A Mercedes német pilótájának, Nico Rosbergnek az elsőségével indult a Maláj Nagydíj hétvégéje, míg Hamilton motorhiba miatt egyetlen mért időt sem tudott megtenni.
Közép-európai idő szerint hajnali 3 órakor kigyulladtak a zöld lámpák a bokszutca kijáratánál, amely azt jelentette, hogy megkezdődött a maláj nagydíjhétvégéje az első szabadedzéssel, az idei Forma-1-es versenynaptár második állomásán. A mezőnyt pokoli forróság fogadta: a levegő 33 fokos volt, míg az aszfalt hőmérséklete lassacskán 40 fok fölé csúszott.
A mezőny nem tétovázott sokáig, azonnal kimentek a pilóták a pályára, hogy teljesítsék az első installációs köröket, és ami még pozitívabb volt, hogy a Marussia hamvaiból feltámadó Manornak az autói, továbbá a sérülés miatt az Ausztrál Nagydíjat is kihagyó mclarenes Fernando Alonso gördült ki elsők között a pályára.
Az installációs köröket követően kisebb szünet következett, utána a Manor pályára hajtott Roberto Merhivel, ám a spanyol már a felvezető kör végén jöhetett is be a bokszba, ugyanis a versenyautó nagyon lelassult, azonban nem szabad elfelejteni, hogy ezek voltak az első méterek az autó számára.
A Manor megállása után jó néhány pilóta kicsábult a pályára, hamarosan megszülettek az első mért idők is Ericsson és Bottas részéről, a svéd 1:44.483-mal, a finn, aki Alonsóhoz hasonlóan kihagyni kényszerült a szezonnyitó versenyt,1:43.432-vel vágott a Sauber-pilóta elé. A Sauber és a Williams pilótája óriási lavinát indított be a mezőnyben, valósággal záporoztak a leggyorsabb köridők. Nemsokára Max Verstappen került az élre, 1:42.725-tel, de Bottas pillanatokon belül válaszolt egy két tizeddel gyorsabb köridővel.
22 percet kellett várni az első aránylag látványos hibára. Felipe Massa a Williamsszel elrontotta a 14-es kanyart, melyet egyszer Sergio Perez is elhibázott a 2012-es verseny véghajrájában. Eközben záporoztak a köridők: Nico Rosberg a Mercedesszel már az első mért körök után kényelmes előnyre tett szert Grosjean, Massa, Ricciardo és Raikkonen előtt, melyet a német tovább tetézett perceken belül.
Eközben azt is elkönyvelhettük, hogy a McLaren hátránya körülbelül egy másodperccel csökkent a Mercedesszel szemben a szezonnyitó hétvégén tapasztaltakhoz képest. Az edzés ezen szakaszában egy újabb lelassulás történt, a Toro Rosso ifjonc pilótája, Max Verstappen kapott egy bal hátsó lassú defektet.
Alig fél óra telt el, máris jött az első szembeötlőbb probléma, méghozzá a kétszeres világbajnoki címvédő Lewis Hamiltonnál, akinek Mercedese fölmondta a szolgálatot a 2-es és a 3-as szektor határán. A W06 Hybridet daruskocsival vitték le a pályáról. A Mercedes később nyilatkozott a Sky-nak, és a csapat elárulta, hogy motorhiba állította meg Hamiltont a menetelésben. A brit világbajnok mért idő nélkül zárta az első edzést Sepangban!
A brit pilóta megállása jó pár csendes percet vonzott a pályára. 40 perc után az állása az első tízben a következő volt:
- Nico Rosberg (Mercedes) - 1:40.561
- Carlos Sainz Jr. (STR Renault) - +1,035
- Kimi Raikkonen (Ferrari) - +1,459
- Romain Grosjean (Lotus-Mercedes) - +1,641
- Daniel Ricciardo (Red Bull Renault) - +1,665
- Felipe Massa (Williams-Mercedes) - +1,886
- Marcus Ericsson (Sauber Ferrari) - +1,928
- Daniil Kvyat (Red Bull Renault) - +1,936
- Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) - +1,972
- Pastor Maldonado (Lotus Mercedes) - +2,006
Miután Hamilton Mercedesét bevitték a bokszba, a Manor F1 Team autója Will Stevensszel ismét akcióba lendült. A Manor Ferrari hátránya már az első szektorban 2,2 másodperc volt, amely második szektor végére alulról súrolta a hét másodpercet, és mire átért a célvonalon, a lemaradás 10,5 másodpercre hízott, később ugyan a brit javult körülbelül négy másodpercet, de így is van a sereghajtó gárdának oka aggódni az időmérőn a 107 %-os szabály miatt.
Mindeközben a McLaren-Honda folytatta a javulást, ugyanis 1:43.100-zal feljött a 12. helyre, így 2,5 másodpercre zsugorodott a wokingiak lemaradása, ami azt jelenti, hogy feleakkora hátrányuk van, mint két hete ilyenkor. A két McLaren javában fel tudta venni a versenyt a köridőkben a Force Indiával, ami már némi pozitívum, főleg, hogy a silverstone-i alakulat kettős pontszerzéssel távozott Melbourneből.
