WTCC - ÍME A 2017-ES HIVATALOS VERSENYNAPTÁR, ÉS A SZABÁLYVÁLTOZÁSOK!

img_3207.JPG

A Motorsport Világtanács szerdai ülésén, Bécsben a Túraautó Világbajnoksággal kapcsolatosan is megerősítették a jövő évi versenynaptárat, valamint a szabályváltozásokat - utóbbiból pedig nem kevés van.

A november 30-i, szerdai nap igencsak fontos volt a nemzetközi versenyszériákat illetően, ugyanis ekkor ült össze a Motorsport Világtanács Bécsben, amely többek között a WTCC 2017-es szezonjáról is megerősített számos információt. Most ezeket szedtük csokorba.

Lerántották a leplet a jövő évi versenynaptárról

Elsőként a jövő évi kalendáriumra derült fény. Megerősítésre került két tradicionális helyszín, Monza és Makaó visszatérése, valamint az, hogy 2017-től a Citroën és a Lada hazai pályái, a Paul Ricard és a Moscow Raceway nem lesznek a versenynaptár részei azt követően, hogy előbbi manufaktúra gyári szinten, míg utóbbi majdnem biztos, hogy teljes mértékben elhagyta a szériát az idei szezon lezárultával. A magyar szurkolók számára legfontosabb hétvége, a hungaroringi pedig május 13-14. között lesz esedékes. A sanghaji futamok időpontjai pedig még kérdéses: annyit tudni, hogy vagy október 1-én, vagy két héttel rá, 15-én kerülnek megrendezésre.

Íme a 2017-es versenynaptár:

  1. 04.09. - Marokkó, Marrakesh
  2. 04.30. - Olaszország, Monza
  3. 05.14. - Magyarország, Hungaroring
  4. 05.27. - Németország, Nordschleife (szombati futamok)
  5. 06.25. - Portugália, Vila Real
  6. 08.06. - Argentína, Termas de Rio Hondo
  7. 10.01. vagy 10.15. - Kína, Sanghaj
  8. 10.29. - Japán, Motegi
  9. 11.19. - Kína, Makaó
  10. 12.01. - Katar, Losail

Emellett pedig a Túraautó Európa-Kupa, tehát az ETCC jövő évi menetrendjét is felfedte a Motorsport Világtanács, amely a következőképpen fog alakulni:

  1. 04.30. - Olaszország, Monza (a WTCC betétfutamaként)
  2. 05.14. - Magyarország, Hungaroring (a WTCC betétfutamaként)
  3. 05.27. - Németország, Nordschleife (a WTCC betétfutamaként)
  4. 06.25. - Portugália, Vila Real (a WTCC betétfutamaként)
  5. 09.17. - Belgium, Zolder
  6. 10.08. - Csehország, Most

Ami pedig a WTCC-versenyhétvégék menetét illeti: annyi változás történt, hogy a jövő évtől kezdve költségcsökkentés céljából az összes helyszínen kétnaposak lesznek a versenyhétvégék, cserébe viszont az első és a második szabadedzés időtartama is 45 perces lesz a korábbi 30 helyett.

Változik a pontozás, többet ér majd a főfutam

Úgy néz ki, az égiek meghallgatták az immár visszavonult Yvan Muller éveken át tartó "fohászait", melyekben azt képviselte, hogy a normál rajtrácsos futamokat és a fordított rajtrácsos versenyeket a pontok tekintetében nem kéne egyenrangúként kezelni. Ennek megfelelően 2017-től kezdve a főfutamos győzelem immár 30 pontot fog érni, miközben a 2. helyezett is immár 23 pontot, aki pedig feláll a dobogó legalsó fokára, az 19 ponttal fog gazdagodni. A mögöttük célba érők pedig 16, 13, 10, 7, 4, 2, illetve 1 pontot fognak szerezni.

A másik ilyen jellegű változás pedig a MAC3-ra vonatkozik: a jövő esztendőben már 12 pontot fog kapni az a manufaktúra, amely a legrövidebb időn belül teljesíti a két kört az adott pályán. A második hely továbbra is 8 pontot fog érni, míg a harmadik helyet hatot.

Jön a WTCC-2

Pár napja már megszellőztették, hogy bizony, 2017-től az ETCC-s elitautókkal tölthetik fel azt az űrt, amelyhez a Lada kiszállása is hozzájárult - mégpedig a WTCC-2 névre hallgató kategória keretein belül. De aligha fog valamit számítani ezen autók jelenléte, ugyanis a jelenlegi TC1-es autók és a TCN2-es gépek között időben nagyjából 10 százaléknyi a különbség. Persze, az is kérdés, hogy lesz-e egyáltalán valaki, aki benevez ebbe a géposztályba.

Marokkóban és Vila Realban életbe léphet a "joker-kör"

Ez az úgynevezett "joker-kör" a ralikrosszban van nagyon elterjedve, de egy éve már a Super TC2000 névre hallgató argentin túraautós bajnokságban is kipróbálták már. A lényege az lenne a dolognak, hogy a versenynaptár két utcai pályáján, Marrakesh-ben és Vila Realban a pilóták számára adódna egy olyan lehetőség, hogy a 3. kör és a leintés között egy kört egy, az előre kijelölt alternatív útvonalon teljesíthetnének - ezzel pedig újabb taktikai elemmel válna színesebbé a futam. Egyelőre ennek a bevezetése még nem mondható 100 százalékosan biztosra, ugyanis előtte az FIA illetékeseinek meg kell vizsgálnia a biztonsági körülményeket.

Fotó: Landek Norbert

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1912013534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása