Aggodalmaikat meg is fogalmazták a versenyigazgató Michael Masinak címzett levelükben.
Nem volt hiány balesetekben a két héttel ezelőtti Toszkán Nagydíjon, a biztonsági autós újraindítás után négy autó lett a dominóeffektusszerű baleset áldozata; Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), Nicholas Latifi (Williams), Kevin Magnussen (Haas) és Carlos Sainz (McLaren) is kiesett. A baleset következtében 12 versenyzőt részesítettek figyelmeztetésben, amiért nem következetesen bántak a gáz- és a fékpedállal, a négy érintetten túl Alexander Albont (Red Bull), Danyiil Kvjatot (Alpha Tauri), Lando Norrist (McLaren), Esteban Ocont (Renault), Sergio Pérezt (Racing Point), Daniel Ricciardót (Renault), George Russellt (Williams), valamint Lance Strollt (Racing Point).
Mindennek ellenére a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) nem érzik szükségesnek, hogy változtassanak a biztonsági autós szabályokon, a zűrös újraindításokkal kapcsolatban viszont aggodalmaiknak adtak hangot a versenyzők. A versenyzők érdekvédelmi szövetségét, a GPDA-t vezető Romain Grosjean elismerte, hogy levelet írtak Michael Masi versenyigazgatónak. „Volt néhány megbeszélésünk Sebbel [Vettel], Alexszel [Wurz] és Anastaziával [Fowle, a GPDA ügyvédje] a GPDA-s WhatsApp-csoportban” – idézi a Sky Sports Grosjeant az Orosz Nagydíj sajtótájékoztatójáról.

„Írtunk egy levelet Michael Masinak, hogy rájöjjünk, mit csinálhatnánk jobban. Nem gondolom, hogy volt bármi kirívó a mugellói újraindítások során, sok apróság vezetett nagy balesethez” – folytatta gondolatait a Haas franciája. – „Hogy gondolunk-e szabályváltozásokra az újraindítások kapcsán? Valószínűleg. Vetnünk kell egy pillantást más kategóriák gördülőrajtjaira. A GPDA ezzel összefüggésben már tartott eszmecserét, és keressük, miként tudnánk egy olyan megoldással előállni, ami mindenki számára jobb helyzetet teremt.”
Wurz elnökként, Vettel pedig Grosjeanhoz hasonlóan igazgatóként működik közre a GPDA munkájában, melynek amúgy a jelenlegi mezőny valamennyi pilótája tagja. „Úgy gondolom, elég egyszerű a helyzet: volt néhány dolog, ami miatt nem örülhetünk, de szeretném, ha folytatnánk a párbeszédet Michaellel” – mondta az újraindítás kapcsán a jövőre az Aston Martinhoz távozó négyszeres világbajnok.
Várhatóan az Orosz Nagydíj versenyzői eligazításán is megvitatják a biztonsági autós újraindítások kérdését.
Fotó: Steven Tee, Andy Hone / Motorsport Images (Haas F1 Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal