WTCC - Hivatalos: D'Aste visszatér!

Immár hivatalos, hogy egy év kényszerszünet után visszatér a Túraautó Világbajnokságba Stefano D'Aste. A 40 éves olasz az All-Inkl csapatnál kapott ülést.

Stefano D'Aste a világbajnokság kezdetekor, 2005-ben már a mezőny tagja volt, 2006 végéig a Proteam csapat pilótája volt, 2005-ben egy büntetés fosztotta meg őt élete első győzelmétől, azonban az évi spái dobogó sokáig az egyetlen maradt számára. 2007-ben a Wiechers istálló színeiben állt rajthoz, ahol a szezont privát bajnokként fejezte be. A 2008-as szezonra visszaigazolt a Proteamhez, majd 2009-ben ismét a Wiechers versenyzője volt. 2010-ben újra a Proteam alkalmazásában volt, utána azonban egy kicsit kijjebb szorult a sportágból a kisebb anyagi támogatások miatt, ennek révén 2011-ben csak négy versenyhétvégén vehetett részt a Wiechers BMW-jének volánjánál. Azt is érdemes megemlíteni, hogy a pénzhiány lett a veszte a 2008-ban és a 2010-ben a makaói szezonzárón. 2012-ben már teljes szezont futhatott ismét, s az olasz bizonyított, miután nyert erőből Suzukában, és a defektbotrány révén a Salzburgringen, továbbá dobogóra állt Valenciában és Kínában, mindemellett jó eséllyel pályázott a Yokohama Kupa megnyerésére, ám ezen csatában alul maradt Michelisz Norbival szemben, akárcsak Pepe Oriola. 2013-ban csak a PB Racingnél maradt számára hely, ám ezen csapattal csak a kisebb pontszerző pozíciókat sikerült meg csípnie D'Aste-nek. Azonban az olasz 2014-ben teljesen kiszorult a mezőnyből, miután a TC1-es autók elfogytak. A pihenőévben sem maradt távol a versenyautóktól, hiszen a Lotus Cup új autóit tesztelgette.

Idén azonban visszatér a mindig mókás olasz, ám 12 esztendő után először kell átállnia elsőkerék-hajtású autóra, ám nem lesz számára teljesen ismeretlen a közeg, mivel újra belebotlik régi-új csapatfőnökébe, Dominik Greinerbe, akivel igencsak jó kapcsolatot ápol. Az első nyolc versenyhétvégén való szereplés biztos az olasz számára, az utolsó négy hétvége pedig a Lotus Cup-os elfoglaltságai miatt egyelőre még kérdéses.

„Elképesztően boldog vagyok, hogy visszatérhetek a WTCC-be. A tavalyi évem is rendkívül zsúfolt volt a Lotus Cupos Elise fejlesztése miatt, de 2015 még inkább annak ígérkezik. Április és július között például egyhuzamban öt hétvégén fogok indulni valamilyen versenyen, de hát ez a munkám, és imádom” - írta ki D'Aste Facebook-oldalára.

„A Chevrolet minden bizonnyal egy versenyképes autó, amelyet még az RML fejlesztett ki és én úgy gondolom, hogy ez önmagában garancia. Most hétvégén máris összeismerkedhetek az autóval a kétnapos barcelonai teszt folyamán, így Argentínában sem az autó, sem a pálya nem lesz már számomra teljesen ismeretlen, hiszen 2013-ban már versenyeztem Termasban. Azonban ez lesz az első szezonom, amit elsőkerék-meghajtású autóval fogok teljesíteni, de szerintem hamar meg fogom tudni szokni. Nemrég beszélgettem Tiago Monteiróval és Tom Coronellel, akik ugyanazon véleményen voltak és azt mondták, hogy a mostani autókat sokkal nagyobb élvezet vezetni, úgyhogy már alig várom ezt az izgalmas kihívást.” - nyilatkozta D'Aste.

Ha igaz a hírek, akkor az All-Inkl Münnich Motorsport egy autót fog indítani a WTCC-ben és sokkal inkább az FIA Ralikrossz Bajnokságra fog összpontosítani, ahol két vadonatúj Audi S3 RX-et állítanak majd csatasorba. A pilótákról hivatalos bejelentés még nem érkezett, de minden bizonnyal a csapattulajdonos René Münnich lesz az állandó versenyző, és a másik Audiban pedig versenyhétvégéről versenyhétvégére egy lehetőleg helyi vendég-sztárpilóta fog ülni. Közülük akár D'Aste lehet az egyik, legalábbis az olasz erről is beszélt az Autosportnak: „A ralikrossz világa mindig is nagyon vonzott, és idén a Münnich Motorsport elindít ott két Audi S3 RX-et, úgyhogy ki tudja, talán ott is lehetőségem adódik majd valamire…”

Ezzel azonban elfogytak a TC1-es Chevrolet Cruze-ok, azaz nem lesz második Craft-Bamboo, a Campos harmadik pilótájának kilétét még teljes homály fedi, a ROAL-nál már csak a megerősítés hiányzik Tom Coronelről.

Fotó: Motorsport.com

Kováts Olivér

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr877161719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása