
Az e.dams kibérelte az első sort a Pekingi ePrix-re, az idei szezon első pole-ja pedig Sebastien Buemié lett. A címvédő Nelson Piquet Jr. csak az utolsó, azaz a 18. helyen zárt.
A kvalifikáción ezúttal is négy csoportba sorsolták ki a 18 versenyzőt, 4-5-4-5 felosztásban, miután a Trulli istálló kihagyni kényszerül a pekingi hétvégét. A kvalifikáció lebonyolításába valamelyest belenyúltak a szervezők. A csoportok számára a tavalyinál kevesebb idő állt rendelkezésre, így mindenki csak 1 mért kört tudott futni a tavalyi kettő helyett. Ennek köszönhetően maradt idő egy Superpole megrendezésére is, melyben azaz öt versenyző vesz, akik a leggyorsabbaknak bizonyultak az úgynevezett "első szakaszban".
Az első csoportban indult a szabadedzések folyamán fékhibákkal küzdő Nelson Piquet Jr., kinek kálváriája az időmérő edzésen is folytatódott. Ugyan az autó ezúttal egyben maradt, de saját csoportjában és az összetett eredménylistán is utolsóként zárt. Ebben a kvartettben Daniel Abt bizonyult a legjobbnak, ám a németet a második csoport minden tagja megelőzte, ekkor tört az élre az e.dams franciája, Nico Prost.
A harmadik csoport indulói közül csak ketten tudták megelőzni Prostot, mégpedig csapattársa, Buemi, valamint honfitársa, Jean-Éric Vergne. Az utolsó ötös már nem zavart sok vizet az élbolyban, a legjobban Bird teljesített, aki csak 9. lett.
A Superpole-ba pedig Buemi, Vergne, Prost, Heidfeld és Di Grassi jutott tovább. Itt a WTCC rendszerére hajazva fordított sorrendben gördültek ki a pilóták a pályára, és mindenkinek volt 1-1 köre.
Di Grassi kezdhette meg elsőként gyors körét, de már az 1-es kanyarban elfékezte magát, és ez a hiba azonnal a soron következő Nick Heidfeld mögé vetette. Nemsokára már Prost került az eredménylistára élére, miután a kék-sárga e.dams autóval hét tizedet vert a mahindrás németre. Nem sokkal később pedig Vergne is kiszállt a lehető legjobb helyekért folytatott harcból, miután a DS Virgin fékjeivel meggyűlt a baja a franciának, aki már az első kanyarban a bukótérben kötött ki.
Utolsóként pedig Buemi abszolválhatta mért körét. A svájci ugyan az első szektorban a leggyorsabb volt, ám a második szektorban hibázott, így egy ideig kérdéses volt a pole pozíciója, azonban egy pokolian jó harmadik szektorral minden aggályt szertefoszlatott, és több, mint 3 tizedet verve csapattársára megszerezte a második szezon első pole-ját.
A második szezon első futama közép-európai idő szerint 10 órakor kerül megrendezésre, melyet a DIGI Sport 1-en, valamint ezen a streamen lehet figyelemmel kísérni.
Az időmérő edzés végeredménye:
Poz. | Rsz. | Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány |
A Superpole-ban részt vett pilóták | |||||
1. | 9 | Sebastien Buemi | e.dams Renault | 1:37.297 | - |
2. | 8 | Nicolas Prost | e.dams Renault | 1:37.581 | + 0,284 mp. |
3. | 23 | Nick Heidfeld | Mahindra Racing | 1:38.339 | + 1,042 mp. |
4. | 11 | Lucas Di Grassi | Abt Schaeffler Audi Sport | 1:39.539 | + 2,242 mp. |
5. | 25 | Jean-Éric Vergne | DS Virgin Racing | 2:21.284 | + 43.987 mp. |
A 6-20. helyezett pilóták a rajtrácson | |||||
6. | 4 | Stephane Sarrazin | Venturi | 1:38.645 | |
7. | 21 | Bruno Senna | Mahindra Racing | 1:38.761 | |
8. | 6 | Loic Duval | Dragon Racing | 1:38.859 | |
9. | 2 | Sam Bird | DS Virgin Racing | 1:38.884 | |
10. | 7 | Jerome D'Ambrosio | Dragon Racing | 1:39.058 | |
11. | 66 | Daniel Abt | Abt Schaeffler Audi Sport | 1:39.220 | |
12. | 12 | Jacques Villeneuve | Venturi | 1:39.665 | |
13. | 27 | Robin Frijns | Andretti | 1:39.672 | |
14. | 28 | Simona de Silvestro | Andretti | 1:39.681 | |
15. | 88 | Oliver Turvey | NEXTEV TCR | 1:39.734 | |
16. | 55 | Antonio Félix Da Costa | Team Aguri | 1:40.295 | |
17. | 77 | Nathanael Berthon | Team Aguri | 1:40.386 | |
18. | 1 | Nelson Piquet Jr. | NEXTEV TCR | 1:40.638 |
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal