A Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) betelt a pohár, már a következő hónapban tesztelni akarja a zárt pilótafülkéket!
Az elmúlt években már számtalan alkalommal felmerült a zárt pilótafülke ötlete a formulaautós versenysorozatokban, a koncepció Jules Bianchi és Justin Wilson halálát követően ismét téma lett.
A motorsport.com jelentései szerint az FIA akár már szeptemberben tesztelheti a zárt pilótafülkét, amelynek egy sokadik változata később megjelenhet a Forma-1-ben, amely egy drasztikus változás lehet a sportág történetében.
Az először egy vadászgép stílusú koncepció látott napvilágot, Felipe Massa súlyos balesete és Henry Surtees halála után. Azonban az ötlet hamar a süllyesztőbe is került, mivel a polikarbonátból készült búra összetörhet, és a szétszóródó darabok a nézőkre és a pályamunkásokra nézve veszélyes lehet.
Azonban egy hatalmas hátránya lenne ennek a zárt fülkés koncepciónak, mellyel kapcsolatban az FIA is kifejtette aggodalmát. Mégpedig az a legnagyobb kontrája az ötletnek, hogy a versenyző akár a cockpitbe is ragadhat. Vannak olyan szituációk, ahol minden egyes perc számít a pilóta életét illetően. Ilyen helyzet pedig lehet volna az Alonso - Raikkonen baleset a Red Bull Ringen, amikor a ferraris finn csak percekkel később hagyhatta volna el a gépet, amely akár ki is gyulladhatott volna.
A másik megoldás egy autóra épített terelő elem lenne, amely megakadályozna, hogy egy bármilyen vagy egy kerék sérülést okozzon a pilótának. Mindemellett nagyon biztonságos, mivel a pilóta gond nélkül el tudná hagyni a járművet. Azonban aerodinamikai és esztétikai szempontból kicsit sem előnyös.
A Száguldó Cirkusz technikai vezetői pont az elmúlt héten, nem sokkal Justin Wilson végzetes balesete előtt beszélték meg a tesztelést, melyet jóváhagytak. Erre a következő hóban fog sor kerülni.
Illusztráció: Andries van Overbeeke, Piola Animation
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.