A királykategória csapatai és pilótái a hétvégén az idei szezon 8. versenyén, az Osztrák Nagydíjon vesznek részt.
A pálya és a tudnivalók
A Forma-1 mezőnyének következő állomása az ausztriai Spielberg lesz. A ma már Red Bull Ring-nek nevezett pálya tavaly tért vissza a versenynaptárba, de korábban már A1 Ring (1997-2003), valamint Österreichring (1969-1987) néven is futott. Az évek alatt azonban nem csak a neve, de a vonalvezetése is megváltozott. Hosszú, nagyon tempós kanyarjai miatt a száguldó cirkusz egyik leggyorsabb pályájává vált a '80-as évekre, ezért '87-ben veszélyessége miatt búcsút is intett neki a mezőny. Azonban 8 évvel később átépítették a pályát, és 1997-ben már az új aszfaltcsíkon hasíthattak az autók. 2003-ban aztán megint szünet következett, mígnem a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz 2011-ben úgy döntött, felújítja a pályát, ezzel lehetőséget biztosítva a Forma-1 újbóli visszatérésére (ekkor a vonalvezetésen már nem változtattak).
Jelenlegi formájában a pálya 9 kanyart tartalmaz (7 jobb, valamint 2 bal forduló), és összesen 4,326 km hosszú.
Akárcsak az előző, kanadai helyszínen, a 2. szektor végét és az utolsó két kanyart leszámítva itt is a motorerő számít, amelyek ezúttal nem csak az egyenesek, hanem a hegyekben való magas elhelyezkedés miatt is nagy terhelést fognak kapni.
A Red Bull Ring fő csapásvonalai:
- 1-2-3. kanyar, Castrol Edge, Remus, Schlossgold: Mindhárom forduló hosszabb egyenesek után következik, így ezek a legfőbb helyszínek az előzések végrehajtására (főként a Remus). Lassú kanyarokról révén szó önmagukban nem lenne nehéz bevenni őket, mivel azonban kemény féktáv előzi meg a lassításokat, könnyű elfékezni az autót a bejáratokon. Ez főleg a 3-as kanyarban lehet probléma, ahol nincs aszfaltozott bukótér, szóval aki ott hibázik, az valószínűleg onnantól a boxból nézi végig az adott edzést/futamot.
- 8. kanyar, Jochen Rindt: Tavaly rengeteg versenyző csúszott le a pályáról ennél a gyors jobbosnál, melyet a Forma-1 egyetlen posztumusz világbajnokáról neveztek el. Itt nagyon nehéz megtalálni a megfelelő tempót, és az ehhez társított ívet. Nem kevésszer láttunk példát arra is, hogy aki itt kiszélesítette a kanyart, annak elvették a köridejét.
Az FIA idén is két DRS zónát jelölt ki a pályán, külön mérési pontokkal:
Mérési pont | Aktiválási pont | |
Első DRS-zóna | 360 méterrel a 2-es kanyar előtt | 80 méterrel a 2-es kanyar után |
Második DRS-zóna | 10 méterrel a 8-as kanyar előtt | 110 méterrel a 9-es kanyar után |
Egy-két módosítást végeztek a szervezők a Red Bull Ringen. Új műfüvet fektettek le a rázókő mögött a 8-as kanyar kijáratán. Továbbá meghosszabbították a rázókövet a 2-es, a 3-as, az 5-ös, a 6-os, a 7-es és a 8-as kanyarok kijáratán.
A versenybírók munkáját pedig Danny Sullivan fogja segíteni a hétvégén. A brit versenyzett a Forma-1-ben is, ám az 1985-ben aratott Indy500-as sikere és a Cart bajnoki cím nagyobb eredménynek bizonyult autóversenyzői karrierje folyamán.
A csütörtöki sajtótájékoztató résztvevői (magyar idő szerint 15 órától): Fernando Alonso (McLaren), Nico Hulkenberg (Force India), Daniel Ricciardo (Red Bull), Nico Rosberg (Mercedes), Carlos Sainz (Toro Rosso), Sebastian Vettel (Ferrari).
