Dráma, meglepetés, izgalom. Ez mind jellemzi a Formula E-t. Ahol még az utolsó körben sem érezheti azt a versenyző, hogy megnyerte a versenyt. Antonio Félix Da Costa győzött a negyedik versenyen.
A Formula E negyedik futama sem zajlott le izgalmak és bravúros előzések nélkül. A rajtot követően Buemi megtartotta vezető helyezését, de Heidfeldnek sikerült megelőznie Alguersuarit, így a német feljött a második helyre. A 9. körig ebben a sorrendben autóztak aztán az időmérő edzésen autóját összetörő Lucas Di Grassi megelőzte Alguersuarit, ezzel átvette a 3. helyet. A 14. körben Di Grassi nagyszerű előzést bemutatva megelőzte Heidfeldet, akit olyannyira kizökentett ez a manőver, hogy egészen az 5. helyig visszacsúszott. 15. körben Karun Chandhok ráfutott a rázókőre, ami miatt eltört az autójának a felfüggesztése, eltalálta a falat és kiesett a versenyből. Autója mentése miatt be kellett hívni a Safety Cart. Ezt sokan kihasználták, hogy autót cseréljenek. Ha valaki azt hitt,e hogy talán ez a futam nem lesz olyan izgalmas, mint az eddig látott futamok, tévedett. A 24. körben az egész nap domináló és az addig a futamot vezető Buemi nekiment a falnak és kitört a jobb első kereke. Di Grassi vette át a vezetést, de nem tarthatott sokáig az öröme, mivel a 27. körben ő volt a fal következő áldozata, ráadásul ugyanott, ahol korábban Buemi és Chandhok. Ekkor Heidfeld állt az élre. Az utolsó körökben Vergne, Prost, Alguersuari és Daniel Abt talált egymásra. Legrosszabbul Abt jött ki a csatából, miután az egyik kanyarban csúnyán elmérte a féktávot, így összeakadt Alguersuari autójával és ez számára a futam végét jelentette. A verseny végére teljesen átalakult az első három sorrendje, főleg azok után, hogy az első helyen álló Nick Heidfeld bokszutca-áthajtásos büntetést kapott, mivel túllépte a bokszban a megengedett sebességet. A versenyt Antonio Felix Da Costa nyerte megszerezve élete első Formula E-győzelmét, csapata és önmaga számára. Mögötte Prost és Piquet Jr. végzett.
A következő futamot március 14-én Miamiban rendezik.
A futam végeredménye:
POZ. | # | VERSENYZŐ | CSAPAT | KÖR | IDŐ | HÁTRÁNY | LEGGYORSABB KÖRIDŐ (köridő + kör) |
||
01 | 55 | ![]() |
Antonio Felix da Costa | Amlin Aguri | 35 | 48:52.100 | 1:12.694 | 13 | |
02 | 8 | ![]() |
Nicolas Prost | e.dams-Renault | 35 | 48:57.454 | +5.354 | 1:12.436 | 30 |
03 | 99 | ![]() |
Nelson Piquet Jr | China Racing | 35 | 49:00.652 | +8.552 | 1:11.591 | 31 |
04 | 3 | ![]() |
Jaime Alguersuari | Virgin Racing | 35 | 49:03.248 | +11.148 | 1:12.292 | 30 |
05 | 21 | ![]() |
Bruno Senna | Mahindra Racing | 35 | 49:03.635 | +11.535 | 1:11.923 | 29 |
06 | 27 | ![]() |
Jean-Eric Vergne | Andretti | 35 | 49:05.419 | +13.319 | 1:12.205 | 30 |
07 | 2 | ![]() |
Sam Bird | Virgin Racing | 35 | 49:05.717 | +13.617 | 1:11.540 | 29 |
08 | 77 | ![]() |
Salvador Duran | Amlin Aguri | 35 | 49:06.824 | +14.724 | 1:12.747 | 27 |
09 | 23 | ![]() |
Nick Heidfeld | Venturi | 35 | 49:07.564 | +15.464 | 1:12.217 | 26 |
