Lewis Hamilton vezetésével kettős sikerrel húzta be a Formula–1-es Emilia-Romagna Nagydíjat a Mercedes, amivel a brackley-i gárda begyűjtötte zsinórban hetedik konstruktőri világbajnoki címét.
2006 óta először rendeztek Formula–1-es versenyt Imolában. A 63 körös Emilia-Romagna Nagydíj rajtjánál Valtteri Bottas sikeresen megőrizte az első helyet, miközben Lewis Hamilton indulása nem volt annyira jó, de végül csak Max Verstappen tudta szétválasztani a Mercedeseket, míg Pierre Gasly a renault-s Daniel Ricciardót kapta meg maga elé. Hátrébb Sebastian Vettel forgatta meg Kevin Magnussen Haas-Ferrariját a Tosában.
Szokás szerint az élen ellógott a Bottas, Verstappen, Hamilton trió, Gasly (újabb) erős pontszerzéséről szőtt reményei azonban már a 9. körben szertefoszlottak. A francia Alpha Tauriján már a rajtrácson is matattak, de a faenzai gárda nem tudta orvosolni a műszaki problémát, így az ötödik helyről volt kénytelen kiállni.
LAP 9/63
— Formula 1 (@F1) November 1, 2020
� "Pierre, we have to box, we have to box - we have a terminal situation on the car"
After such a promising weekend, horrible luck for Gasly and his race is over on Lap 9 �#ImolaGP �� #F1 pic.twitter.com/canq6zTfiD
A középmezőnyben meglehetősen korán elkezdődtek a kerékcserék, Charles Leclerc már a 14. körben lecseréltette megfáradt Pirellijeit. Ezzel szemben Verstappen a 19. körben, Bottas eggyel később jött cserélni. A 30. körben Esteban Ocon kuplungproblémákkal húzódott félre, ami miatt virtuális biztonsági autós fázist rendeltek el, ezt kihasználva pedig Lewis Hamilton megejtette kerékcseréréjét és az első helyre tért vissza a brit.
Amíg Hamilton elvette a sérült padlólemezzel küszködő Bottastól az első helyet, Verstappen folyamatosan a finn nyakán autózott. Bottas háromszor is rontott a Rivazzában, harmadik hibája már pozícióba került: a 43. körben elment a holland mellette, átvette a második pozíciót. De nem örülhetett sokáig a pozíciónak Verstappen: az 51. körben durrdefektet kapott a Villeneuve-kanyar előtt, a kavicságyba csúszott a Red Bull-lal; emiatt a biztonsági autó is pályára gurult.
LAP 51/63 - SAFETY CAR
— Formula 1 (@F1) November 1, 2020
Max Verstappen is OUT of the race from P2 - tyre trouble brings his race to a dramatic end! �#ImolaGP �� #F1 pic.twitter.com/an7USVqyyi
Miközben többen is kijöttek egy újabb boxkiállására, köztük a harmadik helyre előrelépő Sergio Pérez is, az SC-fázist meghosszabbította, hogy két körrel később George Russell vágta falnak a Williamst. Vélhetően túl hamar lépett a gázra, miközben a gumijait melegítette, ezzel egy pontszerzési lehetőséget dobott el magától.
Russell puts it in the barriers behind the safety car �@GeorgeRussell63: "I don't know what to say" �
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) November 1, 2020
� Live on Sky Sports F1
� Live on the App and Sky Go
� Live Blog: https://t.co/CkqLNAZAQx#SkyF1 | #F1 | #ImolaGP pic.twitter.com/5RArYihpOP
Öt kör volt még hátra, amikor újraindították a versenyt, a két Mercedes nyomban faképnél hagyta az üldözőbolyt. Hátrébb Danyiil Kvjat jött óriásit, az orosz a negyedik helyre zárkózott fel az Alpha Taurival azt követően, hogy a Piratella külső (!) ívén Leclerc-t is körbeautózta, mialatt Alexander Albon önhibából forgott meg a Red Bull-lal, miután Pérez körbeautózta őt a hatodik helyért – nem sokon múlt, hogy Carlos Sainz telibe találja a thai-brit pilótát a McLarennel, épphogy ugyan, de elkerülte.
Az elejében a leintésig már nem változott a sorrend: Hamilton megszerezte pályafutása 93. győzelmét Imolába, Valtteri Bottasszal pedig meglett a kettős győzelem is, amivel a Mercedes hetedik világbajnoki címét is bebiztosította. A brackley-i gárda újabb diadalával rekordot is döntött, korábban ugyanis nem volt arra példa, hogy egy csapat egymás után hét F1-es szezonban legyen konstruktőri világbajnok – az eddigi leghosszabb sorozat a Ferrarié volt, amely 1999 és 2004 között, összesen hatszor bizonyult legyőzhetetlennek.
Nem csak a Mercedesnél, de a Renault-nál is volt miért örülni, Daniel Ricciardo ugyanis másodjára is dobogóra állt, nem kis meglepetésre, amit az ausztrál széles vigyorral és shoeyval nyugtázott. Kvjatnak idei legjobb eredményét jelenti a negyedik hely, mögött Leclerc, Pérez, Sainz, Lando Norris és az Alfa Romeo versenyzői, Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi a pontszerzők.
SHOOOOOEEEEEEEYYYY! ��#ImolaGP �� #F1 pic.twitter.com/kYD1d67RED
— Formula 1 (@F1) November 1, 2020
Hamilton előnye 85 pontra nőtt Bottasszal szemben az összetettben, így ő is karnyújtásnyira van a hetedik vb-címtől, míg Verstappen már 120 egységnyi lemaradással következik a 3. helyen. Folytatás két hét múlva a Török Nagydíjjal, 2011 óta először látogat el az isztambuli pályára a mezőny.
Az Emilia-Romagna Nagydíj végeredménye:
#F1 - Full results of the #ImolaGP �� ⬇ pic.twitter.com/cL7HaWbJFk
— FIA (@fia) November 1, 2020
Fotó: LAT Images / Mercedes Media Database, XPB / James Moy Photography (Renault F1 Team Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal