A Pirelli egy hosszas és részletes vizsgálat után bátran állítja, hogy tegnap Nico Rosberg durrdefektje nem a hivatalos beszállító hibájából történt meg.
A Mercedes német pilótája, Nico Rosberg a tegnapi második edzésen a Blanchimont kanyar előtt, körülbelül 300 km/órás tempónál kapott jobb hátsó durrdefektet, és a tavalyi ezüstérmes csak a szerencsének köszönhette azt, hogy nem szenvedett emiatt komolyabb balesetet. Sőt, Rosberg még örült is, hogy nem egy, a Blanchimontnál is veszélyesebb szakaszon mondta fel a szolgálatot a gumija, és itt határozottan az Eau Rouge-ra célzott.
A Pirelli azonnal nekivágott az elemzéseknek, hogy rájöjjenek, mi lehetett az oka annak, hogy egy 11 körös abroncs ilyen módon adja meg magát.
A Forma-1 egyedüli és hivatalos gumibeszállítója órákon vizsgálta a durrdefektet kiváltó okot, és a minták alapján arra a következtetésre jutottak, hogy a gumihiba nem köthető hozzájuk közvetlenül. A laboratóriumi elemzések eredményei ma reggelre meg is érkeztek, melyek bebizonyították, hogy nem a gumi gyengesége, hanem külső befolyásoló tényező vezetett Rosberg tegnapi különös esetéhez.
Azonban nem tudni, hogy hol keletkelezett a kár a gumiban, ami később a kicsúszáshoz vezetett. A Pirelli szakemberei szerint az lehetett egy kerékvető, vagy bármilyen törmelék az aszfalton.
A végeredmény ma lesz meg, mikor a gumigyártó mérnökei ellenőrzik a pályát a reggeli órákban. A dolgozók egész éjszaka az ügyön dolgoztak, akik kizárták annak lehetőségét, hogy a keverékek lennének veszélyesek a 7004 méteres spái aszfaltcsíkon.
Fotó: motorsport.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.