10 | 6 | ![]() |
Oriol Servia | Dragon Racing | 35 | 49:11.434 | +19.334 | 1:12.551 | 32 |
11 | 30 | ![]() |
Stephane Sarrazin | Venturi | 35 | 49:21.073 | +28.973 | 1:13.149 | 7 |
12 | 88 | ![]() |
Ho-Pin Tung | China Racing | 35 | 49:29.958 | +37.858 | 1:13.430 | 25 |
13 | 28 | ![]() |
Marco Andretti | Andretti | 34 | 49:36.301 | +1 kör | 1:13.014 | 30 |
14 | 66 | ![]() |
Daniel Abt | Abt | 33 | 46:29.215 | +2 kör | 1:12.164 | 30 |
15 | 7 | ![]() |
Jerome d'Ambrosio | Dragon Racing | 33 | 49:39.034 | +2 kör | 1:11.574 | 30 |
16 | 10 | ![]() |
Jarno Trulli | Trulli | 30 | 43:13.843 | +5 kör | 1:13.049 | 29 |
17 | 11 | ![]() |
Lucas di Grassi | Audi Sport Abt | 26 | 37:46.696 | +9 kör | 1:12.114 | 25 |
18 | 9 | ![]() |
Sebastien Buemi | e.dams-Renault | 23 | 34:09.809 | +12 kör | 1:12.638 | 14 |
19 | 18 | ![]() |
Michela Cerruti | Trulli | 20 | 33:22.281 | +15 kör | 1:16.300 | 5 |
20 | 5 | ![]() |
Karun Chandhok | Mahindra Racing | 15 | 18:25.235 | +20 kör | 1:13.050 | 13 |
Leggyorsabb kör: Sam Bird (Virgin Racing), 1:11.540 (29. kör)
Pole pozíció: Sebastien Buemi (e.Dams Renault)
A TOP 3 nyilatkozata (Forrás: F1-Live.hu)
Antonio Félix Da Costa: “Nagyon boldog vagyok. Egy kicsit zavarosak voltak a dolgok a biztonsági autót alatt, de higgadt maradtam, és a futam végére maradt még némi energiám, hogy támadjam Nicket, ha arra lenne szükség. Keményen dolgoztunk, hogy eljussunk erre a pontra, mindenki nagyszerűen dolgozott a csapatban.”
Nico Prost: “Ez kemény verseny volt – nagyon kemény! Nagyon sok csata volt, neked pedig azon kellett lenned, hogy kimaradj a bajból, miközben agresszívnek kellett lenned. Végre a dolgok nekem kedvezően alakultak, a második hellyel jó pontokat szereztünk. Most vegyük az irányt Miamiba!”
Nelson Piquet Jr.: “Őszintén, ez a legnagyobb meglepetés, ami valaha ért! A biztonsági autó alatt nagy volt a zavar, szerintem gondok voltak a kommunikációval is. Amikor befejeztem a versenyt, azt sem tudtam, hogy versenyben vagyok – azt hittem, körhátrányban haladtam, és hagytam harcolni a többieket.”
Bajnokság állása - Pilóták
POZ. | # | VERSENYZŐ | CSAPAT | ![]() 1 |
![]() 2 |
![]() 3 |
![]() 4 |
![]() 5 |
![]() 6 |
![]() 7 |
![]() 8 |
![]() 9 |
ÖSSZESEN | |
01 | 11 | ![]() |
Lucas di Grassi | Audi Sport ABT |
25
|
18
|
15
|
0
|
- | - | - | - | - |
58
|
02 | 2 | ![]() |
Sam Bird | Virgin Racing |
15
|
25
|
KIESETT
|
8 LK
|
- | - | - | - | - |
48
|
03 | 9 | ![]() |
Sébastien Buemi | e.dams Renault | KIESETT |
15
|
25
|
3 P
|
- | - | - | - | - |
43
|
04 | 8 | ![]() |
Nicolas Prost | e.dams Renault |
3 P
|
15 P
|
6
|
18
|
- | - | - | - | - |
42
|
05 | 99 | ![]() |
Nelson Piquet | China Racing |
4
|
DNF
|
18
|
15
|
- | - | - | - | - |
37
|
06 | 55 | ![]() |
Antonio Felix da Costa | Amlin Aguri | - |
4
|
DNF
|
25
|
- | - | - | - | - |
29
|
07 | 3 | ![]() |
Jaime Alguersuari | Virgin Racing |
0
|
4 FL
|
10
|
12
|
- | - | - | - | - |
26
|
08 | 7 | ![]() |
Jerome D'Ambrosio | Dragon Racing |
