WEC - PORSCHE-URALOM A SZABADEDZÉSEN LE MANS-BAN!

11406539_927271003996021_23183552373387336_n.jpg

A #17-es Porsche zárta az élen az eseménydús szabadedzést Le Mans-ban, megelőzve a #8-as Audit és a #18-as Porschét. A stuttgarti gyártó szinte végig uralta a tréninget, melyet kétszer meg kellett szakítani.

Június 10-én, szerdán közép-európai idő szerint 16:00-kor megkezdődött a 83. Le Mans-i 24 órás versenyhétvégéje a négyórás szabadedzéssel. 

A szabadedzés ugyan 240 perces volt, de az első galibáig mindössze öt percet kellett várni, amikor a LMP2-es KCMG csapatnak #47-es rajtszámú autója megállt a pálya szélén a Mulsanne-egyenes első lassítójában. Ennek következtében a tréning rögtön egy pár perces piros zászlós szakasszal kezdődött.

Az első komolyabb köridő a #7-es Audihoz köthető, miután Andre Lotterer futott 3:26.241-es köridőt. Azonban percekben megérkezett a válasz a #17-es Porschét terelgető Timo Bernhard részéről, aki 0,026 másodpercet vert a német idejére. 

Az 50. perc környékén máris megtörtént az első komolyabb megpördülés - Mikhail Aleshin tette keresztbe az SMP Racing #37-es rajtszámú rajtművét a Mulsanne-egyenesre ráfordulva.

Az első óra végén ez volt a sorrend az élbolyban:

1. #9 Audi
2. #17 Porsche
3. #7 Audi
4. #1 Toyota
5. #2 Toyota
6. #8 Audi
7. #18 Porsche
8. #12 Rebellion

 

Az időjárás igencsak megtréfálta mind az 56 egységet a La Sarthe versenypályán, ugyanis hol esett, hol pedig nem, emiatt pedig a pálya állapota is gyakran változott. Az első fordulat az időjárásban az első óra végén volt, amikor a célegyenesben el kezdett esni az eső.

Rengeteg volt a csúszkálás az edzés a felgumizatlan aszfaltcsík miatt, a pilóták számára a legnagyobb kihívást a Mulsanne-egyenes lassítói jelentették egyértelműen.

Neel Jani a #18-as Porschéval egy remek időt futott, amikor már 90 perc telt el az edzésből. A svájci versenyző 3:24.596 alatt talált körbe a 13629 méteres pályán. 

Még az élbolyban is gondot jelentett a Mulsanneban található sikán, ezt pedig a #19-es Porsche új-zélandi pilótája, Earl Bamber bizonyította, aki a sikán kijáratán belecsúszott a sóderágyba. Ekkor életbe lépett a lassú zóna azon a szakaszon, ugyanis ki kellett vontatni a Porsche 919-est a kavicságyból. 

Eközben a GT-autók mezőnyében is zajlott az élet. Az első attrakciót az amatőr kategóriában versenyző #98-as Aston és a profik között lévő #95-ös egység mutatta be, akik majdnem egymásnak mentek az első szektorban. 

A GTE Am kategóriás Corvette Racing #50-es egységének olasz versenyzője, Gianluca Roda pördült meg, szinte ugyanott, ahol előtte egy picivel történt az Aston Martinok kohéziója.

A második óra végén Mark Webberék ugrottak az élre a #17-es Porschéval. Az ex-Forma-1-es pilóta 3:23.126-os köridőt pörkölt oda, ekkor az első három helyezett 0,089 másodpercen belül volt. A sorrend ekkor a következő volt a legjobbak között:

1. #17 Porsche
2. #7 Audi
3. #18 Porsche
4. #9 Audi
5. #1 Toyota
6. #19 Porsche
7. #2 Toyota
8. #8 Audi

 

A harmadik óra negyedénél ismételten előkerült a piros zászló, két különálló eset miatt. Az első incidenst a Murphy Prototypes #48-as autóját kormányozó Mark Petterson okozta, az amerikai a Porsche-sikánban szenvedett baleset, de szerencsére a pilóta karcolás nélkül megúszta a dolgot, viszont autója már annyira nem...  

A másik oka a piros zászlónak pedig a #13-as Rebellion megállása volt, Imperatorival a volánnál. A verseny 40 percig állt, de nem is annyira a megálló autók miatt, hanem a #48-as autó balesete által megsérült szalagkorlát miatt. 

Utána pedig az eső megérkezése gátolta a pilótákat abban, hogy javítsanak a köridőkön. Emiatt több megállás, megpördülés történt a Le Mans-i pályán. Ezen kicsúszások között szerepel a Greaves Motorsport #41-esének a kirándulása, amely még a kavicságyat is megnézte magának.

A véghajrában pedig a #27-es SMP-autó kicsúszása miatt nem tudtak már javítani, mivel az eset helyszínén a lassú zóna lépett érvénybe.

A leggyorsabbnak végül a Porsche #17-es egysége bizonyult, megelőzve az Audi #8-as autóját és a #18-as  és a #19-es Porschét. Az 5-6. helyen az Audi #7-es és #9-es egysége zárt, mögöttük a két Toyota, #1 - #2 sorrendben.

Érdemes néhány szót megejteni a Nissanról. A japán gyártónak eléggé zűrzavaros edzése volt, mivel autóik folyamatosan szenvedtek valamilyen műszaki viszontagság miatt, és a hátrányuk is eléggé nagy a rivális gyártókkal szemben, 18-19 másodperc. A japánok három egysége a 12-14. helyeket foglalta el.

Az LMP2-ben a #47-es KCMG volt a leggyorsabb, a GTE Pro kategóriában a #99-es Aston Martin zárt az első helyen, míg az amatőröknél a #98-as Aston Martin volt a favorit.

A legendás hétvége három kvalifikációval folytatódik, melyek szerda este 22:00-kor, illetve csütörtökön 19:00-kor és 22:00-kor kerül megrendezésre.

A szabadedzés végeredménye:

wec_2015_lemans_fp_1-20.jpg

wec_2015_lemans_fp_21-39.jpg

wec_2015_lemans_fp_40-54.jpg

wec_2015_lemans_fp_55-56.jpg

Fotó: FIA WEC

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon a képre kattintva!facebook_bnf1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1007531590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása