Váratlan izgalmakat és fordulatokat hozott az IndyCar detroiti hétvégéjének első futama. Az óriási káoszt az ömlő eső és a balesetek sorozata biztosította, végül a piros zászlóval leintett futamot Carlos Munoz szerezte meg, aki így IndyCar-karrierje folyamán először tudott nyerni.
Will Power indulhatott az első rajtkockából a zuhogó esőben megkezdődő detroiti első futamon. Az intenzív csapadék már a harmadik körben magához vette első áldozatát: Rodolfo Gonzalez forgott meg a hátsó traktusban, s ekkorra már Takuma Sato vezette a versenyt.
A sárga zászlós figyelmeztetés visszavonását követően, a hatodik körben Tony Kanaan csúszott neki a gumifalnak, és magával rántotta James Jakest és Graham Rahalt is. A futam ezt követően a 12. körben folytatódhatott, ám ilyenkor már száraz volt a pálya, így Marco Andretti a 14. körben bejött a bokszba száraz pályára alkalmas gumikért, ezután a vezetést is átvette.
Az igazi káosz csak ezután következett: újra el kezdett szakadni az eső, majd újra elállt. A változékony időjárási körülmények rengeteg versenyző eszén jártak pórul - folytatódott a roncsderbi, a sérült kocsik miatt tele volt törmelékkel a pálya, emiatt a versenyen a pilóták többet tudtak menni sárga zászlós figyelmeztetés alatt, mint zöld zászlós jelzés alatt.
Nemsokára a pályához villámlástömegek kezdtek el közeledni, ráadásul a környéken már kiadták a figyelmeztetést az áradásveszély miatt, így a szervezők a 47. körben véglegesen megszakították a piros zászlóval a versenyt. Ennek betudhatóan megszerezte pályafutása első győzelmét a kolumbiai Carlos Munoz. A dobogóra még Marco Andretti és Simon Pagenaud állhatott fel. Az embertelen időjárás miatt a pódiumceremónia is elmaradt, így a nagyon boldog Munoz a sajtószobában kapta meg az első helyért járó trófeát. A bajnoki pontversenyt vezető Juan Pablo Montoya a 10. helyen ért célba, előnye 11 pont Will Powerrel szemben.
Vasárnap rendezik meg a második futamot, ám ekkorra az időjósok napsütéses, szép időjárással kecsegtetnek.
A futam végeredménye:
2. Marco Andretti - Andretti Autosport / Honda - + 30.2703
3. Simon Pagenaud - Team Penske / Chevrolet - + 32.3614
4. Will Power - Team Penske / Chevrolet - + 1:18.6078
5. Scott Dixon - Chip Ganassi Racing Team / Chevrolet - + 1:19.2517
6. Helio Castroneves - Team Penske / Chevrolet - + 1:21.8115
7. Jack Hawksworth - AJ Foyt Enterprises / Honda - + 1:23.1976
8. Josef Newgarden CFH Racing /Chevrolet + 1:23.7623
9. Luca Filippi - CFH Racing / Chevrolet - + 1:31.2735 - baleset
10. Juan Pablo Montoya - Team Penske / Chevrolet - + 1 kör
11. Takuma Sato - AJ Foyt Enterprises / Honda - + 1 kör
12. James Jakes - Schmidt Peterson Motorsports / Honda - + 1 kör
13. Ryan Hunter-Reay - Andretti Autosport / Honda - + 1 kör
14. Sebastien Bourdais - KVSH Racing / Chevrolet - + 1 kör
15. Stefano Coletti - KV Racing Technology / Chevrolet - + 1 kör
16. Sage Karam - Chip Ganassi Racing Team / Chevrolet - + 1 kör
17. Tristan Vautier - Dale Coyne Racing / Honda - + 1 kör
18. Gabby Chaves - BHA with Curb-Agajanian / Honda - + 1 kör
19. Conor Daly - Schmidt Peterson Motorsports / Honda - + 1 kör
Kiesők
Tony Kanaan - Chip Ganassi Racing Team / Chevrolet - + 14 kör - baleset
Rodolfo Gonzalez - Dale Coyne Racing / Honda - + 22 kör - mechanika
Charlie Kimball - Chip Ganassi Racing Team / Chevrolet - + 34 kör - baleset
Graham Rahal - Rahal Letterman Lanigan Racing / Honda - + 42 kör - baleset
Leggyorsabb kör
Jack Hawksworth - AJ Foyt Enterprises / Honda - 1:19.8721 (105.919mph) - 30. kör
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal