Egyre kisebb a valószínűsége annak, hogy Nico Hülkenberg visszatérjen az F1-be, már ő is tudja, mikor fog lemondani erre irányuló szándékáról. Főleg úgy, hogy a lehetőségeinek egyikénél akár egy holland újoncot is beprotezsálhat a Mercedes.
Zsinórban már második éve nincs főállása a Formula–1-ben Nico Hülkenbergnek, miután 2019 végén távozott a Renault-tól, ahol Esteban Ocon érkezett a helyére. A német versenyző azóta jellemzően televíziós szakértőként bukkan fel a paddockban, de tavaly három nagydíjhétvégén is részt vett a Racing Point tartalékosaként, hol Sergio Pérezt, hol pedig Lance Strollt helyettesítve.
Hülkenberget az idei évre felkérték harmadik számú versenyzőnek az időközben Aston Martinná átnevezett csapathoz, de értelemszerűen a visszatérés lenne a német célja. Szűkösek azonban a lehetőségei, 2022-re is fogy az elérhető ülések száma. „Tudom, hogyan működik ez. Mindenki leginkább magára számíthat, nincsenek illúzióim” – jelentette ki Hülkenberg a német Bildnek adott interjújában, melyet az F1i.com szemlézett.
„A topcsapatoknál minden ajtó bezárult előttem” – tette hozzá a hamarosan apai örömök elé is néző 33 esztendős versenyző, hozzátéve, hogy amennyiben jövőre nem tud, már nem is fog visszatérni az F1-be. 179 versenyen állt rajthoz 2010 óta a királykategóriában a német, és habár többször közel állt hozzá, végül egyszer sem sikerült dobogóra állnia. „Új lehetőségként tekintek erre is. Elég időm volt arra, hogy mindenről gondolkodjak” – jegyezte meg.
„Természetesen én is elkövettem pár hibát, melyek nélkül talán másképp alakult volna a pályafutásom, de semmit sem bántam meg” – zárta gondolatait. Egyes sajtóértesülések szerint az Alfa Romeónál vagy a Williamsnél kaphat helyet Hülkenberg, de mindkét esetben sok minden múlik azon, hogy előléptetik-e George Russellt a Mercedeshez jövőre.
Valtteri Bottas brackley-iektől való távozását ugyanis egyre több veszik készpénznek, a legfrissebb pedzegetések szerint azonban a finn nem korábbi csapatánál, hanem az Alfánál folytathatja, visszavonulni készülő honfitársa, Kimi Räikkönen helyét átvéve. Könnyen előfordulhat az is, hogy a Mercedes egy holland pilótával pótolja Russellt, amennyiben a britet előléptetik az utóbbi években leginkább a mezőny végén bóklászó, tavaly tulajdonost is váltó Williamstől.
Bennfentes információkra hivatkozva a Formula.hu is hírül adta, hogy Toto Wolff felkarolhatja Nyck de Vriest, a Formula–2 korábbi, jelenleg a Formula–E-ben versenyző és ott a világbajnoki címért küzdő bajnokát, akiről az osztrák nemrégiben egy nyilatkozatban elismerte, hogy érdemesnek tartja az F1-es szereplésre, akárcsak a páros másik tagja, a McLarennél korábban már két szezont lehúzó Stoffel Vandoorne-t.
A pilótakeringő kapcsán megjegyzi a szakoldal, hogy Bottast állítólag tárt karokkal fogadná Frédéric Vasseur, a hinwiliek csapatvezetője, sőt akár az is elképzelhető, hogy teljesen új felállással vág neki az új érának az Alfa Romeo, ami – német források szerint – március 20-án rajtol jövőre. Bottas mellett ugyanis Callum Ilott, a mostani teszt- és tartalékpilóta válthatja a szintén Ferrari-támogatott Antonio Giovinazzit a felállásban.
De Vries F1-es bemutatkozásának útjába viszont épp a Williams-stafétát átvevő Dorilton Capital állhat. A portál egy, az ügyet jól ismerő informátorra támaszkodva hozzáteszi, hogy megkérhetik De Vries versenyeztetésének árát a Williamsnél, ami jelenthet különböző, a motor- és váltószerződésre vonatkozó kedvezményeket, valamint anyagi hozzájárulást is. A Formula.hu információi alapján az egykori McLaren-ifjonc ellátogat a hétvégi Magyar Nagydíjra, vélhetően amiatt is, hogy a jövőjéről egyeztessen.
Fotó: Mark Sutton, Alastair Staley / Motorsport Images (Racing Point F1 Team Media, FIA Formula E Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.