A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) új, hivatalos adatokat közölt Jules Bianchi végzetes kimenetelű balesetéről. Megdöbbentő tények láttak napvilágot a tragikus csattanásról!
A francia Jules Bianchi a 2014-es Japán Nagydíjon szenvedett horrorisztikus balesetet, melynek következményeként 9 hónapon át kómában volt, majd július 17-én, pénteken éjszaka feladta a küzdelmet, és eltávozott az élők sorából. Bianchi búcsúztatására kedden került sor, Nizzában.
Az FIA most új adatokat közölt a tragédiáról, melyet a német Auto Motor und Sport hasábjain kerültek nyilvánosságra. A kiadványból kiderült, hogy Bianchi 213 km/órás sebességnél vesztette el uralmát Marussiája felett, míg a 6,8 tonnás daruskocsinak 126-tal vágódott neki. A két esemény között mindössze 2,61 másodperc telt el, tehát Bianchinak esélye sem volt korrigálnia, főleg a könyörtelen időjárási körülmények között.
A tragédia annak volt köszönhető, hogy az autó orrkúpja becsúszott a munkagép alá, amely megemelte, így Bianchi sisakja nekiütközött a darunak. A pilóta fülében található szenzorok elsőre 92 G-t mértek, ám a füldugó az utolsó pillanatban kicsúszott Bianchi füléből, így ez az adat igencsak csalóka. A valós érték pedig nem kevesebb, mint 254 G! Ha ezt figyelembe vesszük, kisebb csoda az, hogy nem a helyszínen vesztette életét a francia pilóta.
A tragédia következményeként az FIA úgy fog koncentrálni a biztonságra, mint eddig még soha, hogy egy újabb alkalommal ne fordulhasson elő a Bianchi-féle katasztrófa. E téren pedig a Virtuális Safety Car jó ötletnek bizonyult a szövetség részéről, ugyanis most az a cél, hogy elkerüljük azt, hogy egy autó újra egy mentődarunak ütközzön.
Fotó: Express
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.