A jelek szerint hiába hajlik a Mercedes hátsó szárnya is Azerbajdzsánban, az elmúlt hetek vitatémáját szolgáló elemből nem tudott komolyabb teljesítményt kipréselni a brackley-i gárda. A Red Bull viszont továbbra is az élen.
A monacói hétvégéhez hasonlóan egyelőre az azerbajdzsáni víkend is furcsa képet fest. Már az első szabadedzésen sem mutatott kiemelkedő teljesítményt, a második szabadedzésen viszont kifejezetten szenvedett a Mercedes, erről tanúskodik Lewis Hamilton 11., illetve Valtteri Bottas 16. helye – utóbbi részéről még egy megforgás volt a leglátványosabb megmozdulás. Mindezt úgy, hogy több fedélzeti kamera is a hátsó szárnyaik hajlékonyságát mutatja, noha az elmúlt hetekben a brackley-iek voltak a húzás legnagyobb ellenlábasai.
Footage from Sky F1 shows Mercedes rear wing also flexing slightly on straights and returning to normal height under braking. Here's a comparison pic.twitter.com/RTQlrDoUgI
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) June 4, 2021
Ennek tetejében a Mercedes motorgyártóként sem dőlhet hátra, mert ugyan a hétvége előtt az összes Ferrari- és Mercedes-hajtású autóban motort cseréltek, éppen ezzel csalogatta elő a piros zászlókat Nicholas Latifi, hogy a Williamsben rejlő V6-os túlmelegedés hatására vészüzemmódba kapcsolt, így a pálya szélén rekedt a kanadai.
� RED FLAG �
— Formula 1 (@F1) June 4, 2021
� "The engine's died, engine just died"
Latifi has stopped out on track ❌#AzerbaijanGP �� #F1 pic.twitter.com/Afx6AQAWmP
Ezzel párhuzamosan a Red Bull ezúttal is az élen végzett, csak most épp nem Max Verstappennel, hanem a szezon eddigi negyedében a hollandtól jelentősen elmaradó Sergio Pérezzel, igaz, a mexikói 1:42.115-ös ideje csak egy tizedmásodperccel bizonyult gyorsabbnak, mint csapattársáé. A Ferrari is tartja pozícióját második erőként, ráadásul Carlos Sainz csak néhány századdal maradt el Verstappentől, a spanyoltól további két tizedet kapott Charles Leclerc a negyedik helyen.
The moment Leclerc found the Baku barrier �
— Formula 1 (@F1) June 4, 2021
He managed to recover from the incident and finished FP2 in P4 �#AzerbaijanGP �� #F1 pic.twitter.com/5XQZSKvTUV
Hozzá kell tenni, hogy a délután legnagyobb hibája is Leclerc nevéhez fűződik, aki az első szárnyával lecsókolta a gumifalat a 15-ös kanyarban. Szerencséjére más nem sérült az autón, így egy orrkúpcserével egybekötött rövid bokszlátogatás után folytathatta a körözést a Ferrarival.
A Red Bullok és a Ferrarik mögött meglehetősen furcsa sorrend alakult ki, amit Pierre Gaslyval és Cunoda Jukival a két AlphaTauri fogott közre. Szendvicsükben végzett Fernando Alonso (Alpine), Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), Lando Norris (McLaren), valamint Esteban Ocon (Alpine).
Mára ezzel befejeződött a bakui program érdemi része, az F1 mezőnye legközelebb a szombati harmadik edzésen gördül pályára, melyet magyar idő szerint 11 órától rendeznek. Hasonlóan a péntek délutáni gyakorláshoz, az M4 Sport ezt is csak felvételről közvetíti, 12:35-től.
A második szabadedzés végeredménye:
� FP2 CLASSIFICATION �@redbullracing are FLYING �
— Formula 1 (@F1) June 4, 2021
But @ScuderiaFerrari aren't far behind �#AzerbaijanGP �� #F1 pic.twitter.com/07lnf4hwyH
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.