Minimálisan ugyan, de megváltozik az időmérő edzés menete a Formula E-ben a 2015/16-os szezontól kezdve.
Az elektromos világbajnokság első szezonjában az időmérőn a pilóták véletlenszerűen lettek négy, egyenként 5-5 fős csoportba szétválogatva. Mind a négy brigádnak 10-10 perc állt a rendelkezésére, hogy a lehető legtöbbet kihozzák magukból. A négy társaság kombinált eredménye határozta meg a teljes rajtsorrendet, a pole-ban záró pilóta pedig három pontot kapott.
A motorsport.com szerint változni fog a kvalifikáció lebonyolítása. A négy csoport maradni fog, ám minden egyes csoport az idei évtől kezdve már csak 6-6 percet fog kapni, így aligha fognak a versenyzők 1-1 gyors körnél többet abszolválni. A csoportok összesített eredménye fogja meghatározni a 6-20. pozíciók tulajdonosait, míg a TOP 5-re vár egy újabb menet, ez pedig a Formula E-ben újonnan bevezetett Superpole rendszer. Az időmérő öt legjobbja a WTCC-hez hasonlóan egy-egy mért kört futhat, elsőként pedig az előző sorrendben ötödikként végző pilóta gurulhat pályára.
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.