Hivatalosan is megkezdődött a Formula E második idényének előszezoni tesztsorozata, melynek első napján a tavalyi ezüstérmes, Sebastien Buemi bizonyult a legjobbnak.
A tavalyi évhez hasonlóan ismételten augusztusban visítottak fel először az elektromos versenyautók, ezúttal is a Donington Parkban. Hat kollektív tesztnapot rendeznek az angliai, épített versenypályán, hogy a csapatok szép nyugodtan fel tudjanak készülni a sok izgalmat tartogató második szezonra. Azért is mondjuk joggal, hogy sok izgalmat fog tartogatni a második szezon, mivel a mostani szezontól kezdve az alakulatok nyolc gyártó közreműködésének köszönhetően már saját hajtáslánccal, átalakítóval és hűtési rendszerrel rendelkeznek, ez pedig külön kihívást jelent.
A hétfői nap folyamán megrendezésre került az első tesztnap, melyet az e.Dams Renault svájci pilótája, Sebastien Buemi nyert meg. Meg kell jegyezni, hogy a tavalyi előszezoni teszteken is a volt Forma-1-es svájci diktálta a tempót, azonban ennek dacára a szezon végén be kellett érnie az ezüstéremmel. Buemi az utolsó pillanatokban lökte le a lista éléről a tavalyi bronzérmes Lucas Di Grassit, igaz, csak pár századdal. Az e.Dams másik autójával Nico Prost lett a harmadik, míg a francia mögött még Sam Bird a Virginnel, és Salvador Duran az Agurival furakodott be a TOP 5-be.
Immár nyilvános teszten is elvesztette Formula E-szüzességét a soron következő idény legnagyobb volumenű újonca. Az 1997. évi Forma-1-es világbajnokról, Jacques Villeneuveről van szó, aki a Venturi autójával a 14. helyen zárt, utolsó lett azok között, akik mért időt futottak.
Problémában gazdag napja volt a Trulli és az Andretti csapatnak egyaránt, olyannyira, hogy pilótáik, Jarno Trulli és Simona de Silverstro még a bokszutcát sem hagyták el. Egyébként a mezőny dolgát kis ideig az angol nyárra jellemző csapadék is megnehezítette.
Az első tesztnap végeredménye:
1. | Sebastien Buemi | e.Dams Renault | 1:32.095 | |
2. | Lucas Di Grassi | ABT Schaeffler Audi Sport | 1:32.158 | + 0,063 mp. |
3. | Nicolas Prost | e.Dams Renault | 1:32.286 | + 0,191 mp. |
4. | Sam Bird | DS Virgin Racing | 1:32.523 | + 0,428 mp. |
5. | Salvador Duran | Team Aguri | 1:32.549 | + 0,454 mp. |
6. | Bruno Senna | Mahindra Racing | 1:35.653 | + 3,558 mp. |
7. | Nick Heidfeld | Mahindra Racing | 1:35.700 | + 3,605 mp. |
8. | Jerome D'Ambrosio | Dragon Racing | 1:36.324 | + 4,229 mp. |
9. | Tom Dillmann | Team Aguri | 1:36.329 | + 4,234 mp. |
10. | Stephane Sarrazin | Venturi | 1:36.361 | + 4,266 mp. |
11. | Jean-Éric Vergne | DS Virgin Racing | 1:36.704 | + 4,609 mp. |
12. | Loic Duval | Dragon Racing | 1:37.987 | + 5,892 mp. |
13. | Nelson Piquet Jr. | NEXTEV TCR | 1:38.052 | + 5,957 mp. |
14. | Jacques Villeneuve | Venturi | 1:38.176 | + 6,081 mp. |
15. | Jarno Trulli | Trulli | idő nélkül | |
16. | Simona de Silvestro | Amlin Andretti | idő nélkül |
Fotó: fiaformulae.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal