F1: 20 versenyző, 20 beszédes statisztika 2020-ból

Hamilton és Verstappen dominanciája, Vettel csúfos bukása, Ocon balszerencséje – minderről árulkodnak a Formula–1 2020-as statisztikái!

m255582.jpg

A versenyzők jól megérdemelt pihenésüket töltik ezekben a hetekben, a Formula–1-es holtszezonban – az ünnepek alatt valószínűleg még a csapatok főhadiszállásain sem zajlik annyira lázasan a munka. Ebben az időszakban az átlagos Formula–1-rajongó jellemzően kétféleképpen tudja csillapítani elvonásai tüneteit: statisztikákat guberál, illetve videókat néz.

A RaceFans előbbiből nem akármilyen összeállítással készült ebben az évben is: 20 statisztikai tényt hozott el, minden versenyzőhöz kapcsolódóan egyet-egyet:

  • Zsinórban hetedik éve, vagyis a hibridéra kezdete óta Lewis Hamilton mindenki másnál több futamot nyert egy szezonban. Az év első tizenöt versenyén tizenegyszer győzött, ha nem kapja el a koronavírust a szezon hajrájában, talán még az évi 13 győzelmes csúcsát is beállította volna.
  • Valtteri Bottas 223 pontjával az elérhető maximum több mint felét, pontosan 50,4%-át gyűjtötte. Ezzel szemben Hamilton 347-et szerzett, ami 78,5%-nak felel meg – sőt, ha kivesszük a képből a Szahíri Nagydíjat, amit koronavírus-fertőzöttsége miatt hagyott ki, a szerezhető pontszám 83,4%-a lett az övé.

m255627_1.jpg

  • Mindenki másnál kevesebb kört teljesített idén versenyen Max Verstappen, de egyszer sem fejezett be versenyt csapattársa mögött. Az időmérő edzéseken szintén megsemmisítő, 17-0-s vereséget mért a 2021-re ülés nélkül maradó Alexander Albonra.
  • 756 versenykört teljesített együtt 2020-ban a Red Bull párosa, de Alexander Albon csak 28-at töltött Verstappen előtt – a csapattárs előtt töltött körök tekintetében a thai-brit zárt a legrosszabbul. Főleg úgy, hogy ebből 26-ot azután autózott a holland előtt, hogy az megforgott a Török Nagydíjon.
  • Carlos Sainz volt idén az egyetlen, amely nyeretlen csapattal vezetett versenyt, ez viszont kétszer is összejött neki: az Olasz és a Portugál Nagydíjon.

2020portuguesegrandprixsunday_gp2012_141325_56i0336.jpg

  • Nincs versenyző, aki minden versenyt befejezett volna ebben az évben, a legtöbb versenykör azonban Lando Norris nevéhez fűződik. A McLaren brit pilótája 1015 kört teljesített a szezon folyamán.
  • Amíg számos mutatóban kiválónak bizonyult Sergio Pérez, és ezzel a Red Bull bizalmát is kiérdemelte a következő évre, a mezőny legrosszabb rajtolójaként tartják számon. 31 pozíciót veszített összesen az első körökben, versenyenként 2,07-et. A sors fintora, hogy ebből 13-at épp a pályafutása első győzelmét hozó Szahíri Nagydíj elején bukott, miután Charles Leclerc kiütötte őt.
  • A koronavírus-járványnak köszönhetően több beugró versenyző akadt idén a mezőnyben, de csak Lance Stroll mondhatja el magáról, hogy ki is kapott csapata helyettesétől időmérő edzésen. Nico Hülkenberg több mint három tizedet vert rá a 70. Évforduló Nagydíj kvalifikációján.

bb30-51c6-f6b2-4eb087ab9b1c_7ad6102f01a25f4880b5acbf6cb5e329644bc905.jpg

  • Négyszer volt a „best of the rest” Daniel Ricciardo, vagyis a legjobb versenyző, aki nem Mercedesben vagy Red Bullban. Ezen a címen Charles Leclerc-rel osztozik, aki szintén négyszer végzett a két legjobb csapat mögött.
  • Kevesebb balszerencsés versenyző volt Esteban Oconnál idén, már ami a műszaki hibából fakadó kieséseket illeti. A franciának négy ilyen is jutott erre az évre, ezzel ő a csúcstartó. Ocon vesztét hűtő-, fék-, hidraulika- és kuplungmeghibásodás is okozta.
  • Pályafutása legrosszabb teljes szezonján van túl Sebastian Vettel, aki csak 13. lett a tabellán. Ennél rosszabb pozícióban csak 2007-es bemutatkozó évében végzett: akkor a 14. helyen zárt, méghozzá úgy, hogy a 17-ből csupán nyolc versenyen állt rajthoz.

20057-turkish-gp-race.jpg

  • Negyvenéves mélypontra zuhant 2020-ban a Ferrari, az olaszok 131 pontjának 74,8%-át így is Charles Leclerc Senki más a mezőnyben nem vett ki ekkora részt csapata pontjaiból.
  • Az Olasz Nagydíjon aratott sikerével Pierre Gasly volt az első versenyző a Kimi Räikkönen lotusos sikerét hozó 2013-as Ausztrál Nagydíj óta, aki nem Mercedes-, Red Bull- vagy Ferrari-pilótaként nyert futamot az F1-ben.
  • „A 11. pozíció a legrosszabb, ahol versenyző végezhet” – nyilatkozta a Bahreini Nagydíj után Danyiil Kvjat. Nem is véletlenül hangzott el tőle ez a mondat, hiszen ez volt a háromból a második alkalom, amikor hajszálon múlt a pontszerzése a pozíciókat tekintve. Ugyanennyiszer végzett 11.-ként Nicholas Latifi, a Williams újonca is.
  • Mindenki másnál többször ért célba nem pontszerzőként idén Kimi Räikkönen. Szám szerint 14-szer, a 2007-es világbajnoknak szintén Latifivel kell osztoznia ebben a nem éppen dicső rekordban.

large-2020_eifel_grand_prix_sunday.jpg

  • Antonio Giovinazzi bizonyult az év legjobb rajtolónak, 48 pozíciót javítva az első körökben, versenyenként átlagosan 2,82-t. Így nem tudta megvédeni titulusát Lance Stroll, aki ugyanezt 2018-ban és 2019-ben mondhatta el magáról.
  • Akár meglepő, akár nem, a Haas versenyzői között volt a legszorosabb a kvalifikációs küzdelem. Száraz körülmények között átlagosan mindössze 0,02 másodperc (!) választotta el egymástól Romain Grosjeant és Kevin Magnussent.
  • Senki nem esett ki annyi versenyen 2020-ban, mint Kevin Magnussen, aki összesen hat alkalommal nem jutott el a kockás zászlóig.

williamsf1_25663_hires.jpg

  • Ami a csapaton belüli időmérős különbségeket illeti, a Williamsnél nyílt szét a legjobban az olló. Száraz körülmények között George Russell átlagosan 563 ezredet adott csapattársának.
  • A teljes szezont teljesítők közül Nicholas Latifi jutott tovább a legkevesebb alkalommal a Q2-be az időmérőn. Mindössze egyszer sikerült a kanadainak, mégpedig a Magyar Nagydíj hétvégéjén.

Fotó: LAT Images / Mercedes Media Database, Zak Mauger / Motorsport Images (McLaren Media), XPB / Jamey Moy Photography (Renault F1 Team Media), Scuderia Ferrari Press Office, Antonin Vincent / DPPI (Alfa Romeo Racing Media), Williams Racing

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr916366494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása