Mint ismeretes, a csillagos márka az Olasz nagydíj előtt felhasználta idei összes (szám szerint hét) módosító pontját, amivel jelentősen javítottak erőforrásuk teljesítményén, megbízhatóságán, és hatékonyságán. Az új konstrukciót a németek partnercsapatai azonban még nem kapták, Andy Cowell, a Mercedes motorrészlegének első embere pedig elárulta, miért.
A 2015-ös évben a Lotus, a Force India és a Williams is Mercedes hajtóegységeket használ, ám az új, továbbfejlesztett motorokat egyelőre csak a gyári Mercedes használja (illetve pontosabban már csak Hamilton, mert Rosberg autójába vissza kellett tenni a régebbi motort). Többen furcsállták, miért van ez így, Andy Cowell azonban elárulta, azon lesznek, hogy minél hamarabb biztosítani tudják partnereiknek az új erőforrás használatának lehetőségét. Egyelőre ugyanis a Mercedesnél örülnek, hogy ők maguk tudják azt használni, hiszen a 7 módosító "zseton" által továbbfejlesztett motorok csak csütörtökön érkeztek meg Monzába, mivel a brixworthi gyárban épphogy elkészültek a legyártásukkal a hétvége kezdete előtt. Cowell elmondta, ügyfeleiknek nem kell aggódniuk, mert már így is egy nagyszerű erőforrást tudhatnak magukénak, és ígéri, az új specifikáció csak még jobb lesz.
Ezzel egyébként nem beszélt félre a brit mérnök, hiszen tegnap mindkét Mercedes nagyszerű végsebesség-adatokat produkált az egyenesekben, és egyértelműen gyorsultak az új motorral. Az persze már más kérdés, a megbízhatóságra ez milyen hatással lesz, hiszen Nico Rosberg autójában mindössze három szabadedzés után vissza kellett váltani a régi specifikációra...
Fotó: motorsport.com
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.