Az FIA mai párizsi ülésén számos tiltást és korlátozást hagytak jóvá, valamint egy olyan változást, melynek vélhetően mindenki örülni fog, legalábbis azok mindenképpen, akik az elmúlt 1,5 évben kritizáltak a motorok hangerejét.
A pilótafülkére, valamint a biztonsági berendezésre vonatkozó követelmények szigorúbbak lesznek a töréstesztek során, legfőképpen a fej- és az oldaltámlára fogja ráfektetni a hangsúlyt, hogy versenyzők védve legyenek nagyobb ütközések esetén.
A sportszabályzat, ahogyan eddig is, kimondta, hogy a pályahatárok tisztelése kötelező. A pilótáknak mindent meg kell tenniük, hogy indokolatlan esetben ne legyen a versenyautó mind a négy kerékkel a fehér vonalon kívül. Amennyiben mégis előfordul ilyesmi, a stewardok az alapján fognak ítélkezni az esetben, hogy ezzel az illető szerzett-e jogosulatlan előnyt.
A Forma-1 Bizottságának korábban volt egy javallata az erőforrás-, valamint a váltócserék alkalmával kiosztható büntetésekről, miszerint ezeket a szankciókat csak a kvalifikáció előtt lehet kiszabni, független a használat időpontjától. Amennyiben az időmérő után kerül sor a cserére, az a pilóta jár jól, kinek csapata korábban már jelezte az "akciót". Erre úgyszintén rábólintott a Motorsport Világtanács.
Amennyiben egy pilóta miatt a rajtprocedúrát meg kell szakítani, még akkor is a bokszból kell, hogy induljon, ha még egy formációs körre el tud menni. Ezen rajtprocedúra lép érvénybe a futam félbeszakítása esetén is, a depóban leparkoló autóversenyzőkre vonatkozóan.
A világtanács a szélcsatornára és a CFD-re vonatkozó szabályokat is véglegesítette, továbbá 2017-től fogva betiltotta az autók orrkúpjára helyezhető fedélzeti kamerákat.
És akkor jöjjön a jó hír. Az FIA és a csapatok már egy jó ideje dolgoznak azon, hogy megoldják azon szurkolók gondjait is, akik jajveszékelnek a tavaly bevezetett V6-os erőforrások hangja miatt. A Motorsport Világtanács pedig Párizsban közölte a hírt, hogy a jövő évtől kezdve hangosabbak lesznek az autók, hála egy újfajta kipufogóvégnek, ami maximalizálja a kipufogógázok produktivitását.
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.