Jövő héten várhatóan hivatalosan is megerősítik a motorok befagyasztását, ezzel együtt pedig azt is, hogy a Red Bull 2022-ben és utána is a Honda erőforrásait fogja használni.
Miután a Honda ősszel bejelentette, hogy 2021 végén kiszáll a Formula–1-ből, megkérdőjeleződött a Red Bull és az Alpha Tauri jövője egyaránt, ugyanis három résztvevősre szűkült motorbeszállítói paletta nem jelentett volna megoldást, tekintve, hogy sem a Mercedes, sem a Ferrari nem segítené közvetlen riválisát, a Renault esetében pedig a korábbi összezördülések nyomán nem lenne ideális egy második házasság.
Mindezzel tisztában lévén a Milton Keynes-iek hamar elkezdtek tárgyalni a Hondával a motorok átvételéről, ahhoz viszont, anyagi szempontból rentábilis legyen a projekt, szükségszerű, hogy 2022-től befagyasszák az erőforrások továbbfejlesztését. Úgy tűnik, a Red Bull sorsa a Nemzetközi Automobil Szövetség kezébe került, továbbá azon múlik, hogy a korábbi sajtóhíreknek megfelelően a Mercedes-Ferrari-Renault trió valóban beleegyezik a befagyasztásba.
„A Hondával mindent elsimítottunk” – számolt be a hírről Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a német Auto Motor und Sport hasábjain nyilatkozva, írja a PlanetF1.com. – „Már csak az FIA döntésére várunk, jövő hétre tisztázhatják a kérdést. Mindnyájan már rajtra készen állunk, de ahhoz, hogy belevágjunk, szükség van arra, hogy az FIA írásba adja a fejlesztési tilalom elrendelését. A Formula–1 számára ez egy észszerű döntés lenne.”
Marko az interjúban azt is elismerte, hogy a Red Bullnak nem volt B-terve arra az esetre, ha a Hondával való tárgyalások nem vezettek volna egyezségre.
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.