F1 - A PIRELLI MEGVÉDTE GUMIJAIT A MÚLT HÉTVÉGI DEFEKTEK UTÁN

vettel-spa-ferrari-pirelli-blowout9-750x500.jpg

Mint ismeretes, a múlt hétvégén rendezett Belga nagydíj pénteki második szabadedzésén Nico Rosberg, a vasárnapi futamon pedig Sebastian Vettel kapott durrdefektet nagy tempónál. Az olasz gyártó megvédte abroncsait, és emlékeztette a csapatokat egy korábbi javaslatukra is, amit aztán végül nem fogadtak el.

Vettel dobogós helyezéstől esett el az utolsó előtti körben, mikor felrobbant a jobb hátsója. Nagyon dühös volt a német, de nem feltétlenül a pódium elvesztéséért, hanem azért, mert elmondása szerint az eset könnyen történhetett volna az Eau Rouge-ban is, és akkor nagyon csúnya végkimenetele is lehetett volna a dolognak. A Ferrari és Vettel is nagyon kiakadt a Pirellire a futam után, ám az olasz gyártó szóvivője, Paul Hembery tegnap elmondta, a Ferrari hibája a defekt, hiszen túl sokat akartak megtenni a közepes keveréken, hogy egy kiállással teljesíthessék a futamot. Hembery szerint ez kockázatos taktika volt, és szerinte egyáltalán nem véletlen, hogy mások nem is választották ezt a stratégiát. 

A Pirelli aztán arra a javaslatra is emlékeztette a csapatokat, amit még 2013-ban tettek nekik, a hírhedt bal hátsó defektek miatt botrányosra sikerült Brit nagydíj után, miszerint az adott versenyhétvégére szállított keményebb és lágyabb keveréknek meg kéne szabni egy határt, hogy egy szett mennyit lehet az autón a futam alatt. A gumigyártó javaslata szerint a futam maximum 50%-át lehetett volna teljesíteni a keményebb, és maximum 30%-át a lágyabb keverék egy-egy szettjén. Ezt azonban a csapatok akkor nem fogadták el. (Csak példa kedvéért, a tegnapi belgiumi futamon eme korlátozások szerint a közepes keverékkel 22 kört lehetett volna megtenni, amit Vettel és a Ferrari viszont bőven átlépett.)

Valami azonban nincs rendben. A Ferrari szerint ugyanis semmi jele nem volt annak, hogy Vettel autóján túlkoptak volna az abroncsok, mert ha így lett volna, azt többek között a bokszukban tartózkodó pirellis mérnöknek, valamint a műszereknek is jeleznie kellett volna, de ez nem történt meg. A Force India technikai vezetője, Andy Green is egyetért a Ferrarival, miszerint nem használhatták túl a gumikat, hiszen elmondása szerint ha így lett volna, egyből észrevették volna mérnökeik a műszereiken, hogy csökken annak hőmérséklete, valamint ha valóban annyira elhasználódott volna a külső felület, a köridők is jelentősen (a brit szakember szerint 2-3 másodperccel) visszaestek volna. 

_85113378_rosberg_tyre_failure.jpg

Vettellel ért egyet honfitársa, a hétvégén szintén defektet szenvedő Nico Rosberg is, aki szerint valamit mindenképpen változtatni kell, mert ez így túl veszélyes. A Pirelli ennek ellenére tartja továbbra is megállapítását, miszerint a Mercedes pilótájának teljesen más okból durrant ki a jobb hátsója (elvileg törmelékre hajthatott, vagy túl durván mehetett át az egyik rázókövön). Rosberg csapatának vezetősége azonban kiállt a Pirelli mellett, de megértik Sebastian Vettel csalódottságát is. 

Fotók: Getty Images, BBC

Fábián Patrik

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr737730400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása