WEC - A HÜLKENBERG - BAMBER - TANDY TRIÓ BESÖPÖRTE A 83. LE MANS-I 24 ÓRÁST!

11414710_849365535112502_251015966_n.jpg

A Porsche #19-es egysége könnyedén nyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt a Nico Hülkenberg - Earl Bamber - Nick Tandy trióval.

LMP1

Az elmúlt évek legpazarabb sikere született a Le Mans-i 24 óráson, mivel a győzelemre abszolút esélytelenként beállított 19-es rajtszámú, harmadik Porsche 919-es aratta le a babérokat az egynapos megmérettetésen, a visszatérésének második évében lévő német márkát Nico Hülkenberg, Earl Bamber és Nick Tandy vitte győzelemre. A Le Mans-, illetve az LMP-újonc pilóták szerezték meg a Porsche 17. győzelmét, 17 év után az elsőt. A futam főesélyesei csúnyán elvéreztek, az utolsó órákban a 19-es egység magányosan rótta a köröket a 13628 méteres Circuit de La Sarthén. A második helyezett a Porsche 17-es egysége lett, Mark Webberrel, Timo Bernharddal és Brendon Hartleyval a volánnál, a piros autónak volt a legmagasabb győzelmi esélye egészen addig, amíg Webber véletlenül meg nem előzte sárga zászlós fázis alatt a megpördülő GT-autót, emiatt az ausztrált a stewardok egyperces stop and go büntetéssel sújtották. A Porsche 18-as autója csak az ötödik helyen zárt, miután az esti órákban kétszer is lekoccolta a trió a Mulsanne-kanyar bukóterében található gumikordont.

chdokbrwwaajp9u.jpgVeni, vidi, vici - A Porsche 19-es egysége jött, látott és győzött!

Az Audi számára jól indult a 24 órás viadal, ám egyik pillanatról a másikra rémálommá vált az álom a négygyűrűs márka számára. A 7-es egység zárt a legelőkelőbb pozícióban, a harmadik helyen a Fassler - Lotterer - Treluyer trióval, miután a hármast hátráltatta defekt, műszaki hiba és leszakadó motorborítás. A 8-as rajtszámú R18 e-tron quattro a negyedik helyen zárt Lucas Di Grassival, Loic Duvallal és Oliver Jarvisszel. Ennek a felállásnak volt egy óriási bukása az első órákban, amikor Loic Duval elhamarkodottan akarta lekörözni a GT-autókat, a francia túl hamar zárt vissza az egyik Ferrarira, és nekicsapódott a szalagkorlátnak. A 9-es kocsi legénysége sokáig a legjobbnak bizonyult az Audinál, ám a Bonanomi - Albuqueruque - Rast triót is utolérte a technika ördöge, ráadásul hatványozottan, ennek betudhatóan csak hetedik lett a harmadik számú Audi Le Mans-ban.

A Toyota pedig egy katasztrofális napot tudhat maga mögött, a tempójuk az a komplett verseny folyamán harmatgyenge volt, ennek köszönhetően a Wurz - Sarrazin - Conway trió csak a hatodik lett, míg a Davidson - Buemi - Nakajima hármas csak a nyolcadik pozícióban zárt.

LMP2

A prototípusok második osztályában a KCMG által futtatott 47-es rajtszámú Ligier bizonyult a legjobbnak. Az LMP2-es győzelemnek Matthew Howson, Richard Bradley és Nicolas Lapierre örülhetett. A második hely a 38-as JOTA Sport Gibson Nissanjáé lett, a dobogó legalsó fokára pedig a G-Drive 26-os egysége zárt.

GTE Pro

Meglepetésszerű győzelmet aratott az egyetlen talpon maradt, a 64-es rajtszámú Corvette; Oliver Gavinnal, Tommy Milnerrel és Jordan Taylorral a volánnál. A profik dobogójára még a 71-es és az 51-es AF Corse Ferrari legénysége állhatott fel.

GTE Am

Az "amatőrök" küzdelme még az utolsó órában is tartogatott meglepetéseket. A kategóriát szinte végig uraló 98-as Aston Martin 40 perccel a kockás zászló előtt csapódott neki a betonfalnak a Ford-sikánnál. Így a GTE Am-győzelem a 72-es rajtszámú, az SMP Racing által üzemeltetett Ferrari ölébe hullott, a boldog győztesek pedig Viktor Shaitar, Andrea Bertolini és Alekszej Baszov voltak. A második helyen célba érve fennállása legjobb eredményét érte el a Dempsey Proton Racing, míg a pódium legalsó foka a Scuderia Corsa 62-es rajtszámú Ferrari-trióé lett.

A 83. Le Mans-i 24 órás végeredménye:

lm_2015_1-16.jpg

lm_2015_17-31.jpg

lm_2015_32-47.jpg

lm_2015_48-55.jpg

Tudósításunk a 24 órás futamról: 

Fotó: Twitter

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon a képre kattintva!facebook_bnf1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr957542818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása