Fokozatosan, de megújul a melbourne-i F1-es pálya

Már a novemberre halasztott verseny előtt átalakítják az Albert Parkban található pálya nyomvonalát, azt követően pedig a teljes újraaszfaltozásra is sor kerül.

03-melbourne-saturday8-899640.jpg

Hosszú ideje várat már magára, hogy megújuljon az Ausztrál Nagydíjnak immár 1996 óta otthont adó Albert Park. Az ezzel kapcsolatos munkálatokra az idei verseny után került volna sor, de miután a koronavírus-járvány miatt azt novemberre halasztották, át kellett írni a terveket. Így a pálya nyomvonalát még a novemberi verseny előtt átalakítják, az újraaszfaltozást pedig utána ejtik meg – derül ki a Motorsport.com cikkéből.

A felújítások első fázisával egyébként már végeztek, ennek keretében két méterrel kiszélesítették a boxutcát, ezzel a célegyenes boxutca felőli oldaláról eltűnt a füves sáv, így a boxutcában növelhetik a sebességhatárt. A második és egyben legnagyobb változás a 9-10-es kanyar környékét érinti: az eddig lassítóként funkcionáló szakaszt átrajzolják, egy tempós kanyar váltja. Megmarad a gyors, 11-12-es kanyarkombináció, míg a 13-as kanyart kiszélesítik, hogy ne csak egy ideális ív legyen. Arra számítanak, hogy a módosításoknak köszönhetően több előzést láthatunk majd a 13-as kanyarban, mint a korábbi években. (Ezeket a változásokat egy ábrán is szemlélteti a szakoldal.)

A nyomvonal-módosítással kapcsolatos munkálatok jövő hétfőn kezdődnek, várhatóan júliusra be is fejezik azokat. Ezek lesznek az első komolyabb újítások 1995 óta. Az elmúlt években számos kritika érte a melbourne-i pályát a nyomvonal és a kevés előzési lehetőség miatt, ezért már 2017-ben felmerült, hogy belenyúlnak a vonalvezetésbe: akkor a 11-12-es kanyar váltották volna ki egy lassú kanyarral, de az ötletet hamar elvetették. Jelenleg 2025-ig szól az Ausztrál Nagydíj szerződése, ebben állapodtak meg többek között a pálya legkésőbb 2022-ig történő újraaszfaltozásáról.

Nemcsak Melbourne-ben, hanem Barcelonában is részben új nyomvonal fogadja majd a mezőnyt idén, annyi különbséggel, hogy a katalán pályán már szinte végeztek is a 10-es kanyar átalakításával, a DRS-zóna végén így már egy nyújtott hajtűkanyar fogadja a versenyzőket. A Spanyol Nagydíjat jelen állás szerint a megszokott, májusi időpontban rendezik majd.

Fotó: Pirelli F1 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9916430994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása