F1 - VÉGET ÉRT VAN DER GARDE KARRIERJE!

Némi jogi háború és kisebb botrány után megegyezésre jutott a Sauber F1 Team és Giedo van der Garde. A svájci istálló szép summát fizetett azért, hogy a holland pilóta visszavonja versenyzési szándékát. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Sauber felállása változatlan marad, azaz továbbra is Felipe Nasr és Marcus Ericsson lesznek a C34-esek irányítói.

Másfél-két hete hangos a sajtó az ismert Giedo van der Garde - Sauber F1 Team-ügytől. A 29 éves holland beperelte egykori munkaadóját, mivel az még tavaly nyáron leszerződött vele, ám a kontraktust Felipe Nasr és Marcus Ericsson szerződtetésének alkalmával felrúgta a Sauber, mivel a jelenlegi két pilóta jelentősen nagyobb összeget utalt az anyagi gondokkal küszködő Sauber Ferrari számlájára a versenyzői ülésért cserébe. Két pert is nyert a holland pilóta a svájci egylettel szemben. Az ausztrál bíróság ekkor azt mondta, hogy van der Garde nyugodtan élhet jogaival, ám ezt nem tette, és mivel szuperlicence sem volt neki, így hagyta, hogy rajthoz álljon Nasr és Ericsson a vasárnapi versenyen, ahol eredményesen szerepelt a brazil és a svájci, értékes pontokat szerezve ezzel a hinwilieknek.

Szerda reggel Giedo van der Garde hivatalos közleményben tudatta, hogy közös megegyezéssel felbontotta érvényes szerződését a Sauber csapatával, végérvényesen. Azt is elárulta, hogy nagyon szenvedélyes pilóta volt, akinek 8 éves kora óta az volt az álma, hogy egyszer sikeres pilóta legyen a Forma-1-ben. A holland pilóta, aki csak a 2013-as évadban versenyzett állandó pilótaként, azt remélte, hogy 2015-ben megmutatja a nagyvilágnak, hogy mire képes valójában. Ezzel állítása szerint egy álom szertefoszlott, és vélhetően újabb lehetőséghez már nem fog jutni a királykategóriában. Van der Garde azt is hozzátette, hogy érvényes megállapodása volt a csapattal az idei szezonra, joga lett volna hozzá, hogy használja az egyik C34-est, azonban a csapat hajthatatlan volt. A jogi eljárás már tavaly elindult, de csak mostanság lett publikus. A holland autóversenyző azzal zárta közleményét, hogy nem érti a svájciak minősíthetetlen viselkedését, főleg a csapatfőnök Monisha Kaltenbornét, aki a dolgokat illetően a leginkább ellenállt, pedig nagyon közel állt a letartóztatáshoz, mindemellett az istálló felszerelését is fenyegette a lefoglalás kockázata, aminek révén a csapatnak esélye se lett volna szerepelnie a szezonnyitó hétvégéjén. Végül a holland mondhatni okos döntést hozva lemondott a jogairól, ugyanis nem akart keresztbe tenni Ericsson és Nasr pályafutásának, mivel a káoszért csakis a vezetősség okolható, a csapattagok és a pilóták ártatlanok.

Van der Garde megköszönte rajongóinak és a Forma-1-ben dolgozó barátainak a támogatást, mivel nagyon nehéz időket élt meg, és az volt számára a legfrusztrálóbb dolog a számára, hogy tartania kellett a száját az ügyet illetően. Rengeteg jelenlegi pilóta és csapatfőnök, illetve régi, ám népszerű Forma-1-es versenyzők is az ő pártját fogták. Azonban a holland számára csak a Forma-1-es karrier ért véget, természetesen továbbra is szeretne az autósportok világában maradni, menedzserével a következő hetekben találják ki majd a folytatást. A holland szeretne részt venni a Le Mans-i 24 óráson egy LMP1-es autóval, továbbá 2016-ra a DTM-be kerülést tűzte ki magának céljául.

A holland azt nyilvánosságra hozta, hogy az ő támogatóinak köszönheti azt, hogy a csapatnál 2015-re ülést kapott, továbbá a szponzorok tavaly a csőd torkából is megmentették a Saubert. A részletekbe már nem kívánt belebocsátkozni van der Garde, annyit mondott csak, hogy a svájciak tisztességes összeget fizették kompenzációként, ezzel az egy dologgal volt elégedett a hoppon maradt 29 esztendős pilóta. Zárásképpen a holland azt közölte közleményében, hogy reméli, hogy az ő példája a jövőben bátorítani fogja a hasonló helyzetbe kerülő pilótákat, hogy igenis védjék meg a jogaikat.

Fotó: Autosport.com

Kováts Olivér

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr67281811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása