FE - NYILVÁNOSSÁGRA HOZTÁK A FORMULA-E ÖTÖDIK SZEZONJÁNAK VERSENYNAPTÁRÁT ÉS SZABÁLYMÓDOSÍTÁSAIT

the_first_public_demonstration_of_the_futuristic_new-look_next_generation_car_in_the_hands_of_nico_rosberg_in_berlin.jpg

Az FIA Motorsport Világtanács által a Fülöp-szigeteki Malinában tartott ülést követően kiderült, hogy mire számíthatunk a Formula-E új érájának első évében. Az előzetes versenynaptár mellett ugyanis eldőlt a Halo, a Hyperboost, a különböző motormódok és a takarékossági sorsa is többek között.

Rekordhosszúságúnak ígérkezik a Formula-E szezonja, ugyanis az előzetes versenynaptár szerint tizenhárom versenyt fog teljesíteni a mezőny négy kontinens tizenkét városában. Az ötödik szezon a Közép-Keleten, Ad Diriyah-ban rajtol majd el december 15-én és New York-ban zárul július 13-14-én.

A Formula-E emellett számos ismerős helyszínre tér vissza, mint amilyen például Marrákes, Mexikóváros vagy éppen Hongkong, de természetesen az európai nagyvárosok sem maradhatnak ki az elektromos formulaautós bajnokság látószögéből. Ennek keretein belül a csapatok és a versenyzők tiszteletüket teszik Rómában, Párizsban, Zürichben és Berlinben, továbbá visszatérnek Monaco utcáira – utóbbi helyszínen pedig a tervek szerint már a teljes nyomvonalat fogják használni, két héttel azelőtt, hogy a Forma-1 is pályára lépne a hercegségben.

S ahogyan arról korábban már többször beszámoltunk, a télen érkezik az új, második generációs autó – amellyel Nico Rosberg már tartott egy bemutatót Berlinben és amelyet már valamennyi csapat tesztelhetett –, amelynek az akkumulátora már annyira tartós lesz, hogy képesek teljesíteni egy komplett versenytávot, azaz már nem kell kötelező jelleggel kiállni a boxutcába autócsere okán. Az új gépeken ott lesz a Halo névre hallgató fejvédőrendszer, amely az idén debütált a Forma-1-ben és a Forma-2-ben, viszont itt extra LED-panellel látják el, amely azt fogja jelezni, hogy az adott versenyző melyik motormódot fogja használni éppen.

Ugyanis az is eldőlt, hogy a verseny folyamán a pilótáknak két különböző motormódot is használniuk kell a verseny folyamán, annak érdekében, hogy a futamok izgalmasabban alakuljanak stratégiai szempontból, növelve a kiszámíthatatlanságot. A nagyobb üzemmódban 225 kW-hoz kapnak hozzáférést a versenyzők, mialatt a normál módban 200 kW-ból gazdálkodhatnak – viszont a nagyobb energiájú üzemmódot csak adott zónában aktiválhatják majd, amelyet a különféle pályákon eltérő mennyiségben lehet használni, erről az FIA fog tájékoztatást adni.

Emellett a továbbiakban is marad az első futam óta jelen lévő FanBoost-rendszer, amelynek keretein belül a nézői szavazatok függvényében három versenyző lesz jogosult plusz energia használatára. Akik megkapják ezt a lehetőséget, a maximális 250 kW-ot használhatják majd, amikor a magasabb üzemmódba kapcsolnak.

S nem csak a versenynaptár lesz rekordhosszúságú, hanem a mezőny is rekordméretű lesz, mivel a HWA csatlakozásával már 22 versenyző lesz a mezőnyben – ez pedig átvariálja majd a Super Pole-rendszert, aminek révén az eddigi öt helyett már hat pilóta küzdhet meg az első rajtkockáért. A mezőnynek pedig külön különlegessége lesz az ex-F1-es pilóta, a tizenegyszeres nagydíjgyőztes Felipe Massa érkezése, aki három évre írt alá a Venturi csapatához.

Az utolsó komolyabb módosítás pedig a versenyek lebonyolítását érinti. Mostantól már nem előre meghatározott körszámot, hanem egy 45 perces plusz egy körös távot kell a pilótáknak teljesíteniük. Továbbá nem jár majd pontot a leggyorsabb körét, helyette azt a pilótát jutalmazzák majd ponttal, akinek a legtöbb energia marad az autójában a leintéskor.

Íme, az ötödik szezon előzetes versenynaptára:

2018-19_abb_fia_formula_e_championship.jpg

Fotó: FIA Formula-E hivatalos sajtóközlemény

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7614031216

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása