Miközben a Toyota újabb első rajtsort ünnepelhet Le Mans-ban, az endurance-világbajnokság szervezői már a következő évi menetrendet is közszemlére bocsátották.
Napok óta Le Mans-lázban él az autósporttársadalom, mivel a hétvégén 89. alkalommal rendezik meg a legendás franciaországi 24 órás viadalt. Ennek szombati szünnapján nyilvánosságra hozták az endurance-vb 2022-es versenynaptárát. Habár a járvány függvényében ez még számtalan ponton változhat, de annyi kijelenthető, hogy hat fordulóval számolnak jövőre.
Várhatóan március közepén rajtol az új idény, mégpedig a sebringi 1000 mérföldessel, amit néhány nappal korábban egy bemelegítő prológ előz meg. A 90. Le Mans-i 24 órás a harmadik forduló lesz június 11-12-én, míg a szezon november közepén a bahreini 8 órással ér véget, a köztes időben pedig Spában, Monzában és Fudzsiban rendeznek 6 órás viadalt.
Az endurance-világbajnokság 2022-es naptártervezete:
A #7-es Toyota a pole-ban a Le Mans-i 24 óráson
Ami a mostani Le Mans-i versenyt illeti, a végleges rajtsorrend a szerda esti, félórás – egyébként nehezen magyarítható – Hyperpole-on alakult ki, amin Kobajasi Kamui repítette a pole-ba a #7-es Toyotát. A japán 3:23.9-cel zárt az élen, míg a #8-as egységnél Brendon Hartley köre ennél csak alig három tizedmásodperccel volt lassabb.
Habár a szabadedzések alapján még arra is volt esély, hogy az Alpine is beleszóljon a Toyoták küzdelmébe, Nicholas Lapierre végül a harmadik lett, a francia több mint másfél másodperccel csúszott le a rajtelsőségtől. A hiperautó-kategória negyedik-ötödik helyén a Glickenhaus autói végeztek, előrébb a #708-assal.
Az LMP2-esek között a #38-as JOTA végzett a legjobban, ráadásul Antonio Félix da Costa a lassabb Glickenhaus-egységnél alig egy másodperccel bizonyult lassabbnak. A portugál viszont több mint fél másodpercet vert a WRT #41-es legénységére, melynek Robert Kubica is tagja, de a legjobb időt Louis Delétraz autózta. A harmadik helyre a Panis Racing egysége ért oda Will Stevensékkel.
Meglepetéseredménnyel zárult a GTE Pro-kategória kvalifikációja, mivel egy privát Porschével szerezték meg a pole-t: Dries Vanthoor villant óriásit a Hub Auto Porsche színeiben, valamivel kevesebb mint két tizedmásodperccel az #52-es AF Corse-Ferrari előtt zárva, a harmadik pedig a #63-as Corvette lett. Ezzel szemben a gyári Porschére dicsőség helyett még több munka várt, mivel az Indianapolisnál Kevin Estre kicsúszott a #92-essel, csúnyán megtörve annak hátulját – balesete miatt a piros zászlók is előkerültek.
Folytatta remek formáját az amatőr GT-sek mezőnyében a Patrick Dempsey nevével fémjelzett Dempsey Proton Racing: közel hattizeddel Julien Andlauer húzta be a pole-t a #88-as Porschével, mögötte a GR Racing, valamint a Team Project 1 Porschéje zárt.
A 89. Le Mans-i 24 órás szombaton 16 órakor veszi kezdetét, és másnap ugyanekkor intik le. Az eseményeket az Eurosporton lehet élőben követni. A teljes eredménylista ide kattintva tölthető le.
Fotó: FIA WEC sajtóközlemény
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.