VÉLEMÉNYROVAT - F1: SZIKRAESŐ HOMOKISZTÁNBAN

11171440_802158599860141_225172736_o.jpg

Ha csak egy körrel tovább tartott volna a verseny! Ilyet még nem láttunk, a Mercedes a megbízhatóság rovására tudta megőrizni fölényét a Ferrarival szemben, sőt, ezt el is ismerték. Mi történt a szikraesőn túl?

Meglepő jelenségeknek lehettünk tanúi a sivatagi éjszakában. A malajziai győzelme óta Bahreinben is esélyesnek tartott Vettel hibát-hibára halmozott, de ettől függetlenül ő és Rosberg ádáz adok-kapokkal ajándékozta meg a nézőket. A milliméter pontossággal kivitelezett előzéseket látva háromszor akadhatott el a lélegzetünk, nehogy balesetbe torkolljon és idő előtt véget érjen a látványos küzdelem. Rosbergnek életbevágó, hogy megőrizze az itt mutatott formáját, különben a Mercedes nem csak utalgatni fog rá, hogy népszerűtlen döntéseket is meghoz a bajnokság érdekében. Mondjuk ki: beáldozzák az ő versenyét, hogy Hamilton kényelmesen kimaradjon a mögötte zajló csetepatékból. Ez a szóba jöhető legrosszabb forgatókönyv. Természetesen nem ezt várom, de miután Rosberg négyből négyszer csapattársa mögött végzett, és a Ferrari ilyen tempóban zárkózik fel, már a szezon közepén megtörténhet az első nyílt utasítás.

A világbajnok istállónak bejött a fékhiba kockázatát tudatosan vállaló hozzáállás. Ha nem éreznék az olaszok fenyegetését, miszerint hol az egyik, hol a másik Ferrari csíp le egykor több célegyenesnyi előnyükből, nem szítanák a maradék Rosberg-szurkolót, hogy „valakit” hátrasorolnak, ha eljön az ideje. Kifejezetten bosszantó lehet látniuk, hogy a Ferrari minden ízében úgy fest, mint egy csapat. Nincs (vagy nem látszik) belső feszültség, az új emberek is összecsiszolódtak. Nem mellesleg a versenyzőik sem fújnak egymásra. A főnök pedig vérbeli főnök, nem pedig vállalati kirakatember. Nyugalmuk is sokat elárul. Nem, ez nem az esélytelenek nyugalma. Ez a tudjuk, hogy eljön a mi időnk nyugalma.

Az élre törő Ferrarinak két erős pilótára van/lesz szüksége, akik képesek együtt dolgozni, s akik között nem száz pont lesz a különbség az utolsó futam után. Kimi Raikkonen nem győzi hangsúlyozni, hogy ez az autó sokkal vezethetőbb a 2014-esnél, mert pontosan tudja, hogy egy újabb harmatgyenge szezonért páros lábbal történő kirúgás lesz a jutalma. Tartom magam ahhoz, hogy idén is kikap csapaton belül, azonban vereségének mértéke kisebb lesz. Nem az híresen jó csapatjátékos, s talán a legelvakultabb szurkolói is belátják, hogy kedvencük már nem lesz világbajnok. Köszönjék meg a finn régi-új csapatának, hogy az nem fektetett elég időt, pénzt és energiát az utánpótlás felnevelésére, így másodjára is esélyt kapott tőlük. És nem, egy dobogó és a csapatfőnöktől kapott ölelés még nem jelent automatikus belépőt a következő évre.

A fentebb tárgyalt két csapat mellett a McLaren Hondára szegeződik a legtöbb szempár. Vajon ők elhiszik, amit mondanak? Vagy visszafojtott kínos röhögéssel teszik közzé minden egyes nyilatkozatukat? Minden szuper, mindenki elégedett a szélmalomharcnak tűnő fejlesztési hajrával. Vitathatatlan, hogy fejlődnek, de ezzel is hihetetlenül óvatosan kell haladniuk. Hiszen a Honda annyira „felcsavarta” az erőforrást a negyedik versenyre, hogy Button autója nem bírta az iramot. Hála a technikai baklövések sorozatának, a brit pilóta a garázsban töltötte a 100. mclarenes futamát. (Hivatalosan Spanyolországban írhatja a neve mellé.) Ezzel szemben Alonso sikerben fürödhetett, kár, hogy nagyjából még mindig a Minardiban érezheti magát: szombaton bejutott a Q2-be és vasárnap majdnem, MAJDNEM pontot szerzett. Következik az általában vízválasztónak tartott első európai helyszín, ahol nem kizárt, hogy valamelyik versenyző valóban az első tízben végez. Ha az esélyes versenyzők fele kiesik előlük és csak a Manor végez mögöttük, akkor biztosan.

A Mercedes németje jogosan kapta meg tőlem a futam egyik legjobbjának címét. Hogy ki lett a másik nap embere? Pastor Maldonado, aki végre kamikaze akcióktól mentes, átgondolt manővereket mutatott be, amíg a technika bírta alatta szusszal. Ráadásul a kiesésen kívül más büntetést is kapott: jogtalan hátrányszerzést állapítottak meg a versenybírák, amiért a venezuelai két helyet kihagyott a rajtrácson. Ebből a szempontból jogos a szankció, hiszen Maldonado nem csak magával tolt ki, hanem a mögötte rajtolókkal is. Rendben, ügy lezárva, de amikor Kínában Hamilton ferdén állt be a rajtrácsra, azt miért nem vizsgálták ki? Legalább imitálták volna.

Végezetül pár szót a csapnivaló Renaultról. Hány korbácsütést érdemelnek, hogy négyből mindössze egy Renanult motoros autó ért célba ép motorral? Viszont egy jóformán „halott” motorral is pontot szereztek. Daniel Ricciardo nyilván nem azzal szándékozott felvenni a versenyt a tűzijátékkal, hogy Red Bulljával végigfüstöli a célegyenest. Mi más is következhetne ebből, mint újabb motorcsere. Katasztrófa. Itt is, meg a Toro Rossónál is minden szuper, mint a McLarennél.

A bahreini viadal végeredménye:

Poz. Versenyző Csapat Győztes idő /
Hátrány
1. Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas F1 Team 1:35:05,809
2. Kimi Raikkonen Scuderia Ferrari +3,380 mp
3. Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas F1 Team +6,033 mp
4. Valtteri Bottas Williams Martini Racing +42,957 mp
5. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari +43,989 mp
6. Daniel Ricciardo Infiniti Red Bull Racing +61,751mp
7. Romain Grosjean Lotus F1 Team +84,763mp
8. Sergio Perez Sahara Force India F1 Team +1 kör
9. Daniil Kvyat Infiniti Red Bull Racing +1 kör
10. Felipe Massa Williams Martini Racing +1 kör
11. Fernando Alonso McLaren-Honda +1 kör
12. Felipe Nasr Sauber F1 Team +1 kör
13. Nico Hülkenberg Sahara Force India F1 Team +1 kör
14. Marcus Ericsson Sauber F1 Team +1 kör
15. Pastor Maldonado Lotus F1 Team +1 kör
16. Will Stevens Manor Marussia F1 Team +2 kör
17. Roberto Merhi Manor Marussia F1 Team +3 kör
- Max Verstappen Scuderia Toro Rosso kiesett
- Carlos Sainz Scuderia Toro Rosso kiesett
- Jenson Button McLaren-Honda nem indult


A futam beszámolója ezen a linken érhető el.

Fotó: f1világ.hu

Kovács Mariann

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon a képre kattintva!facebook_bnf1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr237392258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása