
Két órával lett hosszabb a spielbergi szezonközi teszt első napja az órákon át tartó esőzések miatt, az érdemi munkát a csapatok csak 14:00-tól tudták megkezdeni. A tesztnapon Pascal Wehrlein bizonyult a leggyorsabbnak a Mercedes volánja mögött.
A folyamatos piros zászlós fázisok, és az ömlő eső miatt inaktív volt a nap első fele, mindössze két pilóta, Fuoco és Vandoorne tudott kimenni a pályára, egy-egy installációs körre. Az érdemi munka kezdete pedig egészen 14:00-ig tolódott. Ennek következtében a csapatok kuncsorogtak az FIA-nál, hogy hadd maradhassanak tovább a mai napon. A Nemzetközi Automobil Szövetség pedig pozitívan reagált a kérésre, és korrekt módon két órával megtoldotta a tesztet, azaz 18:00 helyett 20:00-kor ért véget az idei év utolsó előtti szezonközi tesztnapja. És akkor most nézzük meg csapatonként, hogy mi történt ma!
1.) PASCAL WEHRLEIN (MERCEDES) - 1:11.005, 67 KÖR
Jó napot zárt a Mercedes volánja mögött a fiatal Pascal Wehrlein. A DTM-ben is jeleskedő német pilóta végig az élmezőnyben tanyázott, végül az utolsó 2-3 órában ugrott az élre a W06-ossal. A Mercedes-pártfogolt lett a tesztnap legjobbja, 1:11.005-ös idejét senki sem tudta megverni. Wehrlein 67-szer ment körbe a Red Bull Ringen.
2.) ESTEBAN OCON (FORCE INDIA MERCEDES) - 1:11.192, 76 KÖR
Az európai F3-as bajnokság tavalyi bajnok szintén nem zárt rossz napot Spielbergben. Esteban Ocon a VJM08-as volánja mögött igen szorgos volt, 76 kört teljesített. Ráadásul időeredményekben sem okozott csalódást, hiszen a második helyen zárt 1:11.192-es idejével, ezzel pedig csak szűk két tizeddel kapott ki Wehrleintól a fiatal francia. Egyébként a Force India a mai napon egy igazán különleges, ám esztétikus orrkúpot is ki tudott próbálni.
3.) MAX VERSTAPPEN (TORO ROSSO RENAULT) - 1:11.328, 97 KÖR
Az Osztrák Nagydíjon remekül teljesítő Max Verstappen a spielbergi tesztnapon sem vallott szégyent. A holland tinipilóta a harmadik helyen zárt az STR10-essel, és 1:11.328-as idejével csak három tizeddel maradt el az élen záró Mercedestől. Azt is meg kell jegyeznünk, hogy a Forma-1-be bombaként berobbanó 17 éves ifjonc sokáig az élen állt, azonban idejét hárman (Wehrlein, Ocon, Fuoco) is meg tudták verni, azonban még Verstappenben is volt tartalék, ennek köszönhetően beférkőzött Fuoco elé.
4.) ANTONIO FUOCO (FERRARI) - 1:11.331, 71 KÖR
Nem volt rossz tesztnapja a Ferraritól lehetőséget kapó Antonio Fuocónak sem, egészen addig, amíg 17:15 magasságában meg nem törte az SF15-T-t. Az olasz pilóta a kicsúszással az első szárnyban és a jobb első felfüggesztésben tett kárt. Azonban ennek dacára rendelkezett egy negyedik helyet érő idővel, és 71 megtett körével nagyon fontos tapasztalatra tett szert Forma-1-es autóban.
5.) ROMAIN GROSJEAN (LOTUS MERCEDES) - 1:11.509, 45 KÖR
Eléggé felemás napot zárt a Lotus franciája, Romain Grosjean. A Forma-1-ben negyedik teljes szezonját taposó, 29 esztendős versenyző ugyan egy stabil, 1:11.509-es köridővel zárt az ötödik helyen, azonban csak 45 kört tett meg az osztrák aszfaltcsíkon, e tekintetben pedig az utolsó előtti helyen zárt.
6.) PIERRE GASLY (RED BULL RENAULT) - 1:11.757, 80 KÖR
A Formula Renault 3.5-es géposztályában tündöklő, ám a GP2-ben a mezőnybe beleszürkülő Pierre Gasly időeredménye sem mondható rossznak, ám a megtett körök számában eredményesebbnek bizonyult, mivel 1:11.757-es ideje csak a hatodik helyre volt elegendő. Azonban a 19 éves francia 80 kört abszolvált a Red Bull Ringen.
7.) RAFFAELE MARCIELLO (SAUBER FERRARI) - 1:11.826, 53 KÖR

A Ferrari által támogatott, olasz Raffaele Marciello volt az utolsó pilóta, aki még be tudott menni 1:12 alá az 1:11.826-os idejével, amivel a hetedik pozícióban zárt. Azonban Marciello napja a körszámokat tekintve is hasonlóan karcsúval sikerült, a számláló 53-nál állt meg.
8.) STOFFEL VANDOORNE (McLAREN-HONDA) - 1:12.530, 76 KÖR
A McLaren MP4-30-as továbbra sem táltosodott meg, de legalább a wokingi gárda belga támogatottja, Stoffel Vandoorne meg tudott tenni 76 kört az autóval, amely remek eredménynek számít, ismerve a McLaren idei megbízhatóságát... A belga körideje azonban korántsem nevezhető acélosnak, igaz, erről az autó gyengesége tehet, így nem véletlen, hogy az 1:12.530-as körével utolsó előttiként zárt.
9.) SUSIE WOLFF (WILLIAMS MERCEDES) - 1:13.248, 39 KÖR
Az utolsó helyen zárt a Williams Mercedes női tesztpilótájukkal, Susie Wolffal. A brit hölgy és a grove-i csapat elsősorban a rövid etapokra koncentráltak, ennek betudhatóan szerepel csak 39 kör Wolff neve mellett. Idejével (1:13.248) pedig az utolsó lett Stájerországban.
Egyébként egy különös, az IndyCarból ismert megoldással kísérletezett a Williams. A csapat a két hátsó kerék előtt egy-egy kis elemet helyezett el, melynek az volt a célja, hogy minél több leszorítóerő jusson a hátsó tengelyre. Azonban az FIA több szabálypontra hivatkozva illegálisnak nyilvánította a trükkös megoldást, így ezt a grove-i csapat nem használhatja a továbbiakban.
Az első tesztnap végeredménye:
Fotó: F1 Fanatic, Sutton Images, Motorsport.com, Twitter
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon a képre kattintva!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal