Az előző tesztnapok függvényében nem kis meglepetés, hogy Ricciardo végzett az élen a második gyakorláson a katalán pályán, ráadásul úgy, hogy ő volt az első, aki az idei teszteken teljesített egy komplett versenyszimulációt. Ráadásul az ausztrál nagyon szorgalmas is volt, összesen 143 kört teljesített a mai napon! Mögötte az egyre biztatóbb tempót mutató Ferrarival Raikkonen, valamint a Williams-szel Massa végzett, mindhárman lágy gumin futották leggyorsabb köreiket. Pérez is igen aktív volt a tavalyi Force Indiával, ő is több hosszú etapot teljesített, akárcsak a Mercedes, ahol ugyan Rosberg kezdte a napot, az ebédszünet után azonban át kellett adnia a volánt Hamilton-nak, miután a Mercedes azt szeretné, hogy német pilótájuk vasárnap már 100%-osan ülhessen autóba.
Tegnaphoz hasonlóan a csapatok ma is délelőtt 9 és délután 18 óra között tesztelhettek, és készülhettek fel a márciusban startoló új szezonra. Íme, kik vettek részt a mai napon:
- Mercedes - Rosberg / Hamilton
- Red Bull - Ricciardo
- Williams - Massa
- Ferrari - Raikkonen
- Mclaren - Alonso
- Force India - Pérez
- Toro Rosso - Sainz
- Lotus - Palmer
- Sauber - Ericsson
Igen lassan kezdődött meg a második kollektív tesztnap Barcelonában, miután egy óra elteltével mindössze három versenyzőnek volt mért köre. Természetesen a délelőtti órákban, ahogy az megszokott, a csapatok sok aerodinamikai mérést végeztek, különböző szenzorokat szereltek az autókra.
Az első komolyabb idők a Williams-től, a Mercedes-től, majd a Red Bull-tól érkeztek, ám ezek is még bőven elmaradtak Maldonando tegnapi legjobbjától. Az első 1.24-es köridőt azonban a mexikói Sergio Pérez érte el a 2014-es Force Indiával, a lágy keverékeken. Aztán szépen lassan beindult a tesztnap, az addig elég kevés kört teljesítő Ricciardo, valamint a Ferraris Raikkonen között szoros adok-kapok alakult ki az első helyért, miután mindketten feltették a lágy abroncsokat.
E közben Rosberg hosszabb etapokat teljesített a Mercedes-szel, a Lotus tartalékja, Jolyon Palmer pedig a Pirelli téli gumijait próbálgatta, miután a csapat értékes órákat töltött szereléssel a délelőtt folyamán.
Miközben a Force India a gumik közti különbségeket tesztelte, a Mclaren-Honda és Alonso is a pályára merészkedett néha-néha. A Mclaren délelőttje ahhoz képest, hogy döcögős napra számítottak a tegnapi műszaki problémák után, egész tűrhetően alakult, hosszabb etapokat azonban éppen ezért nem tudtak megtenni. Autójuk egyszer elég látványos füstcsóvákat bocsájtott ki magából, de komoly problémával nem szembesültek. Az ebédszünet előtt Ricciardo mindössze 1 századdal vezetett a "Jégember" előtt, 1.24.574-es űridejével.
Délután 14.00-kor újraindult a tesztelés, először a Lotus-szal Palmer hajtott ki a pályára. Innentől a pilóták és csapatok sokkal inkább a hosszabb etapokra koncentráltak, mint az időeredményen való javításra. A Mercedes-nél közben a már valamivel jobban lévő Lewis Hamilton váltotta Nico Rosberg-et, a brit mindössze egy délután alatt 89 kört teljesített, ami figyelemre méltó!
Daniel Ricciardo volt az első, aki idén lebonyolított egy versenyszimulációt, amibe ugyan belezavart egy piros zászlós szakasz is (Carlos sainz csúszott ki a 9-es kanyarban), de utána a Red Bull könnyedén folytatni tudta programját.
Közben Hamilton főként a kemény keverékeken körözgetett, és 10-15 körös etapokat teljesített. A Force Indiával Pérez is hosszabb etapokat teljesített, ám az ő etapjai nem voltak olyan összefüggőek, hogy versenyszimulációnak lehessen nevezni.
A Honda és a Mclaren elégedetten nyilatkozott a mai napról, amire azért meg is lehet az okuk: tegnappal ellentétben délután is tudtak körözni, és egészen az utolsó pillanatokig ki tudták használni a rendelkezésre álló időt. Persze a többiekhez képest az 59 teljesített körük édeskevés, az ő szintjükön, például a jerezi formájukhoz képest ez nagy előrelépés.
A nap végére még jutott egy piros zászló, Marcus Ericsson ugyanis a célegyenesben parkolta le Sauber-jét. A műszaki mentés azonban gyorsan zajlott, így az utolsó fél órára a pálya ismét szabad volt.
A legszorgalmasabb csapat a Mercedes volt, Rosberg és Hamilton összesen 145 kört teljesített. Ricciardo azonban egyedül tet meg majdnem ennyit, 143 kört, és Ericsson is (a késői leállás ellenére) teljesített 113 kört. A gyakorlást végül még a délelőtti eredményével Ricciardo nyerte Raikkonen előtt, mögéjük a délután folyamán a Barcelona futball klubjának brazil sztárja, Neymar által is meglátogatott Felipe Massa ért be, mindössze 1 tizedes lemaradással.
Végeredmény
1. | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:24.574 | 143 | |
2. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:24.584 | + 0,010 mp. | 90 |
3. | Felipe Massa | Williams | 1:24.672 | + 0,098 mp. | 88 |
4. | Sergio Perez | Force India | 1:24.702 | + 0,128 mp. | 121 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:24.923 | + 0,349 mp. | 89 |
6. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:25.556 | + 0,982 mp. | 66 |
7. | Fernando Alonso | McLaren | 1:25.961 | + 1,387 mp. | 59 |
8. | Jolyon Palmer | Lotus | 1:26.280 | + 1,706 mp. | 77 |
9. | Marcus Ericsson | Sauber | 1:27.334 | + 2,760 mp. | 113 |
10. | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso | 1:28.945 | + 4,371 mp. | 100 |
Az első kollektív barcelonai tesztsorozat holnap folytatódik, a szokásos délelőtt 9 órás kezdéssel.
Fábián Patrik
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal