DTM - WICKENS NYERTE A 2. NORISRINGI FUTAMOT

vlcsnap-2015-06-29-00h41m41s179.png

A kanadai Robert Wickens pályafutása során másodszor nyert a Norisringen, miután a rajtnál megelőzte márkatársát, Christian Vietorist, majd az első körökben a pole-ból induló Spengleren is átvágta magát. A Mercedes 1-2-ben fejezte be a futamot, Spengler pedig egy utolsó előtti körben végrehajtott előzéssel szerezte vissza a dobogót. 

A rajt után nagyobb pozíciócserék a Wickens előzésen kívül nem voltak, összeakadások azonban annál inkább. Maximilian Götz Timo Glock autójába, Mike Rockenfeller pedig Augusto Farfus-ba rohant bele az 1-es kanyarban. Farfus rettentően mérges volt "Rocky"-ra, azt nyilatkozta a kiesése után: "Hihetetlen, hogy ilyen megtörténhet egy ilyen bajnokságban. Mintha valaki elfelejtett volna fékezni...". A biztonsági autó bejött a pályára, amíg a marsallok eltakarították a törmelékeket. Közben Lucas Auer, aki már a 4. helyen haladt remek rajtja és időmérője után, 5 másodperces boxbüntetést kapott, miután rosszul pozicionálta autóját a rajtrácson. Ez a kiállása után egészen a 11. helyig vetette őt vissza, de utána magabiztos előzésekkel még maga mögé tudta utasítani Greent és Martint. 

Közben az élen Wickenst manővere után Spengler pár kanyar alatt visszaesett az 5. helyre, miután a pillanat hevében meglepődött kanadai mellett elment Vietoris, Ekström, és akkor még a mezőny elejében versenyző Auer is. Wickens innentől fogva megállíthatatlan volt, a futam végére már kényelmes, 6 másodperces előnnyel rendelkezett Vietoris-szal szemben, és 2014. évi sikere után ismét behúzta a győzelmet a "Német Monacónak" becézett Norisringen. Christian Vietoris második helye pedig kettős győzelmet jelentett a stuttgartiaknak. Wickens rendkívül boldog volt, miután tegnap kissé csalódottan csak a 2. helyet tudta megszerezni.

vlcsnap-2015-06-29-00h54m18s76.png

Miután mindenki megejtette a kötelező kiállását, Di Resta átugrotta az addig előtte autózó Wehrleint, valamint a lassú kiállása miatt időt vesztő Paffett-et. Di Resta és Wehrlein egész közel kerültek egymáshoz, emiatt pedig egy faramuci helyzet alakult ki: a második (utolsó) etap elején a hátul haladó Wehrlein bizonyult a gyorsabbnak, ezért szóltak Di Restának, hogy engedje át az 5. helyét márkatársának. Miután azonban ez megtörtént, a német nem igazán tudott ellógni Di Restától, így a skót pár kör múlva visszaelőzte őt, a Mercedes azonban utána rászólt Di Restára, hogy ismét engedje el Wehrleint, mert ő áll jelenleg legelőrébb a Mercedesesek közül az összetettben. Érdekes helyzet volt, de végül Wehrlein lett az 5., Di Resta pedig a 6. 

A 3. hely sorsa az utolsó előtti körben dőlt el. Ekström és Spengler is kiemelkedően a legjobbak voltak a futamon a saját márkatársaik közül, ők voltak az egyetlenek, akik beférkőztek a Mercedesek közé, a második etapban pedig majdnem ugyanolyan gyorsak voltak, mint az élen álló Wickens-Vietoris páros. Spengler szinte végig az Audi svédje mögött haladt, de sose szakadt le róla túlságosan, így az utolsó körökben a DRS segítségével támadhatott a pódiumos pozícióért. Spengler az utolsó előtti körben az 1-es kanyarban elszánta magát, és igazi túraautós, kontaktos előzéssel átvette a 3. helyet Ekströmtől. A 2012-es bajnok nagyon boldog volt a futam után, hiszen egy viszonylag hosszabb rossz sorozatának vetett most véget.

Szörnyű hétvégéje volt a hazai futamát teljesítő tavalyi bajnok Marco Wittmann-nak. A nürnbergi fiú csupán a 13. helyet szerezte meg a 60 perc + 1 körös versenytáv teljesítése után, bár tegyük hozzá, hogy már az időmérőn megnehezítette saját dolgát egy 22. rajtpozícióval.

A bajnokságot még mindig Jamie Green vezeti, aki azonban ma nullázott, egy defekt miatt, ami nem sokkal a verseny vége előtt keletkezett, mikor összeért Maxime Martinnel.

A DTM következő állomása a híres Zandvoort lesz, Hollandiába látogat majd a mezőny. 

Fábián Patrik

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon a képre kattintva!facebook_bnf1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr867581678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása