Lewis Hamilton és a Mercedes volt a leggyorsabb az első szezonközi tesztnapon Bahreinben. Mindeközben Vettel a Pirellinek tesztelt, s a Mercedes mellett megállt a Toro Rosso és a McLaren-Honda is, de utóbbi istálló csak 17 kört tudott megtenni a 8 óra folyamán.
Már a nap elején csúszott egy nagyjából 10 percet a Forma-1-es csapatok tesztprogramja Bahreinben, ugyanis a napot a pályamunkásoknak azzal kellett kezdeniük, hogy bokszutca kijáratától, tehát egy eléggé veszélyes helyről elmozdítsák a csapatok hajóra szánt konténereit.
Így a magyar idő szerinti 8 óra helyett körülbelül 8:15 magasságában vehették birtokba a pályát a csapatok, azonban az autóknak már negyed óra elteltével vissza kellett jönniük a depóba, ugyanis előkerült a nap első piros zászlója: Lewis Hamilton megállt a középső szektorban a Mercedesszel. Emiatt 15 percig állt a teszt, ám utána is csak alig néhány percig volt szabad pálya, ugyanis az első Forma-1-es métereit megtevő Sean Gelael alatt megállt a Toro Rosso a 11-es kanyarban. Miután a második műszaki mentés is megtörtént, 9:20-tól újra a zöld zászló volt érvényben.
Ezután pedig már csak a délutáni, 13-tól 17 óráig tartó szakaszban kellett megszakítani az edzést, de akkor is kétszer: először Sean Gelael második, ezúttal a 8. kanyarban történt megállása miatt, majd Daniel Ricciardo célegyenes végi leparkolása okán.
Ami az időeredményeket illeti, a nap folyamán Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak 1:31.358-as idővel, amely nagyjából másfél szekundummal volt lassabb, mint a csapattárs, Valtteri Bottas szombati pole-ideje. A brit pilóta a reggeli megállása ellenére 97 kört tudott megtenni, ebben voltak rövidebb és hosszabb etapok is egyaránt, ugyanis erre a hétre a Mercedesnek az az egyáltalán nem titkolt célja, hogy kiismerje a Pirelli 2017-es gumijainak a viselkedését.
Másodikként a Ferrarival az új, 99-es rajtszámot választó Antonio Giovinazzi zárt: a 93 kört teljesítő olasz versenyző mindössze bő 6 tizeddel maradt el a Mercedes háromszoros világbajnokától. A mai nap folyamán egyedül a Ferrari volt az a tíz istálló közül, amelynek mindkét autója pályán lehetett egész nap, ugyanis Sebastian Vettel a Pirelli rendelkezésére állt a 2018-as szezonra való felkészülés kapcsán, így értelemszerű módon a németek négyszeres világbajnoka csak gumikat tesztelt. Igaz, Vettel esetében nemigen beszélhetünk gördülékeny napról, ugyanis délután egy kisebb motorprobléma hátráltatta a munkáját, de a 8 óra folyamán 89 kört még így is meg tudott tenni, a 9. helyen zárva. Sőt, a Pirellit ezzel a technikai meghibásodással sem érte veszteség, ugyanis a többi csapattól engedélyt kapott arra, hogy helyi idő szerint este 21 óráig a szahíri aszfaltcsíkon tartózkodjon.
Daniel Ricciardo számára sem volt sétagalopp a keddi nap, hiába nyerte meg a délelőtti etapot, de délután már a második órában lerobbant alatt a Renault-motor az 1-es kanyarban. S miután nem volt cseredarab, a nap hátralevő részét a garázsban töltötte a 45 megtett körrel szerénykedő ausztrál, a Red Bull szerelői pedig egész éjszaka a motor beszerelésén fognak ügyködni, hogy másnap gond nélkül pályára gördülhessen a csapat francia tesztversenyzője, Pierre Gasly, a GP2 2016-os bajnoka.
Viszont nem Ricciardo volt az egyedüli, akinek gondjai támadtak a Renault-forrással. Ahogyan említettük, a mai nap folyamán a Toro Rosso STR12-essel az indonéz Sean Gelael kétszer is megállásra kényszerült műszaki hiba miatt. Végül a 8. legjobb időt futotta meg, s 78 alkalommal ment körbe a bahreini aszfaltcsíkon, a megállások ellenére.
Romain Grosjean a Brembo után a Carbon Industrie fékjeit kipróbáló Haas színeiben a negyedik helyen, 87 körrel zárta a napot, megelőzve a két williamsest, a délutános Felipe Massát és a délelőtti műszakot teljesítő Lance Strollt, illetve a kettejük közé beékelődő Nico Hülkenberget, aki a hatodik lett a Renault-val.
A Force India ezúttal az ifjú tesztelőpilótáját, a mexikói Alfonso Celis Jr.-t vetette be, aki 70 kört tett meg a VJM09-es volánja mögött, és a 10. helyen végzett, a nap legaktívabb versenyzője, a 106 kört teljesítő sauberes Marcus Ericsson előtt.
Az eredménylista legalján pedig a McLaren-Honda zárt Oliver Turvey-vel, de ebben nincsen semmi meglepő, ugyanis reggel már két installációs kört követően motorprobléma merült fel: a tesztre új motorspecifikációval előrukkoló Honda mérnökei vízszivárgást tapasztaltak az energia visszanyerő rendszernél (ERS). Emiatt a brit versenyző órákon át a depóban időzött, s végül csak az utolsó órában tudott visszatérni a pályára - ez idő alatt további 15 kört tett meg a Formula-E-s.
A csapatok még holnap is a bahreini pályán fognak tesztelni a korábbi cikkünkben közölt beosztás szerint, utána legközelebb a jövő hétvégén esedékes Orosz Nagydíjon fognak újra felbőgni a Forma-1-es autók.
Az első tesztnap végeredménye:
Poz. | Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Kör |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:31.358 | - | 97 |
2 | Antonio Giovinazzi | Ferrari | 1:31.984 | +0.626 | 93 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:32.349 | +0.991 | 45 |
4 | Romain Grosjean | Haas | 1:32.452 | +1.094 | 87 |
5 | Felipe Massa | Williams | 1:32.509 | +1.151 | 56 |
6 | Nico Hulkenberg | Renault | 1:33.624 | +2.266 | 74 |
7 | Lance Stroll | Williams | 1:33.729 | +2.371 | 35 |
8 | Sean Gelael | Toro Rosso | 1:33.885 | +2.527 | 78 |
9 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:33.894 | +2.536 | 89 |
10 | Alfonso Celis | Force India | 1:33.939 | +2.581 | 71 |
11 | Marcus Ericsson | Sauber | 1:34.550 | +3.192 | 106 |
12 | Oliver Turvey | McLaren | 1:35.011 | +3.653 | 17 |
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.