Kukázhatják ezt a szabályt a Formula–1-ben

Még a Formula–1 sportigazgatója szerint is ballépésnek bizonyult, így 2022-től megfoszthatják egyik előnyüktől az erősebb csapatokat.

si202106190096_news.jpg

2006 óta többnyire változatlan az időmérő edzés menete a Formula–1-ben, viszont 2014-ben bevezettek egy szabályt, miszerint a tíz leggyorsabb versenyzőnek azokon a gumikon kell rajtolnia, amikkel a leggyorsabb körüket futották a Q2-ben. Így, akik ezt a keményebb keverékű abroncsokon meg tudták tenni, jelentős stratégiai előnybe kerültek, ahogyan a Q2-ben (és a Q1-ben) ragadtak helyzetét a szabad gumiválasztás könnyítette némileg.

Pár hónappal ezelőtt Fernando Alonso is kritizálta, most pedig Ross Brawn már egyenesen a Q2-es gumiszabály eltörléséről beszélt. Erről a RaceFansnek úgy nyilatkozott: „A balszerencsés dolgok egyike a Q2-es gumiszabály, ami azoknak nyújt még nagyobb előnyt, akik amúgy is jóval gyorsabbak. Könnyen tudnak ugyanis választani gumit a Q2-ben, kedvük szerint.” Arra is rámutatott, hogy eközben, akiknek nem jön össze a lágyabb gumikon a továbbjutás, a verseny első etapjában hátrányba kerülnek.

Kissé ellentétes hatást váltott ki, így szerintem okozna különösebb gondot, ha eltávolítanánk ezt a szabályt

– jelentette ki a Formula–1 sportigazgatója, aki megerősítette: „Meg fogjuk ezt vizsgálni a jövőben, függetlenül attól, hogy a Q2-es versenygumi jobb-e vagy rosszabb a verseny szempontjából.”

A szabály újragondolását – némileg meglepő módon – a sprintkvalifikációs futamok eredményezték. Az Olasz Nagydíj hétvégéjén ugyanis így mindenki szabadon választhatott gumit a vasárnap versenyre, ez pedig olyan stratégiai megoldásokat szült, amikre korábban nemigen volt példa: Lewis Hamilton autójára például kemény Pirelliket raktak fel a futam rajtjára.

A közelmúltban a Pirelli is befejezte a jövőre érkező, 18 hüvelykes gumik fejlesztését, Brawn elégedett az előrelépéssel. „Az egyik dolog, amire a Pirelli törekedett, hogy még kevésbé hőérzékennyé tegy a gumikat. Ezzel azt akarják elérni, hogy ha a versenyző odalép, és túl messzire megy, még akkor is legyen esélye. Ez a mostani gumikkal kicsit nehéz, de úgy tűnik, ebben a tekintetben haladnak előre. Azt érezzük, a versenyzők kezdik élvezni az új gumik tulajdonságait” – beszélt a fejlesztésekről.

Brawn ugyanakkor megjegyezte, hogy addig nem tudnak megfelelő értékelést adni, míg nem látják, hogyan boldogulnak a versenyzők az új autókkal és az új gumikkal.

Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr116742666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása