F1 - RÖVIDESEN ÚJ MOTORFORMULA KERÜLHET BEVEZETÉSRE?

f1-united-states-gp-2015-mercedes-amg-f1-w06-of-nico-rosberg-mercedes-amg-f1-in-the-pits.jpg

A legfrissebb hírek szerint Bernie Ecclestone és Jean Todt kivívtak maguknak azt, hogy hamarosan új motorformula kerüljön bevezetésre a Forma-1-ben, méghozzá 2,2 literes, hathengeres, dupla turbós erőforrásokkal.

A tavalyi bevezetett V6-os erőforrások túlságosan bonyolultak és költségesek, fenntartásuk pedig több közép- és kiscsapat számára gondot jelent, mint például a Lotus, vagy a Sauber. Az eredeti koncepció szerint ezen erőforrásoknak olcsóbbnak kellett volna lenniük a V8-asoknál, de ehelyett a háromszorosára nőttek a motorra szánt kiadások, ami megengedhetetlen, főleg jó néhány istálló jelenlegi anyagi helyzetét ismerve.

Bernie Ecclestone és az FIA épp emiatt próbál már egy jó ideje kiharcolni egy olyan alternatív motorcsomagot, melynek fenntartási költségei sokkal kedvezőbbek lennének.

A német AMuS szerint a jövő héten kerülhet bemutatásra a 2,2 literes, V6-os, dupla turbós aggregátor, amelynek éves költsége 6 millió euró lehetne maximum. Ilyen jellegű erőforrást manapság az IndyCarban lehet látni. Az FIA majd szimulációk alapján fogja kikötni, hogy az elektromos egységek mennyi plusz teljesítményt biztosíthatnak, ezen múlik a motor versenyképessége.

Azonban az új formulának lenne egy hátulütője is, mégpedig az, hogy jóval több üzemanyagot igényelne, a mostani V6-osoknál, egy versenytávon 30-40 literrel többet. Ehhez pedig nagyobb üzemanyagtartály szükséges, így az autókat is valamelyest át kéne tervezni. Emiatt is van az, hogy ezen motorok legkorábban csak 2017-ben debütálhatnának.

Ami pedig a legnagyobb problémát jelenti ebben a témában, az a motorgyártókkal való lehetséges kohézió. A Renault - Mercedes - Honda trió ez esetben valószínűleg kiszállás fenyegetőzne, a Ferrari, amely 1950 óta jelen van a szériában, azt még itt lehetne tartani. Ugyanis nem tenne jót a hibridek hírnevének az, ha egy egyszerűbb és olcsóbb technológia legyőzné.

Olyan spekulációk is szárnyra kaptak, hogy Ecclestone és Todt ezzel igazából csak azt akarja elérni, hogy a motorgyártók csökkentsék a V6-osok árait, emiatt fenyegetőznek a 2,2-es motorokkal.

Múlt héten a négy motorgyártó és az FIA Genfben ülésezett, ahol a költségsapkát a Ferrari, a Mercedes, a Renault és a Honda egyaránt leszavazta, azonban így a szövetségnek kell cselekednie annak érdekében, hogy visszaszorításra kerüljenek a V6-os erőforrások horribilis költségei.

A másik megoldás a V8-asok visszahozása lehet, ám ehhez is szükséges a négy motorgyártó beleegyezése. Hamarosan muszáj döntést hozni, de egyelőre nagyon úgy néz ki a helyzet, hogy a Forma-1 a motorformulák terén két csoportra szakadhat, mégpedig az 1,6 literes V6-ost, valamint a 2,2 literes V6-ost használókra.

Fotó: motorsport.com

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr178016335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása