F1 - SZÁMOS VÁLTOZÁS LESZ 2016-TÓL ÉS 2017-TŐL

f1-belgian-gp-2015-lewis-hamilton-mercedes-amg-f1-w06_1.jpg

Az FIA mai párizsi ülésén számos tiltást és korlátozást hagytak jóvá, valamint egy olyan változást, melynek vélhetően mindenki örülni fog, legalábbis azok mindenképpen, akik az elmúlt 1,5 évben kritizáltak a motorok hangerejét.

A pilótafülkére, valamint a biztonsági berendezésre vonatkozó követelmények szigorúbbak lesznek a töréstesztek során, legfőképpen a fej- és az oldaltámlára fogja ráfektetni a hangsúlyt, hogy versenyzők védve legyenek nagyobb ütközések esetén.

A sportszabályzat, ahogyan eddig is, kimondta, hogy a pályahatárok tisztelése kötelező. A pilótáknak mindent meg kell tenniük, hogy indokolatlan esetben ne legyen a versenyautó mind a négy kerékkel a fehér vonalon kívül. Amennyiben mégis előfordul ilyesmi, a stewardok az alapján fognak ítélkezni az esetben, hogy ezzel az illető szerzett-e jogosulatlan előnyt.

A Forma-1 Bizottságának korábban volt egy javallata az erőforrás-, valamint a váltócserék alkalmával kiosztható büntetésekről, miszerint ezeket a szankciókat csak a kvalifikáció előtt lehet kiszabni, független a használat időpontjától. Amennyiben az időmérő után kerül sor a cserére, az a pilóta jár jól, kinek csapata korábban már jelezte az "akciót". Erre úgyszintén rábólintott a Motorsport Világtanács.

Amennyiben egy pilóta miatt a rajtprocedúrát meg kell szakítani, még akkor is a bokszból kell, hogy induljon, ha még egy formációs körre el tud menni. Ezen rajtprocedúra lép érvénybe a futam félbeszakítása esetén is, a depóban leparkoló autóversenyzőkre vonatkozóan.

A világtanács a szélcsatornára és a CFD-re vonatkozó szabályokat is véglegesítette, továbbá 2017-től fogva betiltotta az autók orrkúpjára helyezhető fedélzeti kamerákat.

És akkor jöjjön a jó hír. Az FIA és a csapatok már egy jó ideje dolgoznak azon, hogy megoldják azon szurkolók gondjait is, akik jajveszékelnek a tavaly bevezetett V6-os erőforrások hangja miatt. A Motorsport Világtanács pedig Párizsban közölte a hírt, hogy a jövő évtől kezdve hangosabbak lesznek az autók, hála egy újfajta kipufogóvégnek, ami maximalizálja a kipufogógázok produktivitását.

Fotó: motorsport.com

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr77873110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása