WTCC - 2017-BEN JÖN A WTCC2?

img_44482.JPG

A Túraautó Európa-Kupa elitjébe tartozó TCN2-es gépekkel tölthetik fel jövőre a mezőnyt a Túraautó Világbajnokságon.

Napról-napra egyre többen szeretik kelteni a Túraautó Világbajnokság "halálhírét" arra alapozva, hogy az idei szezon végeztével például két gyártó (Citroën, Lada) is kivonul a szériából. Ezzel pedig három autó garantáltan kiesik a pikszisből, és miután nem várható új manufaktúra csatlakozása, a mezőny létszáma a minimálisan kötelező 16 főt sem érné el - ez esetben pedig minden további nélkül törölhető egy adott futam.

A TouringCarTimes úgy tudja, hogy a szervezők ennek bekövetkeztét úgy szeretnék megakadályozni, hogy a mezőny feltöltése végett beengedik a WTCC-be az ETCC top kategóriájának számító TCN2-es autókat, ezzel létrehozva egy "WTCC2" névre hallgató géposztályt - ezáltal pedig megnőhet az indulók száma.

13412933_1006053259432040_7565206183009251508_n.jpg

Ez a kategória tulajdonképpen minimális mértékben átalakított TCR-autókból állna. Ami pedig jól jöhet, hogy számos mostani istálló érdekelt az ETCC-ben és/vagy a TCR-ben - többek között a Zengő Motorsport, a Münnich Motorsport, valamint a TCR-s Honda Civiceket is építő JAS Motorsport. Tehát, például Nagy Norbert indulhatna a WTCC2-ben azzal a SEAT Leon Cup Racer autóval, amellyel idén harmadik lett az Európa-bajnokságon.

A hírek szerint a jövő évi kétkategóriás WTCC abszolút átmeneti lenne, ugyanis 2018-tól csak a TCN2-es autók indulhatnának - ezzel végleg búcsút intve a megbukott TC1-es szabályrendszernek. 2019-től pedig minden bizonnyal érkezne a "Class One", amely a 2 literes turbómotorokkal hajtott sziluett autókat takarja.

Megkeresték a széria általános igazgatóját, Francois Ribeirót a hír kapcsán, ám ő kijelentette, hogy a Motorsport Világtanács üléséig semmit sem kíván kommentálni.

Emellett az elmúlt napokban a WTCC Blog birtokába került a jövő évi előzetes naptártervezet, amely az elmúlt években megszokott 11-12 helyszín helyett csak tízet tartalmaz. A Citroën és Lada kiszállását követően úgy tűnik, hogy a mezőny már nem fog ellátogatni Franciaországba és Oroszországba, viszont visszatérhet a bajnokságba két népszerű helyszín is, mégpedig Monza és Makaó. A hungaroringi fordulóra pedig a tervek szerint május 12-14. között került sor.

A WTCC 2017. évi előzetes versenynaptára:

  • Április 7-9. – Marrakesh
  • Április 28-30. – Monza
  • Május 12-14. – Hungaroring
  • Május 25-27. – Nordschleife
  • Június 23-25. – Vila Real
  • Augusztus 4-6. – Termas de Rio Hondo
  • Október 13-15. – Sanghaj
  • Október 27-29. – Motegi
  • November 17-19. – Makaó
  • November 30. - December 1. – Katar

Fotó: Landek Norbert, FIA ETCC Media

Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5912005302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása