezetését, melyet már több pilóta is sürgetett az említett esetek után. A zárt karosszéria elsődleges feladata a pilóták fejét való védelem szolgálását jelentené, hogy megakadályozzon mindennemű fejsérülést bármilyen baleset következtében. Bár egyelőre még semmi sem biztos, azért vannak olyan pilóták is, akik messze nem támogatják az elképzelést...
A hírek szerint Davide Valsecchi már egy GP2-es autóval tesztelt is egy megoldást Franciaországban, de a szövetség azzal nem volt megelégedve, ezért három másik megoldást próbálhatnak ki az elkövetkező hetekben. Az egyik mindenképpen a Mercedes "bumerángszerű" szerkezete lesz, de lesznek más kipróbált elemek is.
Az FIA azt is elárulta, hogy 2017 előtt biztosan nem vezetik be a zárt pilótafülkéket, mégpedig azért, mert ha esetleg bevezetnék, akkor azt az egyébként is komoly szabályváltozások idején, tehát 2017-ben tennének. Egyébként erre az évre a zárt pilótafülkéken kívül még más átfogó biztonsági fejlesztések bevetését is tervezik, ezek kilétéről azonban még nem tudni. Az viszont lehetséges, hogy a nagy sebességű kamerák, melyek a pilóták fejének mozgását vizsgálnák nagy erejű becsapódások közben, már 2016-ban debütálhatnak. Ezek prototípusát már most Austinban teszteli a szövetség, méghozzá a hírek szerint Daniil Kvyat és Fernando Alonso autójában.
Fotó: motorsport.com
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.