Mid-Ohioban minden Graham Rahal kezére játszott, mellyel az amerikai élni tudott, és megnyugtató előnnyel nyert, melynek köszönhetően jelentősen csökkent a hátránya a bajnoki pontversenyben vezető Montoyával szemben, miután a kolumbiainak rosszul jött az utolsó előtti Pace Car-fázis, így csak 11. lett az egykori Forma-1-es pilóta.
Egy hosszabb szünet után az IndyCar egy épített pályán tért vissza, méghozzá Mid-Ohioban. Az első két sorból a Dixon - Power - Bourdais - Castroneves kvartett indulhatott, a tavalyi bajnokot leszámítva pedig mindenki szépen eljött a rajtnál, míg az ausztrál rengeteg pozíciót veszített, ráadásul pár kanyar múlva volt egy kontaktja Charlie Kimball autójával, melynek következtében Kimball szinte azonnal kiforgott, 1-2 kanyar elteltével, így azonnal jöhetett a Pace Car. A 83-as autó pilótáját a marshallok kitolták a sóderágyból.
Körök múlva folytatódott a verseny, azonban az amerikai széria idei formájával ellentétesen most nem volt olyan eseménydús az újraindítás. A 14. kör környékén megkezdődtek a bokszkiállások, azonban Josef Newgarden rosszul jött ki a depózásokból, mivel szerelői nagyon sokáig vacakoltak a bal első kerékkel, így nagyon sok időt bukott el.
Azonban a 22. körben jött a kamikaze Takuma Sato és koccant Stefano Colettivel, melynek következtében a japán pilóta megpördült, ráadásul autójáról letört egy darab, így újra jöhetett a biztonsági autó, amely körökön át vezette a mezőnyt.
Miután kiállt a Pace Car a mezőny elől, Vautier megőrizte a vezetést, azonban mögötte Justin Wilson legyűrte Montoyát, sőt még Tristian Vautiernél is bepróbálkozott, de nem jött össze neki az előzés. Azonban Wilson ennek dacára nemsokára az élre került, mivel a 19-es rajtszámú Honda franciájának ki kellett jönnie a pitbe. Ezután Wilson - Montoya - Rahal 1-2-3 alakult ki.
A második kerékcserehullám valamivel féltáv előtt, a 38. körben kezdődött meg. Szerencsére az abroncsfrissítések és a tankolások ezúttal sallangmentesek voltak, leszámítva Gabby Chaves kiállását, melynél a kolumbiai szerelőcsapata nem volt túlzottan gyors. A bokszutca-látogatásokat követően a bajnoki tabella első helyezettje, Juan Pablo Montoya tört az élre.
Miután az első helyre feljött Montoya, őrizte is a pozíciót, ám előnye nem volt olyan tetemes a maga 1-1,2 másodpercével.
A harmadik kerékcsere-sorozat a 60. kör környékén kezdődött meg. A kiállások ezúttal teljesen simák voltak, azonban a pályán már nem ment minden ennyire simán.
Az ötös kanyarban megpördült Sage Karam, akit az iowai futam után Ed Carpenter igencsak keményen ekézett a pályán tanúsított, agresszív viselkedése miatt, így a 66. körben a harmadik sárga zászlós fázis vette kezdetét. Karam autóját a pályabírók pedig visszatolták a pályára. Ez pedig Scott Dixonéknak kedvezett nagyon, mivel ők pont pár körrel az incidens előtt ejtették meg harmadik kerékcseréjüket, azonban Montoyáéknak nem volt ekkora mázlijuk, így ők valamilyen szinten hátrányba kerültek, visszasodródva a középmezőnybe.
A restartnál ezúttal Simon Pagenaud próbált résen lenni, azonban végül nem tudta megelőzni a második helyen haladó Justin Wilsont. Charlie Kimball pedig megint kapott egy taslit, melynek következtében ismét megforgott, viszont ezúttal simább volt a folytatás.
Az utolsó etapra pedig Graham Rahal ölébe hullott a vezetés, az amerikai pedig élt is a lehetőséggel, és könyörtelen tempóra váltott.
10 körrel a vége előtt pedig újra jöhetett a Pace Car, mivel Kimball a sokadik kicsúszásával ismét elhagyta a pályát, ezúttal a 4-es kanyarban.
A Safety Car-fázis után ismét Justin Wilson indult meg nagyon keményen, olyannyira, hogy megtámadta Graham Rahalt a vezető pozícióért, azonban a tabella második helyezettje szépen tartotta magát, és megvédte a helyét, majd le is szakította az üldözőbolyt.
Rahal kemény munkája pedig kifizetődő volt, hiszen simán nyert Mid-Ohioban, megelőzve Justin Wilsont, Simon Pagenaudot és Scott Dixont. A ponttabella éllovasa, Juan Pablo Montoya csak a 11. helyen látta meg a kockás zászlót, így jelentősen csökkent a kolumbiai előnye a pontversenyben, amikor már csak két megmérettetés maradt hátra az IndyCar 2015-ös szezonjából.
Az amerikai széria augusztus 23-án folytatódik, Long Pond városában.
Fotó: indycar.com
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.