A jövőre gyökerestül átalakuló ralikrossz-világbajnokságon támasztják fel a ’80-as, ’90-es évek legendás raliautóját, a Lancia Delta Integralét.
Jelentős változások előtt áll a ralikrossz-világbajnokság is az elektromobilitás jegyében, hiszen az idei szezon végén nyugdíjazzák a belső égésű motorokat, 680 lóerős, ikermotoros elektromos technika váltja azokat. Az RX1e kategóriának kötelező jelleggel előírt hajtáslánc-csomagot az osztrák Kreisel Electric fejleszti.
Az új érának máris van egy előnye: a GCK Motorsport törekvése révén újra pályán lesz a Lancia Delta Integrale. A francia csapatot 2017-ben alapította Guerlain Chicherit négyszeres világbajnok szabadstílusú síelő, rali- és ralikrossz-versenyző. Tízszer indult a Dakar-ralin 2005 és 2016 között, legjobb eredménye egy 5. hely, 2010-ből, a ralikrossz-világbajnokságon pedig egészen 2019 végéig versenyzett.
A francia csapat közleményében megerősítette azt is, hogy Chicherit cége, a GCK Energy fog gondoskodni a teljes mezőny zöldenergia-ellátásáról is.
Kihagyta az idei évet a GCK Motorsport, hogy a legendás Delta Integrale feltámasztására koncentrálhasson. A rali-vb-n a típus sorra nyerte a vb-címeket 1988 és 1992 között; ötször ért fel a csúcsra a konstruktőri bajnokságban, illetve háromszor az egyéni kiírásban. „Azért választottuk ezt a típust, mert mindig is erről álmodtunk” – mondta Chicherit. „A mai napig rendkívül népszerű. Sűrű év előtt állunk.”
A csapat állítása szerint a Delta Evo-e gyorsulása még Formula–1-es autókét is felülmúlja majd. A GCK 2018-ban és 2019-ben már szerepelt a ralikrossz-világbajnokságon, mérsékelt eredményességgel: a Renault Mégane RS RX-szel összesen három dobogós helyezést szerzett. A versenyzők bejelentése később várható.
A ralikrossz-vb idei szezonja a hétvégén zárul a Nürburgringen, méghozzá egy dupla fordulóval. Ami 2022-t illeti, az RX1e-osztály megjelenése mellett egyelőre csak annyit tudni, hogy 14 fős lesz az állandó mezőny.
A rali-vb-n is leáldozott a benzinmotoroknak
Az elmúlt hétvégén a rali-világbajnokság 2021-es szezonja fejeződött be, egyúttal lezárult egy 25 éven át tartó korszak, hiszen a hagyományos, belső égésű erőforrással hajtott WRC-technikákat úgynevezett Rally1-es autókra cserélik, amik már hibridmotorokkal üzemelnek majd – az alternatív rásegítést egy nagyjából 130-135 lóerős elektromotor biztosítja.
A mostani idény pedig a Monza-ralival ért véget, amin Sébastien Ogier futamgyőzelemmel lett világbajnoka, így a francia nyolcadjára ért fel a csúcsra. Sébastien Loeböt viszont már aligha fogja utolérni, hiszen a következő évtől Ogier és Julien Ingrassia kettőse nem áll rajthoz minden versenyen. A Toyota megnyerte a konstruktőri bajnokságot is, ötödjére ünnepelhettek elsőséget a japánok.
Fotó: GCK Motorsport, Toyota Gazoo Racing
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.