A Formula–1 sportigazgatója szerint a rajongókat – a kritikáktól függetlenül – összességében meggyőzték a sprintfutamok, persze, szeretnének változtatni a koncepción, ami így nagyobb jelentőséget kaphat jövőre.
Habár a Formula–1 vezetése óriási sikerként értékelte, a rajongók finoman szólva sincsenek elájulva a bajnokság új formátumától, vagyis a sprintkvalifikációs versenyektől. Nemrégiben egy hivatalos közvéleménykutatáson mindössze a rajongók 6,7%-a vélte úgy, hogy a sprintfutam hozzáad bármit a hétvégékhez. Ennek ellenére jövőre kétszer annyi vagy annál is több sprintkvalifikációs verseny kaphat helyet a 23 fordulóból álló versenynaptárban.
A RaceFansnek nyilatkozva Ross Brawn, az F1 sportigazgatója elárulta, hogy jelen állás szerint, miután egyeztettek a csapatokkal, 2022-ben hat sprintversennyel számolnak, és lát rá esélyt, hogy ezekre külön bajnokságot írjanak ki, magyarán, nem csak egyéni és konstruktőri világbajnokot avatnának. Elismerte ugyanakkor, hogy több változást is terveznek a formátumot illetően, főként annak pontozásával és jelentőségével kapcsolatban. Többek között több pontot osztanának a sprinteken (idén csak az első három helyezett kap 3, 2, illetve 1 pontot), valamint nem ehhez kötnék a továbbiakban a vasárnapi rajtsorrendet – ezt a célt újfent az időmérő edzés szolgálná, amire ezeken a hétvégéken pénteken kerül sor.
„Van néhány dolog, amiről még egyeztetni kell. A pénteki pole pozíció nem volt népszerű, így ez napirenden van. Szeretnénk rendbe tenni az esemény elnevezését is, habár mindannyian versenynek hívjuk. Ami viszont nagyobb kihívással szolgálhat, egyúttal a versenyzők számára is vonzóbbá teheti a formátumot, az a szombati pontozás. Tervben van, hogy ezt is megvitassuk az FIA-val és a csapatokkal” – ismertette a következő megbeszélések témáit. Hozzátette, a következő egyeztetést a Brazil Nagydíj utáni napokra tervezik; mint ismert, Silverstone és Monza után Interlagos a harmadik, egyben utolsó helyszín, ahol tesztelik a sprintet.
Ross Brawn (j) Christian Hornerrel, a Red Bull csapatfőnökével beszélgetett, még a 2019-es Brazil Nagydíj napján. | Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool
Zavart okozott a statisztikusok körében is a sprintversenyek bevezetése, mivel idén az érintett hétvégéken hivatalosan az lett a pole pozíció birtokosa, aki megnyerte a szombati futamot. Ezzel számtalan rajongó mellett a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel sem értett egyet: egybehangzóan jelentették ki, hogy a pole pozíció azt a versenyzőt illeti, aki alacsony üzemanyagszint mellett a leggyorsabb kört futja. „Ha őszinte akarok lenni, azt hiszem, ezt nem igazán vettük figyelembe, amikor létrehoztuk ezt az új formátumot” – vallotta be töredelmesen Brawn.
A cikk elején említett közönségszavazással összefüggésben egy másik cikkben is idézi Brawn gondolatait a RaceFans. Brawn szerint a lelkes rajongók azok, akik leginkább kritizálták a formátumot, mégis megnézték a szombati összecsapásokat. „A lelkes rajongókat, azaz a mi igazi, elkötelezett rajongóinkat még nem győzte meg, közömbösek iránta” – hangsúlyozta. „Egyébként mindnyájan végignézték, nem kapcsolták ki. Vagyis elbűvölte őket. A »normális« rajongóink többsége, különösen az újak, pozitívan fogadta a koncepciót. Különösen tetszett nekik, hogy már pénteken volt akció a pályán. Úgy érezték, a korábbiakkal ellentétben már pénteken is érdemes bekapcsolódni az eseményekbe.”
Nyitókép: Zak Mauger / Motorsport Images (Pirelli F1 Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.