Hülkenberg elárulta, mikor fog lemondani az F1-ről

Egyre kisebb a valószínűsége annak, hogy Nico Hülkenberg visszatérjen az F1-be, már ő is tudja, mikor fog lemondani erre irányuló szándékáról. Főleg úgy, hogy a lehetőségeinek egyikénél akár egy holland újoncot is beprotezsálhat a Mercedes.

gp2010_115230ms1_3057-large_1.jpg

Zsinórban már második éve nincs főállása a Formula–1-ben Nico Hülkenbergnek, miután 2019 végén távozott a Renault-tól, ahol Esteban Ocon érkezett a helyére. A német versenyző azóta jellemzően televíziós szakértőként bukkan fel a paddockban, de tavaly három nagydíjhétvégén is részt vett a Racing Point tartalékosaként, hol Sergio Pérezt, hol pedig Lance Strollt helyettesítve.

Hülkenberget az idei évre felkérték harmadik számú versenyzőnek az időközben Aston Martinná átnevezett csapathoz, de értelemszerűen a visszatérés lenne a német célja. Szűkösek azonban a lehetőségei, 2022-re is fogy az elérhető ülések száma. „Tudom, hogyan működik ez. Mindenki leginkább magára számíthat, nincsenek illúzióim” – jelentette ki Hülkenberg a német Bildnek adott interjújában, melyet az F1i.com szemlézett.

„A topcsapatoknál minden ajtó bezárult előttem” – tette hozzá a hamarosan apai örömök elé is néző 33 esztendős versenyző, hozzátéve, hogy amennyiben jövőre nem tud, már nem is fog visszatérni az F1-be. 179 versenyen állt rajthoz 2010 óta a királykategóriában a német, és habár többször közel állt hozzá, végül egyszer sem sikerült dobogóra állnia. „Új lehetőségként tekintek erre is. Elég időm volt arra, hogy mindenről gondolkodjak” – jegyezte meg.

„Természetesen én is elkövettem pár hibát, melyek nélkül talán másképp alakult volna a pályafutásom, de semmit sem bántam meg” – zárta gondolatait. Egyes sajtóértesülések szerint az Alfa Romeónál vagy a Williamsnél kaphat helyet Hülkenberg, de mindkét esetben sok minden múlik azon, hogy előléptetik-e George Russellt a Mercedeshez jövőre.

1-eps705_140318_als0528.jpg

Valtteri Bottas brackley-iektől való távozását ugyanis egyre több veszik készpénznek, a legfrissebb pedzegetések szerint azonban a finn nem korábbi csapatánál, hanem az Alfánál folytathatja, visszavonulni készülő honfitársa, Kimi Räikkönen helyét átvéve. Könnyen előfordulhat az is, hogy a Mercedes egy holland pilótával pótolja Russellt, amennyiben a britet előléptetik az utóbbi években leginkább a mezőny végén bóklászó, tavaly tulajdonost is váltó Williamstől.

Bennfentes információkra hivatkozva a Formula.hu is hírül adta, hogy Toto Wolff felkarolhatja Nyck de Vriest, a Formula–2 korábbi, jelenleg a Formula–E-ben versenyző és ott a világbajnoki címért küzdő bajnokát, akiről az osztrák nemrégiben egy nyilatkozatban elismerte, hogy érdemesnek tartja az F1-es szereplésre, akárcsak a páros másik tagja, a McLarennél korábban már két szezont lehúzó Stoffel Vandoorne-t.

A pilótakeringő kapcsán megjegyzi a szakoldal, hogy Bottast állítólag tárt karokkal fogadná Frédéric Vasseur, a hinwiliek csapatvezetője, sőt akár az is elképzelhető, hogy teljesen új felállással vág neki az új érának az Alfa Romeo, ami – német források szerint – március 20-án rajtol jövőre. Bottas mellett ugyanis Callum Ilott, a mostani teszt- és tartalékpilóta válthatja a szintén Ferrari-támogatott Antonio Giovinazzit a felállásban.

De Vries F1-es bemutatkozásának útjába viszont épp a Williams-stafétát átvevő Dorilton Capital állhat. A portál egy, az ügyet jól ismerő informátorra támaszkodva hozzáteszi, hogy megkérhetik De Vries versenyeztetésének árát a Williamsnél, ami jelenthet különböző, a motor- és váltószerződésre vonatkozó kedvezményeket, valamint anyagi hozzájárulást is. A Formula.hu információi alapján az egykori McLaren-ifjonc ellátogat a hétvégi Magyar Nagydíjra, vélhetően amiatt is, hogy a jövőjéről egyeztessen.

Fotó: Mark Sutton, Alastair Staley / Motorsport Images (Racing Point F1 Team Media, FIA Formula E Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2816639134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása