A Forma-1 2015-ös idény tizenegyedik versenyének, a Belga Nagydíjnak a rajtrácsa - innen várja a húsz pilóta a vasárnapi rajtot!
A Mercedesek a tegnapi kvalifikáción szokásukhoz híven kibérelték a rajtrács első sorát, azonban a pénteken látott sorrend pilótáik között szombatra abszolút megfordult, és Lewis Hamilton került az élre, míg Nico Rosbergnek tegnap egy tetemes vereséget kellett lenyelnie a torkán.
Azonban a rajtrács harmadik kockájába nagy meglepetésre nem a ferraris Vettel került, hanem a Ferrari-szerződésről lecsúszó, williamses Valtteri Bottas. Mellőle Romain Grosjean rajtolhatott volna, ha autójában nem kellett volna kicserélni a második edzés végén bekrepáló váltót, ami miatt a nagyot villantó francia öt hellyel hátrábbról indulhat. Viszont a helyére szintén egy meglepetésember kerül, az időmérőkön köztudottan haloványan teljesítő Sergio Perez, aki a Force Indiával egész hétvégén remek tempót autózott, melynek a jutalma egy második rajtsoros indulás, noha, némi szerencsére is szükség volt.
A harmadik sorban egy nagyon erős páros van. A hungaroringi viadalon még győzelmi esélyekkel rendelkező Daniel Ricciardo, aki az ötödik rajtpozícióban parkolhatja ma le a Red Bullját, mellőle a williamses Felipe Massa várja a piros lámpák kialvását.
A negyedik sor sem kevésbé pikánsabb, ugyanis odakeveredett a Lotusszal Pastor Maldonado, aki az első edzésén rommá zúzta az autóját, azonban az időmérőn nagyot ment, ezt pedig hetedik rajthelye bizonyítja. A Ferrari tegnap, egy nappal 900. Forma-1-es versenye előtt csúnyán leszerepelt, Sebastian Vettel végül csak egy nyolcadik helyre elegendő időt tudott összerakni. A TOP 10-et pedig a hátrasorolt Grosjean és a Toro Rosso spanyolja, Carlos Sainz Jr.
Elvesztek a mezőnyben a szombati nap folyamán a hétvége egyik legfeketébb lovai a sauberes srácok, Ericsson és Nasr személyében, akik a büntetéseknek köszönhetően a 13., illetve a 14. rajtkockába állhatnak ma fel. A nagyon peches Raikkonen a másik Ferrarival csak a 16. helyről indulhat. A McLaren-Hondák teljesítményben pedig már a nevetségesen lassú kifejezésnek a határát súrolják, igencsak intenzíven.
Íme a 44 körös Belga Nagydíj rajtrácsa:
1. sor | 1.) Lewis Hamilton 1:47.197 Mercedes |
2.) Nico Rosberg 1:47.655 Mercedes |
2. sor | 3.) Valtteri Bottas 1:48.537 Williams Mercedes |
4.) Sergio Perez 1:48.599 Force India Mercedes |
3. sor | 5.) Daniel Ricciardo 1:48.639 Red Bull Renault |
6.) Felipe Massa 1:48.685 Williams Mercedes |
4. sor | 7.) Pastor Maldonado 1:48.754 Lotus Mercedes |
8.) Sebastian Vettel 1:48.825 Ferrari |
5. sor | 9.) Romain Grosjean 1:48.561 * Lotus Mercedes |
10.) Carlos Sainz Jr. 1:49.771 Toro Rosso Renault |
6. sor | 11.) Nico Hülkenberg 1:49.121 Force India Mercedes |
12.) Daniil Kvyat 1:49.228 Red Bull Renault |
7. sor | 13.) Marcus Ericsson 1:49.586 Sauber Ferrari |
14.) Felipe Nasr 1:49.952 Sauber Ferrari |
8. sor | 15.) Will Stevens 1:52.948 Manor Ferrari |
16.) Kimi Raikkonen idő nélkül ** Ferrari |
9. sor | 17.) Roberto Merhi 1:53.099 Manor Ferrari |
18.) Max Verstappen idő nélkül *** Toro Rosso Renault |
10. sor | 19.) Jenson Button 1:50.978 **** McLaren-Honda |
20.) Fernando Alonso 1:51.420 ***** McLaren-Honda |
* Romain Grosjean (Lotus) 5 rajthelyes büntetést kapott a sebességváltó cseréje miatt.
** Kimi Raikkonen (Ferrari) 5 rajthelyes büntetést kapott a sebességváltó cseréje miatt.
*** Max Verstappen (Toro Rosso) 10 rajthelyes büntetést kapott a motor cseréje miatt.
**** Jenson Button (McLaren) 50 rajthelyes büntetést kapott számos motorkomponens kétszeri cseréje miatt.
***** Fernando Alonso (McLaren) 55 rajthelyes büntetést kapott számos motorkomponens kétszeri cseréje miatt.
A Belga Nagydíj 14:00-kor rajtol, a futamról a Braking News F1 csapata élőben fog tudósítani.
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.