Hétfőn délelőtt bejelentette a Zengő Motorsport, hogy a WTCC és a TCR fúziójából létrejött WTCR-ben fog indulni két CUPRA Leónnal, amelyekből az egyiket a Túraautó Európa-Kupa tavalyi ezüstérmese, Nagy Norbi fogja vezetni.
Az elmúlt hetekben egy kérdés igencsak foglalkoztatta a magyar autósportos közösséget: mi lesz a Zengő Motorsporttal 2018-ban? Egy ideig az elmúlt években megszokott csend honolt a magyar alakulat háza táján, azonban a múlt héten már megszellőztették, hogy hétfőn délelőtt 11 órakor bejelentés várható a 2018-as versenyprogram kapcsán.
Ennek az ígéretének eleget is tettek Zengő Zoltánék, és az említett időpontban megerősítették, hogy a Túraautó Világkupában fog indítani a gárda két CUPRA Leónt, amelyeknek az egyikét nem más, mint Nagy Norbert fogja vezetni. A csapat másik pilótájának kilétére a hét későbbi szakaszában fog fény derülni.
"Én mindig is azt vallottam, hogy olyan túraautók kellenek, amelyekkel show-t lehet csinálni, és ez most megadatik a világbajnokság részére! Úgy gondolom, hogy ez az az év, amikor a legjobb elkezdeni a világbajnoki szereplést, így nagyon örülök annak, hogy ez megvalósult. Nagyon sok ember kemény munkája van ebben, nagyon köszönöm mindenkinek!" - kezdte a gondolatait Nagy a Braking News Motorsport oldalának nyilatkozva a bejelentés kapcsán.
"Tele lesz a naptár idegen pályákkal, gyorsan át kell majd állnom, és nem szabad majd a pályán a körülöttem lévő oldalablakokon elolvasni a neveket, olyan legendás alakokkal versenyezhetek idén együtt" - folytatta a gondolatait a magyar ifjonc, aki még azt is hozzátette, hogy sokat fog számítani az előző évek SEAT-os tapasztalatai, a cél pedig az idei évet illetően a középmezőny.
"Nyolc, a Túraautó Világbajnokság eltöltött évet követően a Zengő Motorsport az újonnan létrejött Túraautó Világkupában fogja folytatni. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy egyik versenyzőnk Nagy Norbi lesz, ugyanis nagyon jó versenyző, és ebből adódóan örömmel tölt el minket, hogy aláírhattunk vele" - olvashatóak Zengő Zoltán, a Zengő Motorsport alapítójának szavai a WTCR hivatalos sajtóközleményében.
"Norbert egy ígéretes fiatal versenyző, aki értékes lesz a széria számára. Már nagyon várjuk, hogy lássuk, ahogyan ível felfelé a pályafutása" - kommentálta röviden a hírt François Ribeiro, az Eurosport Events feje és a WTCR promótere.
A 23 éves, budapesti születésű versenyző 2013-ban tört be a nemzetközi szintű túraautózásba, amikor is megejtette a debütálását a Túraautó Európa-Kupában a Zengő Junior Teammel. Első évét a Single Make Trophy kategóriában futotta, amelyet a hetedik helyen zárt 32 ponttal. Egy évvel később, az MGS Racing Team színeiben a TC2-es géposztályban kezdte meg az évet egy Chevrolet Cruze-zal, majd később, a pergusai hétvégén egy SEAT Leónnal indult, amelynek során mindkét futamot megnyerte.
Nagy Norbi 2017-ben az ETCC-t a második helyen zárta.
Emellett a 2014-es év a világbajnoki mezőnyben való bemutatkozást is elhozta számára, mégpedig egy eléggé érdekes történet útján. A WTCC-s slovakiaringi hétvégén történt ugyanis, hogy a Campos Racing pilótája, Hugo Valente összetörte a Chevrolet Cruze-ját, amelynek helyreállításához nem volt elegendő cserealkatrész. Amikor mindez kiderült, többek között végül Nagy Norbiék voltak a spanyolok segítségére, mégpedig úgy, hogy a magyar pilóta autója - amely egyébként súlyos váltóprobléma miatt maradt otthon - a Salzburgring felé vette az irányt egy tréleren, amelynek révén sikerült szert tenni a szükséges alkatrészekre. Ezt a Campos pedig úgy hálálta meg, hogy a spái víkenden csatasorba állított egy TC2-es SEAT Leónt, amelyet Nagy Norbi vezethetett. Igaz, a magyarnak a TC1 és a TC2 közötti tetemes különbség miatt nem volt lehetősége pontot szerezni, de legyőzte a teljes szezonos csapattársát, John Filippit.
2015-ben hazai berkekben versenyzett Nagy Norbi, az RCM Kupát a harmadik helyen zárva, majd 2016-ban visszatért az ETCC-be a Zengő Motorsporttal. A Super2000-es kategóriában indult a magyar, és végül három dobogós helyezést is elérve megszerezte a bronzérmet, amely egy évvel később már ezüstérem volt, ráadásul mindeközben az első futamgyőzelmét is megszerezte a mosti első versenyen.
Zengő Motorsport
��️A heteken, hónapokon át tartó munka meghozta gyümölcsét! Az elmúlt időszak a kemény munkáról szólt. Kijelenthetjük: IGEN! IGEN IGEN ÉS IGEN! 8 túraautó-világbajnokságban eltöltött év után...
Így fest az eddigi bejelentések alapján a WTCR 2018-as mezőnye:
Csapat |
Autó |
Versenyzők |
ALL-INKL.COM Münnich Motorsport |
Honda Civic Type-R TCR |
Yann Ehrlacher, Esteban Guerrieri |
Boutsen Ginion Racing |
Honda Civic Type-R TCR |
Tiago Monteiro / Benjamin Lessennes, Tom Coronel |
BRC Racing Team |
Hyundai i30 N TCR |
Michelisz Norbert, Gabriele Tarquini |
Campos Racing |
SEAT León CUPRA TCR |
John Filippi, Pepe Oriola, ??? |
Comtoyou Racing |
Audi RS3 LMS |
Denis Dupont, Aurélien Panis, Nathanaël Berthon, Frédéric Vervisch |
DG Sport Compétition |
PEUGEOT 308 TCR |
Aurélien Comte, Mat'o Homola |
Sébastien Loeb Racing |
Volkswagen Golf GTI TCR |
Mehdi Bennani, Rob Huff |
Team Mulsanne |
Alfa Romeo Giulietta TCR |
Fabrizio Giovanardi, Gianni Morbidelli |
Team WRT |
Audi RS3 LMS |
Jean-Karl Vernay, Gordon Shedden |
Yvan Muller Racing |
Hyundai i30 N TCR |
Thed Björk, Yvan Muller |
Zengő Motorsport |
SEAT León CUPRA TCR |
Nagy Norbert, ??? |
Fotó: WTCR sajtóközlemény
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.