A pénteki sajtótájékoztató résztvevői (magyari idő szerint 16 órától): Mattia Binotto (Ferrari), James Key (Toro Rosso), Tom McCullough (Force India), Paul Monaghan (Red Bull), Pat Symonds (Williams), Rob White (Renault).
Egy kör a spielbergi pályán:
2014. Ausztria - időmérő (2.videó)Felipe Massa 1. rajtkockát érő köre.
Posted by Legújabb F1 videók on 2014. június 21.
Esélylatolgató
Az, hogy hogyan alakul majd az erősorrend a hétvégén, nagyban függ az időjárástól is. Egyelőre felhős, hűvösebb időt jósolnak, de könnyen lehet, hogy a tavalyihoz hasonló, napos, meleg időt látjuk majd megvalósulni. Ha utóbbi történik, reménykedhetnek a Ferrari drukkerek, hiszen köztudott, hogy az olaszok autója a melegben sokkal jobban használja a gumikat, mint riválisaik. Persze ha tényleg napsütéses idő lesz, akkor is rendkívül nehéz lesz megfogni a Mercedest, mert a magas elhelyezkedési szint miatt a motorok nagy terhelést kapnak, ezért itt még jobban kijöhet a német erőforrások fölénye. Éppen ezért bizakodó a Williams is, no meg azért, mert a grove-iak sok újítással készülnek aerodinamikailag is, így a hűvösebb időben mindenképp lehet esélyük a Ferrari legyőzésére.
A Williams mellett a McLaren és a Honda is átfogó fejlesztésekkel várja a nagydíjat. A japánok ígéretük szerint sokat javítottak mind az erőforrásuk teljesítményén, mind a megbízhatóságán. Sőt, a McLaren autója sokadik próbálkozásuk után végre átment rövidebb orrmegoldásukkal a törésteszten, így azt is itt készülnek bevetni., Emellett számos aerodinamikai újítással készül a brit egylet, melyektől azt várják, hogy végre rendszeres pontszerzők lehetnek a következő futamokon.
Nagy esély van tehát egy újabb Mercedes belháborúra, melyet tavaly ezen a helyszínen Nico Rosberg tudott megnyerni. Hiába nyert a német nemrég zsinórban két futamot is, egyelőre Hamilton sokkal magabiztosabban kezdte az évet, és most is nehéz lesz legyőzni, főleg, hogy a világbajnoki címvédő egy kényelmes kanadai győzelem után érkezik meg Stájerországba.
Az Osztrák Nagydíj győztesei az elmúlt öt évben: *
2014 | Nico Rosberg | Mercedes |
2003 | Michael Schumacher | Ferrari |
2002 | Michael Schumacher | Ferrari |
2001 | David Coulthard | Mclaren-Mercedes |
2000 | Mika Hakkinen | Mclaren-Mercedes |
* 2004 és 2013 között nem rendeztek Osztrák Nagydíjat.
Program:
2015. június 19., péntek
10.00 - 11.30 Első szabadedzés (TV: Sky Sports F1)
14.00 - 15.30 Második szabadedzés (TV: Sky Sports F1)
2015. június 20., szombat
11.00 - 12.00 Harmadik szabadedzés (TV: Sky Sports F1)
14.00 - 15.00 Időmérő edzés (TV: Duna)
2015. június 21., vasárnap
14.00 - Futam (TV: Duna)
Ismétlések időpontjai:
- Második szabadedzés: péntek, 22.50 (Duna)
- Időmérő edzés: szombat, 23.40 (M2 Petőfi)
- Futam: vasárnap, 23.50 (M2 Petőfi)
A kommentátorállásban Szujó Zoltán és Wéber Gábor lesznek.
Ezúton minden kedves Olvasónknak jó szurkolást és kellemes szórakozást kíván a Braking News F1 csapata!
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon a képre kattintva!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.