8
|
10
|
4
|
0
|
- | - | - | - | - |
22
|
09 | 27 | ![]() |
Franck Montagny | Andretti |
18
|
0
|
- | - | - | - | - | - | - |
18
|
10 | 5 | ![]() |
Karun Chandhok | Mahindra Racing |
10
|
8
|
0
|
0
|
- | - | - | - | - |
18
|
11 | 21 | ![]() |
Bruno Senna | Mahindra Racing |
KIESETT
|
0
|
8
|
10
|
- | - | - | - | - |
18
|
12 | 6 | ![]() |
Oriol Servià | Dragon Racing |
6
|
6
|
2
|
1
|
- | - | - | - | - |
15
|
13 | 10 | ![]() |
Jarno Trulli | Trulli |
KIESETT
|
0
|
12
|
0
|
- | - | - | - | - |
12
|
14 | 28 | ![]() |
Charles Pic | Andretti |
12
|
- | - | - | - | - | - | - | - |
12
|
15 | 27 | ![]() |
Jean-Eric Vergne | Andretti | - | - |
0 P
|
8
|
- | - | - | - | - |
11
|
16 | 77 | ![]() |
Salvador Duran | Amlin Aguri | - | - |
0
|
4
|
- | - | - | - | - |
4
|
17 | 66 | ![]() |
Daniel Abt | Audi Sport ABT |
1
|
1
|
2 LK
|
0
|
- | - | - | - | - |
4
|
18 | 23 | ![]() |
Nick Heidfeld | Venturi |
0
|
KIESETT
|
1
|
2
|
- | - | - | - | - |
3
|
19 | 30 | ![]() |
Stéphane Sarrazin | Venturi |
2
|
0
|
KIESETT |
0
|
- | - | - | - | - |
2
|
20 | 55 | ![]() |
Takuma Sato | Amlin Aguri |
KIESETT LK
|
- | - | - | - | - | - | - | - |
2
|
21 | 88 | ![]() |
Ho-Pin Tung | China Racing |
0
|
0
|
- |
0
|
- | - | - | - | - |
0
|
22 | 88 | ![]() |
Antonio Garcia | China Racing | - | - |
0
|
- | - | - | - | - | - |
0
|
23 | 18 | ![]() |
Michela Cerruti | Trulli |
0
|
KIESETT |
0
|
0
|
- | - | - | - | - |
0
|
24 | 28 | ![]() |
Matthew Brabham | Andretti | - |
0
|
KIESETT
|
- | - | - | - | - | - |
0
|
25 | 77 | ![]() |
Katherine Legge | Amlin Aguri |
0
|
0
|
- | - | - | - | - | - | - |
0
|
26 | 28 | ![]() |
Marco Andretti | Andretti | - | - | - |
0
|
- | - | - | - | - |
0
|
P = A pole pozíciót megszerző pilótának 3 plusz pont jár.
LK = A leggyorsabb kört megfutó pilótának 2 plusz pont jár.
Bajnokság állása - Csapatok
POZ. | CSAPAT | ![]() 1 |
![]() 3 |
![]() 4 |
![]() 5 |
![]() 6 |
![]() 7 |
![]() 8 |
![]() 9 |
ÖSSZESEN | |
01 | e.dams-Renault |
3
|
30
|
31
|
21
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
85
|
02 | Virgin Racing |
15
|
29
|
10
|
20
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
74
|
03 | Audi Sport ABT |
26
|
19
|
17
|
0
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
62
|
04 | Andretti Formula E |
30
|
0
|
3
|
8
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
41
|
05 | China Racing |
4
|
0
|
18
|
15
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
37
|
06 | Dragon Racing |
14
|
16
|
6
|
1
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
37
|
07 | Mahindra Racing |
10
|
8
|
8
|
10
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
36
|
08 | Amlin Aguri |
2
|
4
|
0
|
29
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
35
|
09 | Trulli |
0
|
0
|
12
|
0
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12
|
10 | Venturi |
2
|
0
|
1
|
2
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5
|
Kép: Red Bull
Csáti Anna
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal