A Túraautó Európa-Kupa elitjébe tartozó TCN2-es gépekkel tölthetik fel jövőre a mezőnyt a Túraautó Világbajnokságon.
Napról-napra egyre többen szeretik kelteni a Túraautó Világbajnokság "halálhírét" arra alapozva, hogy az idei szezon végeztével például két gyártó (Citroën, Lada) is kivonul a szériából. Ezzel pedig három autó garantáltan kiesik a pikszisből, és miután nem várható új manufaktúra csatlakozása, a mezőny létszáma a minimálisan kötelező 16 főt sem érné el - ez esetben pedig minden további nélkül törölhető egy adott futam.
A TouringCarTimes úgy tudja, hogy a szervezők ennek bekövetkeztét úgy szeretnék megakadályozni, hogy a mezőny feltöltése végett beengedik a WTCC-be az ETCC top kategóriájának számító TCN2-es autókat, ezzel létrehozva egy "WTCC2" névre hallgató géposztályt - ezáltal pedig megnőhet az indulók száma.
Ez a kategória tulajdonképpen minimális mértékben átalakított TCR-autókból állna. Ami pedig jól jöhet, hogy számos mostani istálló érdekelt az ETCC-ben és/vagy a TCR-ben - többek között a Zengő Motorsport, a Münnich Motorsport, valamint a TCR-s Honda Civiceket is építő JAS Motorsport. Tehát, például Nagy Norbert indulhatna a WTCC2-ben azzal a SEAT Leon Cup Racer autóval, amellyel idén harmadik lett az Európa-bajnokságon.
A hírek szerint a jövő évi kétkategóriás WTCC abszolút átmeneti lenne, ugyanis 2018-tól csak a TCN2-es autók indulhatnának - ezzel végleg búcsút intve a megbukott TC1-es szabályrendszernek. 2019-től pedig minden bizonnyal érkezne a "Class One", amely a 2 literes turbómotorokkal hajtott sziluett autókat takarja.
Megkeresték a széria általános igazgatóját, Francois Ribeirót a hír kapcsán, ám ő kijelentette, hogy a Motorsport Világtanács üléséig semmit sem kíván kommentálni.
Emellett az elmúlt napokban a WTCC Blog birtokába került a jövő évi előzetes naptártervezet, amely az elmúlt években megszokott 11-12 helyszín helyett csak tízet tartalmaz. A Citroën és Lada kiszállását követően úgy tűnik, hogy a mezőny már nem fog ellátogatni Franciaországba és Oroszországba, viszont visszatérhet a bajnokságba két népszerű helyszín is, mégpedig Monza és Makaó. A hungaroringi fordulóra pedig a tervek szerint május 12-14. között került sor.
A WTCC 2017. évi előzetes versenynaptára:
- Április 7-9. – Marrakesh
- Április 28-30. – Monza
- Május 12-14. – Hungaroring
- Május 25-27. – Nordschleife
- Június 23-25. – Vila Real
- Augusztus 4-6. – Termas de Rio Hondo
- Október 13-15. – Sanghaj
- Október 27-29. – Motegi
- November 17-19. – Makaó
- November 30. - December 1. – Katar
Fotó: Landek Norbert, FIA ETCC Media
Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.