Még a Formula–1 sportigazgatója szerint is ballépésnek bizonyult, így 2022-től megfoszthatják egyik előnyüktől az erősebb csapatokat.
2006 óta többnyire változatlan az időmérő edzés menete a Formula–1-ben, viszont 2014-ben bevezettek egy szabályt, miszerint a tíz leggyorsabb versenyzőnek azokon a gumikon kell rajtolnia, amikkel a leggyorsabb körüket futották a Q2-ben. Így, akik ezt a keményebb keverékű abroncsokon meg tudták tenni, jelentős stratégiai előnybe kerültek, ahogyan a Q2-ben (és a Q1-ben) ragadtak helyzetét a szabad gumiválasztás könnyítette némileg.
Pár hónappal ezelőtt Fernando Alonso is kritizálta, most pedig Ross Brawn már egyenesen a Q2-es gumiszabály eltörléséről beszélt. Erről a RaceFansnek úgy nyilatkozott: „A balszerencsés dolgok egyike a Q2-es gumiszabály, ami azoknak nyújt még nagyobb előnyt, akik amúgy is jóval gyorsabbak. Könnyen tudnak ugyanis választani gumit a Q2-ben, kedvük szerint.” Arra is rámutatott, hogy eközben, akiknek nem jön össze a lágyabb gumikon a továbbjutás, a verseny első etapjában hátrányba kerülnek.
Kissé ellentétes hatást váltott ki, így szerintem okozna különösebb gondot, ha eltávolítanánk ezt a szabályt
– jelentette ki a Formula–1 sportigazgatója, aki megerősítette: „Meg fogjuk ezt vizsgálni a jövőben, függetlenül attól, hogy a Q2-es versenygumi jobb-e vagy rosszabb a verseny szempontjából.”
A szabály újragondolását – némileg meglepő módon – a sprintkvalifikációs futamok eredményezték. Az Olasz Nagydíj hétvégéjén ugyanis így mindenki szabadon választhatott gumit a vasárnap versenyre, ez pedig olyan stratégiai megoldásokat szült, amikre korábban nemigen volt példa: Lewis Hamilton autójára például kemény Pirelliket raktak fel a futam rajtjára.
A közelmúltban a Pirelli is befejezte a jövőre érkező, 18 hüvelykes gumik fejlesztését, Brawn elégedett az előrelépéssel. „Az egyik dolog, amire a Pirelli törekedett, hogy még kevésbé hőérzékennyé tegy a gumikat. Ezzel azt akarják elérni, hogy ha a versenyző odalép, és túl messzire megy, még akkor is legyen esélye. Ez a mostani gumikkal kicsit nehéz, de úgy tűnik, ebben a tekintetben haladnak előre. Azt érezzük, a versenyzők kezdik élvezni az új gumik tulajdonságait” – beszélt a fejlesztésekről.
Brawn ugyanakkor megjegyezte, hogy addig nem tudnak megfelelő értékelést adni, míg nem látják, hogyan boldogulnak a versenyzők az új autókkal és az új gumikkal.
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.