MOTOGP - RETRO: 2008 ASSEN, 125CCM
Talmácsi Gábor legnagyobb futamgyőzelme

Minden magyar motorsportrajongó szemébe könnyeket csalt az a nap. Annyi fordulat után, amely máskor egy szezon alatt nem történik, a 125 köbcentisek asseni futam utolsó körének utolsó kanyarjait Talmácsi Gábor teljesítette elsőként. De ennek már 7 éve... mégis még mindig a legszebb futamként tekintek rá.

Talmácsi Gábor világbajnoki címe után nem váltott rögtön kategóriát, hanem célul tűzte ki a címvédést. Ez alapból ritka, de még ritkább, hogy valakinek sikerüljön. Sajnos neki sem sikerült, de ez nem rajta múlott. Minden rossz vele történt meg az élmezőnyből, még olyan is volt, hogy ő hibázott, ennek ellenére sosem adta fel, és amikor ment alatta a gép, akkor olyan csodákat művelt, amikre csak a legnagyobbak képesek.

Rossz előzményekkel érkezett: az előző futamon Doningtonban hiába ment jól az időmérőn, a futamon csúszott vissza, és már a 2. körben kiesett, ahogy ő mondta, a szél "kifújta alóla a motort". A helyzet Assenben sem volt más. A csütörtöki időmérőn csak a 13. lett, míg másnapra olyan rossz lett a pálya tapadása, hogy csak nagyon kevesen tudtak javítani. Egyetlen biztató jel volt: az esős bemelegítő edzésen Talma volt a leggyorsabb. De a pálya sajnos a futamra, ha nem is teljesen, de fölszáradt.

Nem tudhattuk mire számíthatunk, mindenesetre a rajt nagyon biztató volt, a 7.helyig jött föl, és az élmezőny végéhez csatlakozott. Az élen Smith és Olive megléptek az élmezőnytől, Gadea pedig kiszállt onnan, miután hamar megadta magát a motorja. Corsi a pole pozícióból rajtolva nagyon visszaesett, miután volt egy kicsúszása és a szervizútról kellett visszajönnie, ahogy Di Meglionak is. A pontverseny 2 éllovasa tehát igen nagy bajban volt a futam ezen szakaszán.

Talmácsi Gábor sajnos nem tudta tartani az élmezőny tempóját, helyette Vazquez és Marquez (igen, az a Marquez 15 évesen - ma már nem is lehet ennyi idősen indulni) nagyon nagy tempót diktáltak. Talmácsit már az üldözőbolyból is megelőzték páran, amikor arra kaptuk föl a fejünket, hogy Smith az idényben nem először ismét a sóderágyban találta magát.

Futam közben leesett az eső, és ennek lettek sokan áldozatai, mielőtt leintették a futamot. Vazquez és Marquez nem tudott a saját motorján visszatérni, ezért ők nem is állhattak oda a 2.futam rajtjára. Annak a futamnak a rajtjára, amely talán a sportág történetének legrövidebb sprintfutama. Az alapszabály, hogy a táv kétharmadát teljesíteni kell, hogy értékelhető legyen, de minimum 5 kör. Viszont egy ilyen rövid és gyors pályán az 5 kör nagyon hamar lemegy.

Talmácsi Gábor a 11. volt a leintés pillanatában, de gyakorlatilag a 9.helyről kezdhette a futamot. Ám az eső amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan el is ment, a pálya talán még szárazabb is volt, mint az előző rajtnál. És hogy tetézzük, hiába rajtolt előkelőbb pozícióból Talmácsi Gábor, a rajtnál Rabat és Koyama összezártak előle, így még pozíciót is veszített.

Fogalmunk sem lehetett mi fog történni, az biztos volt, hogy az összesűrűsödött élmezőnyben számítani fog a rutin és nehéz lesz pozíciót fogni, majd azt tartani. Smith és Iannone például hamar visszaestek, de Terol sem tudta tartani az első helyet, Olive ragadta magához a vezetést és tartotta is a pozíciót.

Talmácsi Gábor sorban előzte az ellenfeleket, az 1. kör végén már 5. volt, de még abban a körben megelőzte Corteset és Terolt is, és Corsit is keményen támadta. A 3. kör elején aztán Corsi kisebb hibáját kihasználva el is ment mellette, de az olasz a kör végén visszajött. Rabat is megérkezett mögéjük a 4.pozícióba, és elkezdte hátulról támadni Talmát. Így kezdték meg az utolsó kört.

Egyértelmű volt, hogy mindenki az utolsó körre tartogatja az utolsó puskaporát. Corsi megtámadta Olive-ot, ám kettejük csatáját kihasználva Talmácsi megelőzte őket, de a tripla-szélárnyékot kihasználva Rabat tört az élre. A mezőny azonban egyben maradt, Smith is visszazárkózott, Terol pedig kicsit visszább csúszott. Rabat kiépített magának egy kis előnyt, de hibázott, így Talmácsi vágott az élre, Olive pedig visszaelőzte Corsit. Rabat visszaesett, Smith még próbált egy utolsó előzést végrehajtani az élcsoporton, de nem sikerült neki, így Cortese is megelőzte.

Talmácsi Gábor nyerte a futamot, a legrövidebb futamot, a legszorosabb befutóval, egy elképesztően izgalmas futam lezárásaként. Szépen taktikázott, és a legjobb pillanatban vette át a vezetést, miközben hárman három felől támadták. Az egyébként is izgalmas, változatos, fordulatos és kiszámíthatatlan szezont még jobban felforgatta ez a futam, amely még egy ilyen jó szezonban is kicsúcsosodott. Persze Talmácsi Gábor miatt nehéz objektívnek lenni, de most nem is kell feltétlenül. A magyar motorsport számára az aranykönyvekbe való ez a futam. Annyira megmagyarázhatatlan dolgok történtek, de ettől lehet igazán élvezni. Az alap izgalmi állapot mellé (ami ilyenkor általában hatalmas), hogy honfitársunknak szurkolhatunk még hozzájön egy nagyon izgalmas futam - minden motorsportrajongó álma.

Fotó: motogp.com

Horváth Ádám

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon a képre kattintva!facebook_bnf1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr687572342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása