Az időmérő végeredményéből kiindulva egy kőkemény Lorenzo - Rossi párharcra számítottunk a győzelemért, ám a gumijait jobban kezelő Pedrosa lehajrázta a Ducatikat, így végül a három versenyző Pedrosa, Rossi, Lorenzo sorrendben állt fel a pódiumra, ami egyben azt is jelenti, hogy a Doktor előnye a világbajnoki pontversenyben 18 pontra nőtt!
Vizes aszfalton került megrendezésre a 24 körös Japán Nagydíj Motegiben, az első sorból Lorenzo, Rossi és Marquez indulhatott. A lámpák elalvását követően Rossi startja jobban sikeredett, ám spanyol csapattársa nagy nehezen, de megőrizte a vezetést, miközben a Yamahák mögé Andrea Dovizioso ért oda a Ducatival.
A futam első szakaszában Marc Marquez és Aleix Espargaro egy-egy gyönyörű csata végeredményeként maga maga mögé utasított Andrea Iannone-t, igaz a suzukis nem sokkal később a sóderágyba is tett egy kis kitérőt, melynek köszönhetően nagyon sokat vesztett.
Lorenzo állt ekkor az élen, és stabilan tartotta a 3 másodperces előnyét Rossival szemben, miközben a harmadik hely új tulajdonosra talált, miután Pedrosa utolérte, majd bedarálta Doviziosót. A Ducati balszerencséje pedig Petrucci bukásával, valamint Iannone műszaki hiba miatt kiesésével lett teljes.
Pedrosa pedig eszeveszett tempóban kezdte meg a felzárkózást, rövidesen egyértelművé vált, hogy a Repsol Honda jobban bánik az abroncsokkal, mint a Yamaha. A 16. körben Pedrosa meg is előzte Valentino Rossit, majd a Repsol spanyol megérkezett Jorge Lorenzóra, és két körrel a leintés előtt az élre tört! 2010 és 2012 MotoGP-bajnoka motorján viszont olyannyira elkopott a gumi, hogy a véghajrában hibázott egyet, így Rossi is elment mellette.
24 kör elteltével pedig Dani Pedrosát intette le az első helyen a kockás zászló, így a spanyol elmondhatja magáról, hogy 2002 óta minden 125 ccm-s, 250 ccm-s, valamint királykategóriás szezonjában futamot tudott nyerni. Rossi a második helyével 4 pontot adott a bronzérmes Lorenzónak, így már 18 ponttal vezet a Doktor. A legjobb 10-be még Marquez, Dovizioso, Crutchlow, Smith, Nakasuga, Barbera és Redding fért be.
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.