Fél órával a leintés előtt Rosberg, Grosjean, Sainz Jr., Verstappen, Raikkonen, Ricciardo, Massa, Ericsson, Kvyat és Bottas alkotta az első 10 sorrendjét.
Az utolsó 30 perc Massa újabb apróbb bakijával kezdődött, a Williams brazilja szélesen vette a 11-es kanyart, és a kavicságyat is meglátogatta. Mindeközben elkezdett folyamatosan változni a sorrend: Rosberg mögé a Ferrari paripái vágtattak oda Raikkonennel és Vettellel.
Közben Hamiltonnak volt egy kis ideje, miután autója elromlott és a következő képet posztolta ki Twitterre:
I had a special helmet made to celebrate Petronas & Malaysia. Due to the FIA's new rule, I can't wear it. #Petronas pic.twitter.com/w5ZUQjyYO3
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) 2015. március 27.
A kétszeres világbajnok a névadó szponzoruk, a Petronas hazai versenye alkalmából különleges sisakkal állt elő, ám az FIA új, flúgos szabálya miatt nem viselheti...
Mindeközben a Mercedes rohamtempóban látott neki Hamilton autójának a javításához:
ALL HANDS ON DECK: @MercedesAMGF1 get to work on @LewisHamilton's car #MalaysiaGP #FP1 pic.twitter.com/i2zc53yWTA
— Formula 1 (@F1) 2015. március 27.
Az utolsó percek szokatlanul eseménytelenül teltek, pedig számos pilóta a pályán volt, azonban mért idejükön már nemigen tudtak javítani, csak Pastor Maldonado első kanyar előtti elfékezése okozott némi izgalmakat, a Lotus pilótája a bukótérbe is kifutott. A venezuelai mellett Perez és Alonso is hibázott egy picit a 12-es, 13-as kanyarban.
Végül Nico Rosberg megnyugtató fölénnyel nyerte az első edzést a Mercedesszel, a német mögött Raikkonen - Vettel sorrendben a Ferrarik zártak, a finn pilótát viszont kifejezetten meg kell dicsérni, mivel csak négy tizeddel kapott a Mercedes-pilótától, sőt az első és harmadik szektorban a "Jégember" volt a gyorsabb. A negyedik helyen Romain Grosjean zárt a Lotusszal.
Az első szabadedzés végeredménye:
Poz. | # | Pilóta | Csapat | Legjobb köridő | Hátrány | Kör |
1. | 6 | Nico ROSBERG | Mercedes | 1:40.124 | 19 | |
2. | 7 | Kimi RAIKKONEN | Ferrari | 1:40.497 | +0,373 mp. | 17 |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | Ferrari | 1:40.985 | +0,861 mp. | 13 |
4. | 8 | Romain GROSJEAN | Lotus-Mercedes | 1:41.543 | +1,419 mp. | 14 |
5. | 55 | Carlos SAINZ JR. | Toro Rosso Renault | 1:41.596 | +1,472 mp. | 25 |
6. | 3 | Daniel RICCIARDO | Red Bull Renault | 1:41.787 | +1,663 mp. | 12 |
7. | 33 | Max VERSTAPPEN | Toro Rosso Renault | 1:41.803 | +1,679 mp. | 22 |
8. | 77 | Valtteri BOTTAS | Williams-Mercedes | 1:41.882 | +1,758 mp. | 22 |
9. | 26 | Daniil KVYAT | Red Bull Renault | 1:42.055 | +1,931 mp. | 18 |
10. | 9 | Marcus ERICSSON | Sauber Ferrari | 1:42.064 | +1,940 mp. | 16 |
11. | 19 | Felipe MASSA | Williams-Mercedes | 1:42.103 | +1,979 mp. | 22 |
12. | 13 | Pastor MALDONADO | Lotus-Mercedes | 1:42.567 | +2,423 mp. | 19 |
13. | 36 | Raffaele MARCIELLO* | Sauber Ferrari | 1:42.621 | +2,497 mp. | 13 |
14. | 14 | Fernando ALONSO | McLaren-Honda | 1:42.885 | +2,761 mp. | 19 |
15. | 27 | Nico HÜLKENBERG | Force India Mercedes | 1:42.893 | +2,769 mp. | 13 |
16. | 11 | Sergio PEREZ | Force India Mercedes | 1:43.054 | +2,930 mp. | 15 |
17. | 22 | Jenson BUTTON | McLaren-Honda | 1:43.100 | +2,976 mp. | 19 |
18. | 28 | Will STEVENS | Manor Ferrari | 1:46.686 | +6,562 mp. | 8 |
19. | 98 | Roberto MERHI | Manor Ferrari | 1:47.683 | +7,559 mp. | 8 |
20. | 44 | Lewis HAMILTON | Mercedes | Idő nélkül | 4 |
* A Sauber a tesztpilóta Raffaele Marciellonak átadta Felipe Nasr autóját az első szabadedzésre.
Fotó: Twitter
Kováts Olivér
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.