Érdekes hírek láttak napvilágot, miszerint a kisebbik energiaitalos csapat a japánok erőforrását használhatja 2016-tól.
Az Auto Motor und Sport német szaklap megtudta, hogy a Ferrari ha meg is egyezik majd a Red Bull-lal, csak nekik lesz hajlandó motorokat biztosítani, testvércsapatuknak, a Toro Rossónak már nem. Az indok erre nagyon egyszerű: az olaszok nem vállalnák öt csapat támogatását (jelenleg a Saubernek és a Manornak szállítanak erőforrásokat Maranellóból, de jövőre már szerződésük van az újonc csapat Haas F1 Team-mel, így tehát még maximum egy csapatnak tudnának hajtóegységet adni).
Itt jön képbe a Honda. A Toro Rosso istállónak ugyanis ebben az esetben a japánok jelentenék az egyetlen esélyt, hiszen a Red Bull szerződéskötése a Renault-val a kis csapatra is kihat majd, így a franciákkal nem maradhatnak, a Mercedesnél pedig ugyan lesz egy felszabaduló hely a Lotus gyári Renault csapattá alakulása után, de nem valószínű, hogy ők szállítana nekik erőforrásokat (a németek az eddigiek alapján inkább a Manorral szeretnének megegyezni, többek között azért is, hogy versenyülést biztosíthassanak tehetséges tesztpilótájuknak, a jelenleg a Német Túraautó bajnokságban szereplő Pascal Wehrleinnak). Így egyedül a Honda marad az olasz székhelyű alakulatnak. A Honda a hírek szerint csak egy évre kötött kizárólagos motorszállítói szerződést a Mclaren-nel, így elméletileg jövőre már mások partnereivé is válhatnak. A Mclaren versenyigazgatója, Eric Boullier nemrég arról beszélt, nem lát valós esélyt arra, hogy a Honda 2017-ig rajtuk kívül is támogasson valakit erőforrás téren, de könnyen lehet, hogy ha a Ferrari döntése miatt már egy évvel hamarabb, azaz jövőre "elveszítik" kizárólagos kapcsolatukat a japán gyárral.
Fotó: motorsport.com
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal