Antonio Félix Da Costa lett az első portugál, aki futamgyőzelmet szerzett a DTM-ben, miután elsőként intette le a kockás zászló a második zandvoorti futamon. Da Costának ez a hétvége előtt egyetlen pontja sem volt, tegnap viszont szerzett egy 2., ma pedig egy 1. helyet! A dobogóra még Farfus és Spengler fértek fel, a BMW ismét fölényben volt, és behúzták az első öt helyezést.
A rajt teljesen sima volt, szinte mindenki tartotta a pozícióját, kivéve Wehrlein, aki 3 pozíciót is veszített az első kanyarokban. Aztán a harmadik kör környékén Maxime Martin és Adrian Tambay összeakadtak, de csak a belga esett vissza, az utolsó helyre. A kiállásokig sok minden már nem történt, ott azonban minden megkavarodott! Először Timo Glock-ot és Jamie Greent hívták ki kerékcserére, ám csak a német tudott profitálni a korai kiállásból, feljőve a 4. helyre. Gary Paffett cseréje nagyon lassan sikerült, ezért a brit szinte teljesen visszaesett a mezőny végére, de utána tudott előrébb lépni, és egyetlen pontot még el tudott csípni.
A továbbiakban Molina, Wehrlein és Vietoris vívtak élvezetes, agresszív csatát a 7-8-9. helyeken. Végül a bajnoki harmadik Wehrlein jött ki ebből győztesen, de mögöttük a nagy csatározás miatt összegyűlt a mezőny, és mindenki lökdösött mindenkit. A legrosszabbul Martin Tomczyk járt, akinek autója megsérült, ezért a célegyenes kellős középén kellett lelassítania. Szerencsére csak az ő versenye ért ezzel véget, de a dolog csúnyán is végződhetett volna, hiszen a hátul egymással csatázók nem látták a lassuló BMW-t, és alig tudták kikerülni azt (mindez 240 km/h-nál történt).
Aztán jött a következő incidens: Marco Wittmann és a mögötte autózó autók utolérték a még kiállás nélkül viszonylag elöl autózó Lucas Auert. A német frusztráltságában elszánta magát egy kockázatos manőverre, ami Auer megforgását okozta, a felügyelők azonban nem találták vétkesnek Wittmannt, aki így megszerezte az 5. helyet, melyet a verseny végéig már meg is tudott tartani, de az élen állókra nem tudott közeledni.
Wittmann kiforgatja Auert
A futam utolsó incidense Mortara és Juncadella között történt, amikor az Audi olasz versenyzője és a Mercedeses spanyol összeértek a pálya egyik leggyorsabb pontján, ami Juncadellát a fűre és a kavicságyba küldte, de csak azután, miután a levegőbe emelkedett. Az eset nagyon veszélyes volt, mert abban a nyújtott törésben a pilóták bőven 200 km/h óra felett haladtak, de Juncadella gyönyörűen megfogta az autót. A harmadik DTM szezonját teljesítő spanyol sokáig a 6. helyen autózott, de egy lassabb kiállás visszavetette őt a húsdarálóba.
A futam vége fele még az eső is beköszönt, de a csapadék mennyisége egyáltalán nem volt akkora, hogy fel kelljen tenni az esőgumikat, sőt, számottevő hibát sem vétettek a pilóták a nedves pályán. Da Costának a végén izgalmas köröket kellett átélnie, mert a Spenglert a kiállás után megelőző Farfus végig ott volt a nyomában szorosan, de előzni nem tudott, így Antonio Félix Da Costa megnyerhette élete első futamát a Német Túraautó bajnokságban.
Érdekesen alakul a bajnokság, hiszen az élen álló Jamie Green ezen a hétvégén egyáltalán nem szerzett pontot, és a három éllovas (Green, Ekström, Wehrlein) közül is az első futamon csak Wehrlein, a másodikon pedig ismét ő, valamint Ekström gyűjtöttek egységeket, de ők sem sokat. A BMW-k a nagy zandvoorti dominanciájuknak köszönhetően a gyenge szezonkezdés után kezdenek visszajönni a bajnokságba. Mindenképp egy izgalmas szezon kezd kialakulni, amelynek következő állomása a híres Spielberg lesz, a Red Bull Ringi pályán.
A pillanat, amelyet Félix Da Costa valószínűleg még sokáig nem felejt majd el
Fábián Patrik
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.