WTCR: Komoly pontvadászatra készülnek Micheliszék

Az elmúlt két hétvége minden balszerencséje után szépítene 2021-es szezonján Michelisz Norberttel együtt a BRC csapata is. A súlykompenzáció ellenére a stabil és erős pontszerzés a cél Aragónban.

537281ab5ef4c4c9a08c8ef3492d0b17.jpg

Már idei harmadik hétvégéjére készül a túraautó-világkupa, egyúttal azért is ígérkezik kulcsfontosságúnak az aragóniai hétvége, mert most először nyúlnak bele az eddig ismert erősorrendbe, mivel nemcsak a teljesítményballasztot (BoP) variálták, de az év első súlykompenzációit is kiosztják. Ennek legfőbb kárvallottja a Honda lehet, mely 1345 kg-os össztömeggel a WTCR legsúlyosabb márkája lesz, 80 kilós hátrányban a legkönnyebbnek számító Cuprához képest.

Hozzá kell tenni, sem a hazai hétvégéjére készülő Cupra, sem pedig annak testvérmárkája, az Audi nem kapott extra súlytöbblet a WTCR rendszerében, míg a Lynk & Co és a Hyundai modelljei is szolid hízókúrán estek át. Míg a Hondánál – a bajnokság második helyén álló Tassi Attilával – nehéz hétvégére számítanak, addig Michelisz Norbert azt reméli, hogy sikerült erős pontszerzésekkel búcsúznia, noha jelenleg az Elantra N TCR a harmadik legnehezebb autó, ezzel besorolva a „tornasor” közepére.

3048d4625fa22a7b3bc65f82cedd81f3.jpg

„Számos tesztet végrehajtottunk, úgy érzem, sikerült felkészülnünk” – idézi Micheliszt a TouringCarTimes. – „Nehéz ugyanakkor meghatározni, hogyan szól bele a játékba a súlykompenzáció. Kicsit nehezebb az autónk, mint eddig, viszont az autónk elég erős ahhoz, hogy top 10-es pozíciókért harcoljunk az időmérőn. A célom az, hogy a legjobb tízben legyek, majd két tiszta, okos versenyt fussak.”

„Megvannak az eszközeink ahhoz, hogy sok pontot szerezzünk az aragóniai hétvégén” – tette hozzá sejtelmesen a két évvel ezelőtti bajnok, akit a Nordschleifén, majd két hete Estorilban is kiütötték a rajt után, így egymás után két nullázást könyvelhetett el. Ezek után 33 pontos lemaradással a tizedik helyről várja a folytatást.

Az Elantra N esetében a „kicsit nehezebb” annyit jelent, hogy a BoP révén tíz kilóval válik nehezebbé, a súlykompenzáció által pedig további 40 kilóval hízik.  Gabriele Rizzo, a BRC csapatfőnöke úgy véli, „a súlykompenzáció egyértelműen bele fog szólni a versenybe”, viszont hisz abban, hogy ezt a tapasztalattal, illetve a pályán teljesített tesztek segítségével ellensúlyozni tudják ezt a hátráltatást, ahogy fogalmazott.

1f1c2eb3b73eca2dde6f41cab493a5e4.jpg

„Az aragóniai egy olyan pálya, amit már jól ismerünk, hiszen tavaly kétszer is versenyeztünk itt” – tette hozzá Gabriele Tarquini, aki az első két hétvége után szintén csak a 12. helyen áll a bajnokságban. – „A paddockban mindenki ismeri a pályát. Személy szerint nagyon szeretem, az egyik kedvencem.”

„Általában nagyon izgalmas versenyeket láthatnak itt a rajongók a sok előzési lehetőségnek köszönhetően, lényegében majdnem minden kanyar vagy féktáv az. Remélem, lesznek ezúttal is jó pillanataink, de a legfontosabb az, hogy minél több pontot gyűjtsünk. Többet, mint az első két forduló során” – folytatta a sorozat kétszeres bajnoka.

A WTCR programja csak szombaton rajtol el – míg az ETCR-é már pénteken –, délelőtt és kora délután a szabadedzéseket, az időmérőt pedig a délutáni órákban tartják meg, amit csak a Sport 1-en követhetünk. A vasárnapi versenyeket viszont az Eurosport 2-n is élőben közvetítik, amiket 11:15-ös és 13:15-ös kezdéssel bonyolítanak le.

Fotó: Xavi Bonilla, Paulo Maria / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9516616902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása