
A #17-es Porsche zárta az élen az eseménydús szabadedzést Le Mans-ban, megelőzve a #8-as Audit és a #18-as Porschét. A stuttgarti gyártó szinte végig uralta a tréninget, melyet kétszer meg kellett szakítani.
Június 10-én, szerdán közép-európai idő szerint 16:00-kor megkezdődött a 83. Le Mans-i 24 órás versenyhétvégéje a négyórás szabadedzéssel.
First car conked out already, stopped at the first chicane #lm24 pic.twitter.com/e9lPRlACdr
— Mattzel89 (@Mattzel89) 2015. június 10.
A szabadedzés ugyan 240 perces volt, de az első galibáig mindössze öt percet kellett várni, amikor a LMP2-es KCMG csapatnak #47-es rajtszámú autója megállt a pálya szélén a Mulsanne-egyenes első lassítójában. Ennek következtében a tréning rögtön egy pár perces piros zászlós szakasszal kezdődött.
Az első komolyabb köridő a #7-es Audihoz köthető, miután Andre Lotterer futott 3:26.241-es köridőt. Azonban percekben megérkezett a válasz a #17-es Porschét terelgető Timo Bernhard részéről, aki 0,026 másodpercet vert a német idejére.
Aleshin spun the #37 in Tertre Rouge #lm24 pic.twitter.com/Nd5OJ4IA5Z
— Mattzel89 (@Mattzel89) 2015. június 10.
Az 50. perc környékén máris megtörtént az első komolyabb megpördülés - Mikhail Aleshin tette keresztbe az SMP Racing #37-es rajtszámú rajtművét a Mulsanne-egyenesre ráfordulva.
Az első óra végén ez volt a sorrend az élbolyban:
1. | #9 Audi |
2. | #17 Porsche |
3. | #7 Audi |
4. | #1 Toyota |
5. | #2 Toyota |
6. | #8 Audi |
7. | #18 Porsche |
8. | #12 Rebellion |
Az időjárás igencsak megtréfálta mind az 56 egységet a La Sarthe versenypályán, ugyanis hol esett, hol pedig nem, emiatt pedig a pálya állapota is gyakran változott. Az első fordulat az időjárásban az első óra végén volt, amikor a célegyenesben el kezdett esni az eső.
Rengeteg volt a csúszkálás az edzés a felgumizatlan aszfaltcsík miatt, a pilóták számára a legnagyobb kihívást a Mulsanne-egyenes lassítói jelentették egyértelműen.
Neel Jani a #18-as Porschéval egy remek időt futott, amikor már 90 perc telt el az edzésből. A svájci versenyző 3:24.596 alatt talált körbe a 13629 méteres pályán.
Earl Bamber stuck in the gravel in the first chicane #lm24 pic.twitter.com/3tlJjmIG70
— Mattzel89 (@Mattzel89) 2015. június 10.
Még az élbolyban is gondot jelentett a Mulsanneban található sikán, ezt pedig a #19-es Porsche új-zélandi pilótája, Earl Bamber bizonyította, aki a sikán kijáratán belecsúszott a sóderágyba. Ekkor életbe lépett a lassú zóna azon a szakaszon, ugyanis ki kellett vontatni a Porsche 919-est a kavicságyból.
Aston vs Aston, that almost went wrong in the Dunlop Chicane #lm24 pic.twitter.com/C7Kl2j9bdj
— Mattzel89 (@Mattzel89) 2015. június 10.
Eközben a GT-autók mezőnyében is zajlott az élet. Az első attrakciót az amatőr kategóriában versenyző #98-as Aston és a profik között lévő #95-ös egység mutatta be, akik majdnem egymásnak mentek az első szektorban.
Roda digging up some dirt #lm24 pic.twitter.com/OjicGkrfVf
— Mattzel89 (@Mattzel89) 2015. június 10.
A GTE Am kategóriás Corvette Racing #50-es egységének olasz versenyzője, Gianluca Roda pördült meg, szinte ugyanott, ahol előtte egy picivel történt az Aston Martinok kohéziója.
A második óra végén Mark Webberék ugrottak az élre a #17-es Porschéval. Az ex-Forma-1-es pilóta 3:23.126-os köridőt pörkölt oda, ekkor az első három helyezett 0,089 másodpercen belül volt. A sorrend ekkor a következő volt a legjobbak között:
1. | #17 Porsche |
2. | #7 Audi |
3. | #18 Porsche |
4. | #9 Audi |
5. | #1 Toyota |
6. | #19 Porsche |
7. | #2 Toyota |
8. | #8 Audi |
It's the Murphy Prototype #LM24 pic.twitter.com/nLPxF5YI3P
— Mattzel89 (@Mattzel89) 2015. június 10.
That'll buff out #lm24 pic.twitter.com/BX4cLKZMYh
— Mattzel89 (@Mattzel89) 2015. június 10.
A harmadik óra negyedénél ismételten előkerült a piros zászló, két különálló eset miatt. Az első incidenst a Murphy Prototypes #48-as autóját kormányozó Mark Petterson okozta, az amerikai a Porsche-sikánban szenvedett baleset, de szerencsére a pilóta karcolás nélkül megúszta a dolgot, viszont autója már annyira nem...
Another car stopped on track #lm24 pic.twitter.com/Ii9sejJb3P
— Mattzel89 (@Mattzel89) 2015. június 10.
A másik oka a piros zászlónak pedig a #13-as Rebellion megállása volt, Imperatorival a volánnál. A verseny 40 percig állt, de nem is annyira a megálló autók miatt, hanem a #48-as autó balesete által megsérült szalagkorlát miatt.
Hirsch into the tires in the Ford Chicane #lm24 pic.twitter.com/hBVEZAClI4
— Mattzel89 (@Mattzel89) 2015. június 10.
Utána pedig az eső megérkezése gátolta a pilótákat abban, hogy javítsanak a köridőkön. Emiatt több megállás, megpördülés történt a Le Mans-i pályán. Ezen kicsúszások között szerepel a Greaves Motorsport #41-esének a kirándulása, amely még a kavicságyat is megnézte magának.
#27 off at Mulsanne Corner #lm24 pic.twitter.com/Ba0fcyVLo6
— Mattzel89 (@Mattzel89) 2015. június 10.
A véghajrában pedig a #27-es SMP-autó kicsúszása miatt nem tudtak már javítani, mivel az eset helyszínén a lassú zóna lépett érvénybe.
A leggyorsabbnak végül a Porsche #17-es egysége bizonyult, megelőzve az Audi #8-as autóját és a #18-as és a #19-es Porschét. Az 5-6. helyen az Audi #7-es és #9-es egysége zárt, mögöttük a két Toyota, #1 - #2 sorrendben.
Érdemes néhány szót megejteni a Nissanról. A japán gyártónak eléggé zűrzavaros edzése volt, mivel autóik folyamatosan szenvedtek valamilyen műszaki viszontagság miatt, és a hátrányuk is eléggé nagy a rivális gyártókkal szemben, 18-19 másodperc. A japánok három egysége a 12-14. helyeket foglalta el.
Az LMP2-ben a #47-es KCMG volt a leggyorsabb, a GTE Pro kategóriában a #99-es Aston Martin zárt az első helyen, míg az amatőröknél a #98-as Aston Martin volt a favorit.
A legendás hétvége három kvalifikációval folytatódik, melyek szerda este 22:00-kor, illetve csütörtökön 19:00-kor és 22:00-kor kerül megrendezésre.
A szabadedzés végeredménye:
Fotó: FIA WEC
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon a képre kattintva!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal